Prepletanje družinskih vezi

Test: Volkswagen Polo 1.6 TDI Highline

Pri Volkswagnu so lani spravili na ceste Pola pete generacije. Kljub nekaterim kritikam si je novinec iz Wolfsburga hitro priboril naklonjenost kupcev in tudi tistih, ki podeljujejo bolj ali manj pomembne lovorike. Pri Volkswagnu so med drugim pokali šampanjci zaradi naziva evropski avto leta 2010, pri slovenskem uvozniku pa iz enakega razloga tudi za najbolj zveneče nacionalno priznanje.

Popotnica je torej več kot dobra, a vedno ni bilo tako, kajti v zadnjih dveh generacijskih podobah Volkswagnovi oblikovalci niso našli prave poti do kupcev, ki v tem razredu iščejo nekoliko več razigranosti. Ta je Polu doslej manjkala, medtem ko je imel pod karoserijo vedno dovolj prepričljivo in zanesljivo tehniko. In kako je s peto generacijo? Na prvi pogled je tudi novi Polo precej zadržan in resen, čeprav je res, da je zunanja dinamičnost precej bolj izrazita kot pri predhodnikih. Velik vpliv na krojače njegove pločevine je imel očitno večji brat Golf, s katerim je prišlo nekaj svežine in tudi strogosti. Tako predvsem spredaj Polo ni preveč izviren, a je hkrati pohvalno, da se maska hladilnika, odbijači in žarometi držijo skupnega družinskega imenovalca, medtem ko na precej strmo odsekanem zadnjem delu glavno vlogo igrajo luči s tehniko svetlečih diod.

Čeprav je Polo zdaj velik že toliko, kot je bil pred leti njegov večji brat, v notranjosti ni nobenih presenečenj. Prostornost je pričakovana, v okvirih sivega povprečja, udobje spredaj več kot solidno, zadaj so potniki manj zadovoljni, še posebej na dolgih vožnjah. Pač pa gredo pohvale prtljažniku, ki z osnovno prostornino sicer ostaja tam, kjer je večina tekmecev, zelo dobra pa je obdelava. Dodana vrednost je polica, ki lahko služi za izravnavo dna prtljažnika z robom vrat, ali pa jo je mogoče zlahka pospraviti.

Tudi voznikov delovni prostor je zasnovan precej strogo, torej brez poigravanja s kakšnimi drznimi oblikovnimi ali funkcionalnimi dodatki. Uporabljeni materiali so sicer lahko za vzor marsikateremu tekmecu, tudi izdelava je v skladu z germanskim redoljubjem. Predvsem višje voznike utegne motiti sorazmerno majhno vetrobransko steklo, zaradi katerega lahko zavlada občutek utesnjenosti. Merilniki, stikala in ročice so večinoma povzeti po Golfu, tako, da posebno privajanje ni potrebno, ugaja tudi dobro oprijemljivi trikraki volan.

In povsem sveže je tudi srce: 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik s tehnologijo vbrizgavanja goriva po skupnem vodu je iz nove generacije motorjev. Z razpoložljivo močjo to ni posebej eksploziven stroj, vsekakor pa ima zadostno zalogo navora za suvereno vlečno silo. Navor je enakomerno razporejen, zato je pospeševanje zvezno in sorazmerno skromna zmogljivost ostane prikrita vse do trenutka, ko bi si voznik zaželel hitrejšega doseganja potovalne hitrosti. Ampak, motor se vrti kultivirano in tiho, zato je vožnja s tako motoriziranim Polom lahkotna in prijetna, ob zmernem priganjanju lahko tudi zelo ekonomična.

Ker je Polo od svojega večjega in slavnejšega brata podedoval tudi dobršen del mehanike podvozja, je na dlani, da se na cesti obnaša v slogu dobre privzgojenosti. To pomeni, da je vodljivost vzorna, povratne informacije s ceste so na volanu dovolj zaznavne, zavore so učinkovite, ravnovesje med čvrstostjo in udobjem pa na meji kompromisa. Polo je tudi eden redkih majhnih avtomobilov, ki ima v serijski opremi elektronski sistem stabilnosti, ki lahko odločno ali celo odločilno pripomore k varnosti v kritičnih situacijah.

 

Volkswagnov model, ovenčan z evropsko in slovensko lovoriko, ima torej dobro popotnico, oboje pa je tudi droben obliž na ceno, ki nekoliko odstopa od najbližjih tekmecev.

 

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,970, š. 1,682, v. 1,485 m, medosje 2,470 m

Prostornina prtljažnika: 280/952 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1157/1650 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 55 kW/75 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 195 pri 1500-2500

Najvišja hitrost: 170 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 13,9 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,1/ 3,6/ 4,2 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 109 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 14.208 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

   

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / torek, 17. julij 2007 / 07:00

Prikriti ukrepi so bili zakoniti

V nadaljevanju sojenja sedmerici, obtožene prodaje droge po tržiških lokalih, je obramba brez uspeha oporekala zakonitosti dokazov, ki jih je policija zbrala s tajnim delovanjem.

Objavljeno na isti dan


GG Plus / petek, 25. november 2011 / 07:00

Krizni center Kresnička

Krizni center Kresnička je na zunaj videti kot običajna, prijazna družinska hiša na robu Lesc. Mladi in celo otroci, ki se zatečejo vanjo, pa prihajajo iz okolij, ki so vse prej kot prijazna. Prihod v...

Zanimivosti / petek, 25. november 2011 / 07:00

Glasov jež: Evro - na rolici toaletnega papirja

Britanski humor je specifičen in ni za vsakogar. Nemška kanclerka Angela Merkel, ki se na vse kriplje bori za obstanek evra, bi se na primer precej namrščila, če bi prejela reklamo za strokovne p...

Kranj / petek, 25. november 2011 / 07:00

Volilna sporočila

Kranj - Kandidatka SDS Marija Ogrin je minulo soboto v Gorjah v družbi poslanca in kandidata Branka Grimsa predstavila program stranke na bližnjih volitvah. Navzoč je bil...

Radovljica / petek, 25. november 2011 / 07:00

SMS zeleni predstavili svoje kandidate

V sredo se je s šestimi kandidati za poslance v državni zbor v Radovljici predstavila tudi Stranka mladih - zeleni Evrope.

Kultura / petek, 25. november 2011 / 07:00

Šubičeva nagrada Marjanci Ambrožič Jeglič

Letošnjo nagrado Mirka Šubica za življenjsko delo je prejela konservatorka-restavratorka Gorenjskega muzeja Marjanca Ambrožič Jeglič.