Omama evropskega okusa

Test: Subaru Legacy Wagon Sport 2.0 D

Že v ranih otroških letih smo izvedeli, da v deželi vzhajajočega sonca živijo ljudje s poševnimi očmi in bledikasto kožo. V času postindustrijske revolucije se je izvedelo, da so zelo marljivi in sposobni odkrivati in obvladovati vrhunsko tehnologijo. Že zdavnaj so se proslavili tudi kot izdelovalci tehnološko naprednih in zanesljivih avtomobilov. In že pred nekaj leti so priznali, da je tisto, kar je dobro za Evropejce, dobro za ves svet. Zato dandanes skoraj ni več japonskega avtomobila, ki ne bi znal ugajati tudi očem zahtevnih kupcev na stari celini.

In tudi pri Subaruju, ki je dolga leta veljal za posebneža v avtomobilski industriji, vse bolj poslušajo tisto, kar jim govorijo z evropskih trgov. Z novo generacijo Legacyja, ki je pravzaprav že hišna legenda, nadaljujejo zgodbo o uspehu, saj je bil ta avtomobil na stari celini vselej dobro sprejet, seveda zgolj med tistimi, ki so vedeli, zakaj in kakšen štirikolesni pogon potrebujejo. Ocene oblikovne posrečenosti je tudi tokrat najbolje presoditi kar kupcem, zagotovo pa drži, da je novi Legacy opazno drugačen od njegovega predhodnika, ne samo na zunaj, ampak tudi znotraj. Za volanom se sedi dobro, oblikovno je v primerjavi s prejšnjim modelom armaturna plošča velik korak naprej, manjka le še nekaj fines. Brezkontaktni ključ, zelo dobra serijska založenost z opremo, temeljita obdelava notranjih elementov in še drugi dejavniki so dovolj prepričljivi za dober vtis, k vsemu pa je treba prišteti še dobro odmerjen prostor za potnike in prostorsko radodaren prtljažnik. Subarujeva nezgrešljiva posebnost je seveda stalni simetrični štirikolesni pogon, zaradi katerega je Legacy vsestransko uporaben tudi, ko razmere na cestah niso najbolj ugodne.

Še en mejnik so ne tako dolgo nazaj postavili pri tej japonski znamki. Potem ko so dolga leta prisegali zgolj na bencinske bokserske motorje, so z enako zasnovo spravili v tek še turbodizelski štirivaljnik. Bokserski turbodizel je prvi takšen motor na svetu, a njegove lastnosti so take, kot bi imeli pri Subaruju za seboj že leta izkušenj. Deluje kultivirano, vozniku ponuja dovolj navora, da nima veliko dela s prestavno ročico, realna poraba goriva se odmika od tovarniško obljubljene za skoraj poldrugi liter. Za prenos moči skrbi novi šeststopenjski ročni menjalnik, ki se dobro ujema z motorjem. Motornih tresljajev skoraj ni čutiti, le zaganjanja ob speljevanju bi bilo lahko nekaj manj. Pikolovci bodo porekli, da je turbodizelski bokser po zvoku in vseh drugih lastnostih preveč podoben bencinskemu, ampak saj v tem niti ne more biti nič slabega.

Tako kot ni nič slabega, da je Legacy s stalnim simetričnim štirikolesnim pogonom tako drugačen od večine avtomobilov tega razreda. Tisti, ki so znamko Subaru že spoznali, vedo, da vsa gnana kolesa lažje avtomobil izvlečejo tudi iz kakšnega blata ali snega, kajpak pa odločno pripomorejo k dobremu oprijemu.

Za vse druge še vedno velja, da v tem ozvezdju skoraj ne bodo našli česa drugega.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,775, š. 1,780, v. 1,535m, medosje 2,750 m

Prostornina prtljažnika: 526/1726

Teža (prazno v./ dovoljena): 1463/- kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski, bokserski

Gibna prostornina: 1560 ccm

Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 3600

Največji navor pri v/min: 350 pri 1800-2400

Najvišja hitrost: 203 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,9/ 5,5/ 6,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 168 (Euro V)

Maloprodajna cena: 38.790 EUR

Uvoznik: Interservice, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / nedelja, 6. avgust 2023 / 15:32

Popoldan nas bo prešla nevihtna linija

Agencije RS za okolje je izdala oranžno opozorilo za celotno Slovenijo.

Objavljeno na isti dan


Kamnik / četrtek, 14. junij 2018 / 20:16

Promet na Veliko planino bodo omejili

Veliko planino ob poletnih koncih tedna obišče tudi po pet tisoč obiskovalcev na dan, zaradi česar so preobremenjeni tako nihalka kot dostopna cesta in vsa parkirišča. Občina Kamnik bo zato cesto do R...

Kronika / četrtek, 14. junij 2018 / 20:15

Sjekloča in Bunc nista goljufa

Na kranjskem okrožnem sodišču se je z oprostilno sodbo končalo sojenje Rajku Sjekloči in Matjažu Buncu zaradi domnevne goljufije pri načrtovanju medicinskega centra v Šmartnem pri Cerkljah.

Razvedrilo / četrtek, 14. junij 2018 / 20:14

Plesni večer nad Kranjem

Območna obrtno-podjetniška zbornica (OOZ) Kranj je ob petdesetletnici poslovanja povabila na ples s podelitvijo priznanj za okrogle jubileje. Plesni večer je bil v Hotelu Bellevue na Šmarjetni Gori na...

Šport / četrtek, 14. junij 2018 / 20:11

Rekordno število atletov

Atletski klub Triglav je pripravil že 24. mednarodni atletski miting, udeležilo pa se ga je več kot devetsto mladih atletov in atletinj.

Razvedrilo / četrtek, 14. junij 2018 / 20:10

Polanc na Seuška rine

Hozentregarji so s pesmijo Moja dohtarca zmagovalci letošnjega 18. Večera slovenskih viž v narečju, Ansambel dveh dolin pa je kot zmagovalec občinstva prejel priljubljenega vandrovčka.