Adrenalin za vso družino
Test: Renault Laguna Grandtour GT dCi 180
Renaultova Laguna v kombijevski karoserijski obliki je načeloma družinski avtomobil srednjega razreda. Z oznako GT in najmočnejšim turbodizelskim motorjem v nosu pa je v tem francoskem štirikolesniku še dodana vrednost, ki jo bolj ceni voznik kot ostali družinski člani. Bistvo je očem prikrito, saj Laguna GT na zunaj le malenkostno odstopa od drugih različic. Zato šele drugi pogled razkrije rahlo spremenjen sprednji odbijač, dva zaključka izpušne cevi in večja kolesa, medtem ko se drugačnost znotraj vidi predvsem po kakovosti materialov in spodaj na oglato prirezanem volanskem obroču.
Vse drugo je že znano: prtljažnik ni največji v razredu, a vseeno je mogoče vanj pospraviti precej družinske prtljage, prostor za potnike na zadnji klopi bi bil lahko izdatnejši, za volanom in na desnem sedežu pa se načelno sedi dobro, če le voznik uspe najti ustrezno razmerje med volanom, stopalkami in svojimi okončinami. Z izjemo elektronske kartice za upravljanje s ključavnicami in zagonom motorja ter električno ročno zavoro ter novega multimedijskega sistema je tehničnega napredka hitro konec, kar pa Laguni niti ni mogoče šteti med zamere, saj je upravljanje dovolj logično in posledično nezahtevno.
Zanimivo pa je pod motornim pokrovom, kjer je 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, motor, ki so ga sfrizirali tako, da iz sebe iztisne solidnih 132 kilovatov, in kar je še bolj prepričljivo, 400 Nm navora. Ta pogonski stroj, ki dobro sodeluje s prepočasi odzivnim šeststopenjskim menjalnikom, Laguno GT zlahka uvrsti med športno nastrojene avtomobile, kar je še dodatno podkrepljeno s čvrstejšim in za družinske vožnje premalo uglajenim vzmetenjem in volanskim mehanizmom, ki zna premikati vsa štiri kolesa, zadnji par seveda komaj občutno. Zato velja, da v vožnji najbolj uživa tisti, ki je za volanom, precej manj pa sopotniki.
In ker ni vse zlato, kar se sveti, je treba obvezno narediti še cenovno primerjavo s konkurenco. In potem se gre vprašati, ali ni cena za družinski adrenalin morda previsoka.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1995 ccm
Največja moč pri v/min: 132 kW/180 KM
Najvišja hitrost: 217 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 8,8/ 5,7 l/100 km
Maloprodajna cena: 33.200 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana