Čebela, njena ogroženost in še kaj

Dolgo, predolgo smo čebelarji čakali na priznanje osrednje čebelarske organizacije, da slovensko čebelarstvo nazaduje. To je končno razkril članek v cenjenem glasilu Gorenjski glas dne 18. maja 2010 na strani 6.

Ta nam sporoča, da vsako zimo izgubimo sto tisoč čebeljih družin in sedemsto ton medu. Če bi k navedenim postavkam dodali še ceno za enoto, bi dobili ocenjeno neposredno škodo, ki gre v desetine milijonov evrov, posredna škoda pa je še večja.

 

Težave pa ostajajo pri razkrivanju vzrokov za nastalo škodo. Teh težav ni razkril niti posvet s priznanimi strokovnjaki, kot so dr. Jasna Kralj, prof. dr. Lučka Kajfež Bogataj, dr. Franc Grošelj in drugi. Treba je poudariti, da je od imenovanih vsak vrhunski strokovnjak na svojem področju in zaradi širine svoje strokovnosti more prispevati tudi k napredku čebelarstva. Upravičeno pa je vprašanje, zakaj v omenjenem razgovoru ni sodeloval tudi kateri od slovenskih čebelarskih mojstrov ali čebelarjev prevoznikov. Ti imajo bogato teoretično in praktično znanje iz čebelarstva in dobro poznajo stanje slovenskega čebelarstva.

 

Obstaja sum, da povabila ni bilo zato, ker pravi in resničen odgovor ni zaželen!!

 

V vodstvu osrednje čebelarske organizacije je vse podrejeno projektu "ogroženost čebele", ki traja že ... predolgo! Njegov cilj ni jasno definiran, prevladujejo obljube, rezultate pa kaže trenutno stanje v čebelarstvu, kakor ga opisuje zgornji uvod. Glede na pobudnika, moremo reči, da je to čist politični projekt, ki služi zgolj za politično nastopanje, na probleme čebelarstva pa se ne ozira. To je zapuščina zadnjega predsednika osrednje čebelarske organizacije, ki jo aktualni predsednik še kar nadaljuje in ponavlja. Za ilustracijo samo navedem cinično kritično ocenjevanje voznega parka čebelarjev prevoznikov, ki pa se prav zaradi problematične politike osrednje čebelarske organizacije tako nekoristno stara.

 

Upravičeno zato naslavljam na aktualnega predsednika vprašanje, da pojasni, kaj je pridobilo slovensko čebelarstvo z ukinitvijo začasnih prevozov čebel na Hrvaško, kaj namerava ukreniti, da se ustavi iz leta v leto ponavljajoča se škoda in kdaj bomo čebelarji prevozniki lahko spet normalno čebelarili v skladu s preizkušeno dolgoletno čebelarsko tradicijo. Krivec za povzročeno škodo pa je znan in ga je treba klicati na odgovornost. In če delavec za minimalen prekršek izgubi službo, potem še toliko bolj upravičeno škodljiv in samovoljen politik zasluži umik s politične scene!

 

Naj medi!

 

Franc Rupar, Škofja Loka

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / sobota, 5. avgust 2017 / 08:06

S pismenkami smo pisali haiku

V Škofji Loki smo se v okviru Bralnice na vrtu Sokolskega doma učili o eni najkrajših pesniških oblik na svetu – stoletju starem japonskem haiku. Pisali smo tudi z japonskimi pismenkami.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Najlepša štirideseta

V Kranju se je na enem izmed križišč pojavil plakat, s katerega se je smejalo kup lepotic v kopalkah, spodaj pa je pisalo Muri jih ima 40, Kavka pa je doživela 12 ur.

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Uspešno leto za Nissan

Nissan je na slovenskem trgu leto 2006 zaključil s prvencem: več kot 1000 registriranih avtomobilov v koledarskem letu. Do konca novembra je Nissan držal v rokah 1,69-odstotni delež. R...

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Slovenija bo gostila premiero Twinga

Pri Renaultu Slovenija so napovedali, da bo spomladi Slovenija gostila premiero novega modela twingo, katerega proizvodnja bo potekala v novomeškem Revozu. Na predstavitev bo povabljen...

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Skoraj brez plusov

Lansko leto je bilo za avtomobilske uvoznike in prodajalce precej težko.

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Kraljevski razred

Test: Citroën C6 2.7 HDI Exclusive