Čar majhnih podrobnosti
Test: Peugeot 5008 2.0 HDi Premium
Izkušnje so lahko koristne, niso pa vse. Tudi pri snovanju avtomobilov kilometrina, ki jo ima za seboj proizvajalec, lahko pomaga pri zaznavanju želja kupcev, a nekaterim uspe tudi, če so samo dovolj drzni. Tako kot so bili pri francoskem Peugeotu, kjer so se sicer pozno, vendar odločno lotili vstopa v dobro zaseden segment kompaktnih enoprostorskih avtomobilov, kjer je bil njegov tekmec Renault med prvimi.
Peugeot 5008 je torej v razredu, ki je v zadnjih letih beležil pretežno prodajno rast, še zelenec, saj pri francoskem levu doslej podobnega avtomobila sploh še ni bilo. In še zdaj pravijo, da gre pravzaprav za duhovnega naslednika nekdanjega kombijevskega modela 505, čeprav ima več kot izrazite velikoprostorske atribute.
Pogled na zunanjost razkrije, da so Peugeotovi oblikovalci v videz vložili veliko truda. Tokrat so se za spremembo odrekli maski hladilnika v obliki velikega žrela in tudi sicer so dokaj posrečeno izpeljali karoserijske linije, ki avtomobil na pogled delajo krajši in predvsem nižji, kot je v resnici.
Toda pri izboru družinskega avtomobila ne odločajo samo oči, ampak tudi in predvsem prevozniške potrebe. Jasno, na prvem mestu je velikost prtljažnika, ki je brez podiranja sedežev več kot le solidna. Načelno se s tem avtomobilom lahko vozi sedem potnikov, šesti in sedmi sedež sta spretno pogreznjena v dno prtljažnika in ju je mogoče brez vsakršnega napora pripraviti za sedenje. Pričakovanja, da je sedežno udobje v tretji vrsti vsaj zadovoljivo, se niso doslej uresničila še v nobenem podobnem avtomobilu in tudi tokrat ni nič drugače, zato je najbolje, če sta šesti in sedmi potnik potrpežljiva otroka. Potem se stopnja udobja seveda znatno izboljšuje v drugi vrsti in spredaj, kjer se pokažejo vse prednosti enoprostorske zasnove.
Pri zasnovi armaturne plošče so se Peugeotovi notranji arhitekti odločili za klasične merilnike s sivo osvetlitvijo in velikim zaslonom za navigacijski in radijski sistem. Pravzaprav je vse urejeno v germansko redoljubnem slogu, moti le precej široka sredinska konzola, ki omejuje prostor za voznikove noge.
Vsekakor pa se lahko ta francoski lev pohvali s prepričljivim 2,0-litrskim turbodizelskim motorjem, ki deluje tiho in kultivirano, a ob tem zagotavlja več kot zadovoljive zmogljivosti za potovalno in tudi bolj dinamično vožnjo. Pogonski stroj se dobro ujame s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, čigar kratka prestavna ročica je natančnejša, kot je včasih veljalo za Peugeotove menjalnike. Podvozje je sicer podrejeno predvsem udobju, a Peugeota 5008 je mogoče peljati tudi zelo dinamično, kakšna cestna grbina pa se v kabini čuti močneje, kot bi se spodobilo za takšen avtomobil.
Pravzaprav imajo tisti, ki jim doslej ni bilo kaj dosti mar za Peugeotove avtomobile, zdaj dobro priložnost za razmislek; brez posebnih zadržkov je namreč mogoče trditi, da je 5008 krepko najboljši avtomobil te znamke v zadnjih letih.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,529, š. 1,837, v. 1,644, medosje 2,726 m
Prostornina prtljažnika: 679/823 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1563/- kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1997 ccm
Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 3750
Največji navor pri v/min: 340 pri 2000
Najvišja hitrost: 195 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 7,5/ 4,8/ 5,8 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 151 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 24.450 EUR
Uvoznik: Peugeot Slovenija, Ljubljana