Konec klasične miselnosti
Test: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo
Prav nobenega dvoma ni, da so pri Oplu z novo Insignio naredili temeljit rez s preteklostjo in se v celoti poslovili od tistega, kar so v srednjem razredu počeli pred tem. Kako radikalno so spremenili miselnost, se vidi tudi po kombijevski izvedbi avtomobila, ki je naletel morda na nepričakovano velik posluh pri kupcih.
Insignia Sports Tourer v vseh pogledih ustreza podobi sodobnega družinskega kombija, kar seveda najbolj jasno dokazuje že kar s svojo zunanjo podobo. Ta je ukrojena v skladu z modo, torej zadnji del ni odsekan strmo, ampak položno, prtljažna vrata so na prvi pogled nekoliko premajhna, skrivajo pa razkošen 540-litrski prostor, ki s podiranjem zadnje klopi doseže skoraj trikratno osnovno vrednost. Prtljažnik je temeljito obdelan in vrata se odpirajo s pomočjo elektrike, ki pa ne deluje vedno zanesljivo oziroma včasih sploh ne.
Voznikov delovni prostor je zasnovan sodobno, navidezno tudi urejeno, toda uravnavanje klimatske naprave in radijskega sistema je še vedno prezapleteno in tu je Insignia obremenjena z dediščino svoje predhodnice Vectre. Več pozornosti bi moralo biti namenjene kakovosti plastike armaturne plošče, ki je okrašena z vložki z vzorcem lesa in občutljiva za prstne odtise in šklepetanje.
Pod motornim pokrovom 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik solidno opravlja svojo nalogo, a nič več kot to. Nekaj dodatne moči ne bi bilo odveč, tudi nekaj navora v spodnjem območju vrtljajev zmanjka ali pa bi bilo vse skupaj bolje z drugačnim preračunom prestavnih razmerij šeststopenjskega ročnega menjalnika. Zaradi velikih koles Insignia Sports Tourer dobro požira cestne grbine, nagibanje karoserije v ovinkih je znosno, ustavljanje zanesljivo, voznik pa bi si na volanu želel bolj natančne povratne informacije s ceste.
Insignia si torej utira svoj prostor pod avtomobilskim soncem s sodobno podobo, ki zna loviti poglede, s prostorno notranjostjo in preizkušeno mehaniko. Revolucija je bila kljub temu dovolj mehka, da je ostala oplovsko prepoznavna, seveda pa ima ob sebi tudi vrsto močnih tekmecev.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1956 ccm
Največja moč pri v/min: 118 kW/160 KM
Najvišja hitrost: 212 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 7,9/4,9/6,0 l/100 km
Maloprodajna cena: 29.130 EUR
Uvoznik: GM SEE, podr. Ljubljana