Mercedes-Benz S

Nikoli končano rivalstvo

Med limuzinami visokega razreda se bije neizprosna bitka med tremi nemškimi znamkami.

Krizni časi, začinjeni tudi z bojem za zmanjšanje škodljivih izpustov, niso najbolj naklonjeni velikim, težkim in seveda naftno požrešnim in okoljsko obremenjujočim avtomobilom. In kljub temu, da je v prestižnem razredu dokaj mirno, je v ozadju vedno zaznaven bolj med tremi nemškimi limuzinami.

Audi ima trenutno najnovejši model v visokem razredu, saj je nova generacija modela A8 zapeljala po cestah šele pred nekaj meseci, kmalu pa bo sledila še podaljšana izvedba. Poleg tega je tretja generacija Audijeve admiralske ladje nabita z inovativno tehnologijo, s katero kaže roge obema največjima tekmecema. Zanimivo je, da je oblikovanje zunanjosti dokaj zadržano, morda skoraj nekoliko dolgočasno, vendar se novinec tako kot oba njegova predhodnika ponaša z lahko aluminijasto karoserijo. V notranjosti seveda ne manjka prostornosti in vrhunskega udobja, ki ga zaznamujejo kakovostni materiali, dodelana klimatizacija, sedeži, ki obvladajo tudi masažo, in seveda kakovosten radijski sistem. A8 v začetku prihaja z dvema motorjema, 4,2-litrskim bencinskim (273 kW/372 KM) in 4,2-litrskim turbodizelskim (258 kW/350 KM). Do jeseni se jima bo pridružil še 3,0-litrski turbodizel (184 kW/250 KM, še nekaj prej pride bencinski 3,2-litrski šestvaljnik TFSI. Povsem nov je tudi osemstopenjski samodejni menjalnik. Za Audi A8 s 4,2-litrskim bencinskim osemvaljnikom je treba odšteti vrtoglavih 99.160 evrov, za različico s 4,2-litrskim osemvaljnim turbodizlom pa še nekaj stotakov več.

Manj kot eno leto je na sceni tudi nova BMW-jeva serija 7. Ta največja limuzina iz bavarske kovačnice avtomobilov in motociklov uteleša vrhunsko tehnologijo, ki jo potem postopno prenašajo tudi v manjše in manj prestižne modele. Na vrhu motorne palete je 6,0-litrski dvanajstvaljnik, ki razvije okroglih 400 kilovatov (544 KM). Pogonski stroj je bil razvit povsem na novo, v celoti je izdelan iz aluminija, ima pa še nekaj drugih poslastic. BMW serije 7 velja za eno tistih limuzin, kjer se je enako dobro voziti za volanom ali pa na udobnih zadnjih sedežih, kjer razvajene potnike pričaka klimatizacija z ločeno nastavitvijo, sedežni naslonjali z masažnim učinkom ali hlajenjem oziroma ogrevanjem, zaslona za predvajanje DVD filmov in podobno. Razkošja je seveda toliko, kot si ga poželi srce in zmore denarnica. Motorna izbira je sicer precej pestra, tisti, ki nimajo za dvanajstvaljnika, si lahko izberejo bencinski osemvaljnik s 300 kW/407 KM), še bolj skromni pa vrstni šestvaljnik (240 kW/326 KM). Dizelske barve zastopa vrstni šestvaljnik (225 kW/306 KM), v napol preizkusni fazi pa imajo pri BMW še različico s kombiniranim pogonom na bencin in vodik. Za manj kot 77.400 evrov sedmice ni mogoče odpeljati iz prodajnega salona, obstaja tudi podaljšana izvedba.

Prodaja v prestižnem razredu

Model

prodaja 2009

prodaja letos

Audi A8

1

2

BMW serije 7

58

10

Mercedes-Benz S

7

7

Najstarejši in najbolj klasičen med tremi zvezdniki je Mercedes-Benz razreda S. Limuzina je bila sicer pred nedavnim nekoliko osvežena, še vedno pa velja za eno najbolj uglednih in zaželenih pri tistih, ki prisegajo na trikrako zvezdo. Tako kot oba ostala tekmeca, ima tudi razred S svojo podaljšano izvedbo, pri Mercedes-Benzu pa že nekaj časa ponujajo tudi hibridno izvedbo. Motorna paleta je precej pestra, razpon zmogljivosti bencinskih pogonskih strojev sega od 200 kilovatov (272 KM) do 450 kilovatov (612 KM) v športno nastrojeni različici S 65 AMG. Dizelska motorja sta dva (173 KW/235 KM in 235 kW/320 KM), seveda pa se limuzina lahko pohvali s številnimi naprednimi tehnološkimi sistemi, tudi s tistim, ki voznika opozarja na možnost trčenja z nasproti vozečim vozilom. Mercedesova posebnost so izvedbe s posebno tovarniško dodatno zaščito, ki je na zunaj neopazna, zagotavlja pa dodatno varnost. Kdaj bo Mercedes-Benzova paradna limuzina dobila popolno zamenjavo, še ni znano, vsekakor zaenkrat dokaj dobro kljubuje obema tekmecema, stane pa najmanj 84.600 evrov.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / sobota, 16. maj 2020 / 16:24

Avtocesto zamenjal za dirkališče

Gorenjski prometni policisti so v sredinem nadzoru hitrosti na avtocesti v radar ujeli motorista, ki je vozil s hitrostjo dvesto petdeset kilometrov na uro.

Objavljeno na isti dan


Škofja Loka / ponedeljek, 9. junij 2014 / 15:48

Gradnja kanalizacije se končuje

Na gradbišču novega zadrževalnika deževnih voda so v sredo predstavili dela, ki ta čas potekajo v okviru projekta Odvajanje in čiščenje odpadnih voda v porečju Sore na območju Škofje Loke.

Humor / ponedeljek, 9. junij 2014 / 15:44

Dopustniške volitve

Predstavljamo vam praktičen primer letošnjih predčasnih državnozborskih volitev, ki naj bi bile predvidoma 13. julija.

Slovenija / ponedeljek, 9. junij 2014 / 15:24

Vodilni sistem za slepe

Ob tednu slepih so predstavili talni taktilni vodilni sistem, ki slepim in slabovidnim omogoča varne poti po urbanem okolju.

Zanimivosti / ponedeljek, 9. junij 2014 / 15:06

Lučke in vrtnice

Lučke in vrtnice v rokah mladih deklet v belih opravah, prelestnih sojenic, ki prinašajo in odnašajo luč in nam pišejo usodo današnjega dne. Njih glas se nam zdi vilinski, a je vendarle po...

Zanimivosti / ponedeljek, 9. junij 2014 / 15:06

Gasilsko rajanje

Gasilsko rajanje v Mavčičah je sledilo uspešnemu nastopu Prostovoljnega gasilskega društva Mavčiče na občinskem tekmovanju 31. maja letos. Mavčiški gasilci – od pionirjev do veteranov – so...