Sindikati so takojšen dvig minimalne plače zahtevali tudi s protestom pred vladnim poslopjem. (Foto: T. K.)

Minimalna plača bo višja

Vlada bo aprila sama predlagala nujne spremembe zakonodaje s področja trga dela, če do konca marca socialni partnerji ne bodo sklenili socialnega sporazuma.

Ljubljana - Vlada bo najkasneje do konca januarja sprejela zakon o minimalni plači in spremembe dohodnine, na podlagi katerih bodo minimalno plačo dvignili na 562 evrov neto, kolikor znašajo minimalni življenjski stroški. Če do konca marca letos ne bo sklenjen nov socialni sporazum o najnujnejših ukrepih na trgu dela, je še sklenila vlada, bodo v aprilu sami predlagali nujne spremembe zakonodaje s področja trga dela.

Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve je že aprila lani pridobilo izračun minimalnih življenjskih stroškov oziroma oceno vrednosti košarice minimalnih življenjskih potrebščin, ki je lani znašala 562 evrov. Ministrstvo je ob tem ocenilo, da je razkorak med veljavnim zneskom minimalne plače, ki znaša 459 evrov neto, in minimalnimi življenjskimi stroški prevelik, saj bi morala minimalna plača za polni delovni čas znašati najmanj znesek, ki ustreza oceni vrednosti košarice minimalnih življenjskih potrebščin. Zato se bo po predlogu zakona, ki ga bo vlada predvidoma obravnavala že ta teden, minimalna plača s 1. januarjem letos zvišala na nekaj več kot 721 evrov bruto oziroma 562 evrov neto. Pri določitvi bruto zneska bo država z davčno olajšavo prispevala k nižjim stroškom dela, in sicer bodo plače do bruto zneska, ki ustreza znesku 510 evrov neto, oproščena plačila dohodnine. Delodajalci, katerih obstoj bi bil zaradi takojšnjega dviga minimalne plače ogrožen oziroma bi jim to povzročilo velike izgube ali zahtevalo odpuščanja, pa bodo minimalno plačo lahko v dogovoru s sindikati dvignili postopoma, a najkasneje do začetka leta 2012.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / torek, 10. november 2020 / 12:26

Prijavite se za tople obroke

Kranj – Kot so sporočili z Mestne občine Kranj, bodo predvidoma od jutri, 11. novembra, omogočili topel obrok učencem, ki imajo subvencionirano šolsko kosilo. Osebni prevzem obroka bo na Osnovni šo...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / / 07:00

S torticami do sladkih nasmehov

Štiri prijateljice so ustanovile dobrodelno društvo Sladki nasmehi, ki v težkih trenutkih pričara nasmehe na obraze bolnih, revnih in otrok s posebnimi potrebami.

Kultura / / 07:00

Jesen v Sori na platnu

Sora - V petek je bilo v Sori odprtje slikarske razstave s podelitvijo nagrad Ex-tempore Sora 2011. V organizaciji KUD Oton Župančič Sora so potekale že sedemnajstič. Letos je so...

Zanimivosti / / 07:00

Na Dansko, v Španijo pa še kam

Škofjeloški gimnazijci se vsako leto tradicionalno odpravijo ne več izmenjav. Tako so povezani z vrstniki na Danskem, v Španiji, Nemčiji, Avstriji, Italiji in na Češkem.

Zanimivosti / / 07:00

V Šenčurju na ogled veliko vrst ptic

Društvo za varstvo in vzgojo ptic Lišček Kranj je ta vikend v Domu krajanov v Šenčurju priredilo društveno razstavo ptic.

GG Plus / / 07:00

Število klicev na številko 112 narašča

V letu 2010 je bilo na Gorenjskem zabeleženo 1918 izrednih dogodkov, ob katerih so morale posredovati gasilske ali druge reševalne enote.