Mrzli vrh izpod Sivke

Mrzla imena

Mrzli vrh (987 m) in Sivka (1006 m) - Na tem koncu hribovja nad Žirmi je konec avgusta lahko tako mrzlo kot oktobra v dolini. Številna so imena, ki govorijo o mrazu v teh krajih.

Mrzli vrh, travnati vrh nad Žirmi, obdajajo vasi, ki v svojem imenu nosijo mraz. Vas Ledinica na eni strani, vas Ledina na drugi strani. Na lastni koži sem izkusila, če zapiha veter, je na njegovem vrhu lahko peklensko mraz.

Za tokratni vzpon se bomo odpeljali do Žirov. Če prihajamo s škofjeloške strani, nekaj metrov za tablo, ki označuje Žiri, zavijemo desno proti vasi Ledinica. Iz škofjeloške strani ni smerokaza, je pa na drugi strani ceste za tiste, ki prihajajo iz nasprotne smeri. Tik pred Ledinico na primernem mestu parkiramo in se odpravimo proti cerkvi svete Ane, ki je več kot vidna že od daleč.

Ko pridemo do nje, nadaljujemo po kolovozni cesti, ki poteka nad Ledinico. Imela sem občutek, kot da hodim po panoramski poti. Pot kmalu skrene desno v hrib. Naslednji kažipot na hiši nas bo usmeril na travnik, ki ga prečimo ob robu, in nadaljujemo po poti, ki gre po gozdu naravnost v hrib. Ker pot na Mrzli vrh vodi po grebenu, se odločimo za levo pot. Na razpotju namreč ni markacij, se pa pojavijo nekaj sto dolžinskih metrov višje. V tem delu poti se nam bodo na levi strani kazala travnata pobočja Mrzlega vrha in številne kmetije, ki so posejane po teh pobočjih. Markacije bodo izginile, pot bo postala bolj strma, a mi se bomo držali grebena. Ni skrbi, da bi se izgubili, čeprav bi resnično lahko na poti dodali kakšno markacijo več, saj je občutek za nekatere lahko dokaj neugoden. Sploh, če se po teh gozdovih giblješ prvič in so ti neznani. Na naslednjem razcepu so markacije spet čudežno tu. Pot zavije rahlo pod greben na desni strani. In ko stopimo na travnik, se nam pokaže Mrzli vrh, ter čudoviti razgled proti Blegošu, Koprivniku in Mladem ter Starem vrhu.

Pot se pridruži makadamski cesti, ki se do sem gor povzpne povsem iz doline, zato je obisk Mrzlega vrha s kolesom odlična varianta. Kažipot nas usmeri najprej desno, kjer nadaljujemo po makadamski cesti. Markirana pot zavije levo na travniški kolovoz, kjer se vrh Mrzlega vrha skriva na desni strani med drevesi.

Z Mrzlega vrha se po asfaltirani cesti spustimo do razcepa, kjer desno cesta zavija proti Sovodnju, mi gremo pa levo proti Ledini. Takoj za ovinkom, ob partizanskem spomeniku in kapelici, nas ličen lesen smerokaz usmeri še do vrha Sivke, 1008 metrov visokega hribčka, ki je del Slovenske planinske poti. Ja, sem gor bo treba po štempelj! Nadaljujemo po makadamu do drevesa, kjer nas markacija usmeri na travniško stezico ob robu gozda, ki nas pripelje do gozda. Po zložni gozdni stezi pridemo do vrha Sivke v nekaj minutah. Vrh je skrit v gozdu, brez razgleda. Če se s Sivke spustimo na severno stran, najbolje, da kar po cesti, se nam odpre lep razgled na Bevkov vrh, Porezen in Spodnje bohinjske gore.

Kot sem omenila že zgoraj, je obisk tako Mrzlega vrha kot Sivke odlična kolesarska varianta, le da se peljemo v tem primeru v spodnjem delu še po asfaltni, nato pa makadamski poti. Nujno je gorsko kolo. S kolesom se da priti vse do vrha Sivke, a tukaj se zavedajmo, da se vozimo po markirani planinski poti.

Nazaj v dolino se vrnemo po poti vzpona. S Sivke bi sicer lahko naprej nadaljevali vse do Bevkovega vrha ali če hočete do Ermanovca, a težava je, ker nas v Ledinici čaka jekleni konjiček. Tik preden se bomo z avtom odpeljali domov, predlagam še obisk cerkve svete Ane. Baročna cerkev leži na 489 metrov visokem gričku. Izročilo govori, da je na tem mestu nekdaj stala gotska cerkev, ki je bila zaradi lepe lege pogosto obiskana. Ko so se romanja v 17. stoletju znova okrepila, so na istem mestu zgradili večjo in svetlejšo cerkev, ki nas z enako podobo pozdravlja še danes. Cerkev odlikuje pet oltarjev, glavni je seveda posvečen sv. Ani, ki pa ni baročno razgiban, temveč neverjetno barvit. Stranski oltarji so posvečeni sv. Ožbaltu, očaku Jobu, sv. Križu in sv. Florijanu.

Nadmorska višina: 987 m in 1006 m

Trajanje: 3 do 4 ure

Zahtevnost: 2 zvezdici

Zanimivosti / ponedeljek, 2. maj 2016 / 13:26

Pravi moški

Fotografija je še en dokaz, da se časi spreminjajo. In ljudje z njimi. Če so nekoč gozdarji veljali za klene može nekoliko robatega videza, krepkega korpusa in močnih rok – ter predvsem občudovanja...

Razvedrilo / četrtek, 29. januar 2015 / 20:36

Pomagali so Evelin

Obrtniki in podjetniki so se na Krvavcu pomerili v veleslalomu, na Primskovem pa so na tradicionalnem dobrodelnem koncertu mnogih znanih glasbenikov tokrat zbirali sredstva za deklico Evelin.

Nasveti / četrtek, 29. januar 2015 / 20:29

Slavna kvašena zvezda

Zadnje čase lahko na internetu opazimo slike mnogih ljudi, ki pečejo kvašeno zve­z­do. Na prvi pogled se nam zazdi, da je peka le-te zelo zapletena. Vendar če se dela lotimo po korakih, je pri­prav...

Razvedrilo / četrtek, 29. januar 2015 / 20:28

Žemljice za slavljenca

Znani tržiški fotograf Toni Čebron je praznoval štirideseti rojstni dan.

Razvedrilo / četrtek, 29. januar 2015 / 20:21

Čarobni dan napolnil Kranjsko Goro

V nedeljo se je na smučišču v Kranjski Gori odvijal tradicionalni Čarobni dan, ki je na snežne strmine zvabil številne družine.

Kranjska Gora / četrtek, 29. januar 2015 / 15:08

Petošolci zavzeli kranjskogorske strmine

V Kranjski Gori je minuli petek v sklopu projekta Šolar na smuči smučalo več kot 550 petošolcev iz celotne zahodne Slovenije.