Omama evropskega okusa

Test: Subaru Legacy Wagon Sport 2.0 D

Že v ranih otroških letih smo izvedeli, da v deželi vzhajajočega sonca živijo ljudje s poševnimi očmi in bledikasto kožo. V času postindustrijske revolucije se je izvedelo, da so zelo marljivi in sposobni odkrivati in obvladovati vrhunsko tehnologijo. Že zdavnaj so se proslavili tudi kot izdelovalci tehnološko naprednih in zanesljivih avtomobilov. In že pred nekaj leti so priznali, da je tisto, kar je dobro za Evropejce, dobro za ves svet. Zato dandanes skoraj ni več japonskega avtomobila, ki ne bi znal ugajati tudi očem zahtevnih kupcev na stari celini.

In tudi pri Subaruju, ki je dolga leta veljal za posebneža v avtomobilski industriji, vse bolj poslušajo tisto, kar jim govorijo z evropskih trgov. Z novo generacijo Legacyja, ki je pravzaprav že hišna legenda, nadaljujejo zgodbo o uspehu, saj je bil ta avtomobil na stari celini vselej dobro sprejet, seveda zgolj med tistimi, ki so vedeli, zakaj in kakšen štirikolesni pogon potrebujejo. Ocene oblikovne posrečenosti je tudi tokrat najbolje presoditi kar kupcem, zagotovo pa drži, da je novi Legacy opazno drugačen od njegovega predhodnika, ne samo na zunaj, ampak tudi znotraj. Za volanom se sedi dobro, oblikovno je v primerjavi s prejšnjim modelom armaturna plošča velik korak naprej, manjka le še nekaj fines. Brezkontaktni ključ, zelo dobra serijska založenost z opremo, temeljita obdelava notranjih elementov in še drugi dejavniki so dovolj prepričljivi za dober vtis, k vsemu pa je treba prišteti še dobro odmerjen prostor za potnike in prostorsko radodaren prtljažnik. Subarujeva nezgrešljiva posebnost je seveda stalni simetrični štirikolesni pogon, zaradi katerega je Legacy vsestransko uporaben tudi, ko razmere na cestah niso najbolj ugodne.

Še en mejnik so ne tako dolgo nazaj postavili pri tej japonski znamki. Potem ko so dolga leta prisegali zgolj na bencinske bokserske motorje, so z enako zasnovo spravili v tek še turbodizelski štirivaljnik. Bokserski turbodizel je prvi takšen motor na svetu, a njegove lastnosti so take, kot bi imeli pri Subaruju za seboj že leta izkušenj. Deluje kultivirano, vozniku ponuja dovolj navora, da nima veliko dela s prestavno ročico, realna poraba goriva se odmika od tovarniško obljubljene za skoraj poldrugi liter. Za prenos moči skrbi novi šeststopenjski ročni menjalnik, ki se dobro ujema z motorjem. Motornih tresljajev skoraj ni čutiti, le zaganjanja ob speljevanju bi bilo lahko nekaj manj. Pikolovci bodo porekli, da je turbodizelski bokser po zvoku in vseh drugih lastnostih preveč podoben bencinskemu, ampak saj v tem niti ne more biti nič slabega.

Tako kot ni nič slabega, da je Legacy s stalnim simetričnim štirikolesnim pogonom tako drugačen od večine avtomobilov tega razreda. Tisti, ki so znamko Subaru že spoznali, vedo, da vsa gnana kolesa lažje avtomobil izvlečejo tudi iz kakšnega blata ali snega, kajpak pa odločno pripomorejo k dobremu oprijemu.

Za vse druge še vedno velja, da v tem ozvezdju skoraj ne bodo našli česa drugega.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,775, š. 1,780, v. 1,535m, medosje 2,750 m

Prostornina prtljažnika: 526/1726

Teža (prazno v./ dovoljena): 1463/- kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski, bokserski

Gibna prostornina: 1560 ccm

Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 3600

Največji navor pri v/min: 350 pri 1800-2400

Najvišja hitrost: 203 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,9/ 5,5/ 6,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 168 (Euro V)

Maloprodajna cena: 38.790 EUR

Uvoznik: Interservice, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / torek, 13. maj 2008 / 07:00

Svoja občina

Odgovor na članek "Premišljujo o svoji občini", ki je bil 30. aprila objavljen v Gorenjskem glasu. Predlog predsednika KS Križe, sicer vidnega člana tržiške NSi, je absurden in ga je mogoče povez...

Objavljeno na isti dan


Slovenija / torek, 13. maj 2008 / 07:00

Kupčkanje s pokrajinami

Državni zbor bo na majski seji odločal o tem, ali bomo šli državljani na referendum o pokrajinah.

Slovenija / torek, 13. maj 2008 / 07:00

Svetovno prvenstvo poslancev v maratonu

Ljubljana - V Krakovu na Poljskem je bilo 4. maja 5. svetovno prvenstvo poslancev v maratonu in polmaratonu. Svoje države so zastopali tekači iz Kenije, Alžirije, Ukrajine, Šveds...

Tržič / torek, 13. maj 2008 / 07:00

Romanje na Koroško

Tržič - Ženska zveza pri NSi Gorenjska 1 je obudila star običaj, romanje v Glinje na Koroškem, kjer sedmo nedeljo po veliki noči praznujejo brodarski praznik – Kranjsko nedeljo....

Prosti čas / torek, 13. maj 2008 / 07:00

Glenn Hughes v Cvetličarni

V okviru serije Limited Edition koncertov bo Cvetličarna tokrat gostila legendarnega pevca, basista in avtorja Glenna Hughesa. Hughes se lahko ponaša z bogato glasbeno kariero, saj je sodeloval s...

Splošno / torek, 13. maj 2008 / 07:00

Mladi so vir radoživosti in energije

"Življenje gre naprej, nostalgija pa bo zagotovo ostala. V Kranju sem vendarle preživel svoja najlepša leta."