Odpusti glede na učinkovitost
Prodaja vrat v Lip Bled je padla za tretjino. Brez dela bo ostalo 42 sodelavcev.
Bled – V LIP Bled bo brez dela ostalo 42 sodelavcev od skupno 276 zaposlenih, medtem ko ni predvidenih odpuščanj v invalidskem podjetju s 47 zaposlenimi in LIP Bohinj s 199 zaposlenimi. »Glavni razlog so izredno zaostrene razmere na trgu, saj nam je prodaja vrat padla za tretjino. Poleg zmanjšanja proizvodnih stroškov želimo optimizirati poslovne procese v podjetju, kar bo pripomoglo k večji učinkovitosti in hkrati konkurenčnosti na trgu,« pojasnjuje direktor Alojz Burja.
»Približno deset sodelavcev bo šlo na čakanje ali neposredno v upokojitev. Vendar moramo najprej počakati na odgovor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ter na odpovedni rok, do dejanskega odpuščanja pa bo prišlo ob koncu leta,« pove Bogomir Bajec, prvi sindikalist v blejskem LIP-u. Vsi zaposleni bodo prejeli (v treh obrokih) regres in vse prejemke. Burja pravi, da so se s sindikatom in svetom delavcev dogovorili, da bodo seznam presežnih delavcev sestavili na podlagi kriterija uspešnosti dela posameznika. Zaostrene razmere na trgu so razlog za odpust tako v proizvodnji kot režiji, pri slednjih nekoliko več. Del delavcev bo uprava skušala prezaposliti v program gradbenih opažnih plošč, ki jih proizvajajo v Bohinju.
»Kriza, v kateri so se znašle domala vse gospodarske družbe v Sloveniji, je močno prizadela gradbena podjetja in vse, ki so tesno povezane z njimi. Tudi nas, zato smo v prvih petih mesecih leta poslovali z izgubo,« o poslovanju pravi direktor. »Dela je premalo, saj smo po en teden na mesec doma na čakanju, preostale dni dela le ena izmena,« pa dodaja Bajec, ki upa, da se bo stanje v gradbeništvu po vsej Evropi v naslednjih mesecih izboljšalo in bo zato šlo bolje tudi LIP-u Bledu.
Kako bo z naročili v prihodnosti, v podjetju ne morejo napovedovati niti v 'normalnih' časih. »Trenutno kaže slabo in do konca leta realno ne pričakujemo izboljšanja. Vse sile smo usmerili v agresivno prodajo na tujih trgih in v razvoj novih izdelkov. Kljub temu se nam položaj na trgu ni poslabšal, morda celo izboljšal, saj kriza tepe tudi konkurenco,« prihodnost ocenjuje Alojz Burja.