Recept za ohranjanje modnosti
Test: Toyota Yaris 1,33 Sol stop & start.
Čeprav Yaris ni več najmlajši avtomobil spodnjega razreda, japonski Toyoti še ni treba takoj misliti na zamenjavo. Nenazadnje zato, ker so z lansko prenovo malčku vdahnili nekaj svežine, s katero lahko kljubuje mlajšim tekmecem. Res je, oblikovno prenova ni bila temeljita, zato razlike vidijo samo dobri poznavalci, pravzaprav je šlo le za malenkosti, kot so rahlo preoblikovanje odbijačev in svetlobnih teles. Glede na to, da je Yarisova notranjost že doslej veljala za eno najmodernejših v tem avtomobilskem razredu, je bilo odveč pričakovati tudi kakšne večje posege notranjih arhitektov. Za stik z modnim oblikovanjem še vedno skrbi pogreznjen digitalni merilnik, nenavadna pa je tudi sredinska konzola s stikali za nastavitev klimatske naprave. Med pluse gre Yarisu šteti solidno prostornost potniške kabine, minus pa si zasluži nič kaj ugledna plastika armaturne plošče.
Nekaj novosti je pod motornim pokrovom, kajti 1,3-litrskemu bencinskemu štirivaljniku so na novo naredili »frizuro«. Zato je zdaj nekoliko močnejši, toda dodatna količina energije se je porazgubila ob šeststopenjskem ročnem menjalniku. Vožnja je res prijetnejša, z manj hrupa, porabe in emisij, a od tega motorja pač ne gre pričakovati čudežev. Tudi od sistema za samodejno zaustavitev in vnovični zagon motorja ne, ki mu sicer pripisujejo skoraj magičen učinek na varovanje okolja. A ker se motor zaustavi skoraj vsakokrat, ko avtomobil stoji nekaj sekund na križišču, gre marsikateremu manj ozaveščenemu vozniku to tako na živce, da raje pritisne gumb za izklop sistema.
A zaradi tega Yaris ni nič manj prijeten avto. Yaris je menda žensko ime, in avtomobil tudi je tak, da za volan bolj vabi predstavnice lepšega spola kot grobe moške roke. Vendar je tudi delitev na »ženske« in »moške« avtomobile v zadnjem času začela izgubljati tla pod nogami.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1330 ccm
Največja moč pri v/min: 74 kW/100 KM/
Najvišja hitrost: 175 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 7,2/ 5,3/ 6,0 l/100 km
Maloprodajna cena: 15.000 EUR
Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana