Spogledovanje s prestižem

Test: Hyundai iX55 3.0 V6 CRDi Premium

Azijski avtomobilski tiger Hyundai že lep čas zahaja v zelje evropskim avtomobilskim proizvajalcem, a vsaj na stari celini se ni spuščal v prestižne razrede. No, vsaj do lani ne, ko so na evropske ceste spustili svoj največji terenski model iX55, ki je bil na ameriški strani Atlantika že nekaj časa znan pod imenom Veracruz.

Postavnež je bil torej prvenstveno namenjen ameriškim kupcem, kjer jim do nedavnega ni bilo mar za porabo goriva ali izpuste škodljivih emisij. V Evropi pa ima iX55 opravka z uglednimi imeni, ki se pulijo za najslajše kose tržne pogače med velikimi terenci. Seveda poševnooki možje znajo dobro opazovati in so največjega Hyundaija spretno vrinili med tekmece predvsem z občutno nižjo ceno. A tudi zaradi drugih lastnosti je Hyundai iX55 outsider resen in zrel avtomobil.

Preseneča z všečno obliko, ki se je ne bi sramovali niti pri kakšni bolj ugledni znamki, z mogočnostjo visoko privzdignjenega nosu, napetostjo bočnih linij in nekoliko kupejevsko prirezanega zadka. Velike zunanje mere obetajo prostorno notranjost in vrhunsko udobje in ta predstava ni prav nič zgrešena. V potniški kabini je prostora za sedmerico potnikov, dodatna sedeža v tretji vrsti sta spretno skrita v prtljažnem dnu, ko sta postavljena, ponujata toliko prostora, da sorazmerno udobno sedita dva odrasla potnika. Še bolje se godi tistim, ki zasedajo srednjo vrsto, saj je vzdolžno pomična in ima nastavljiv naklon naslonjala. Seveda je najbolje poskrbljeno za voznika in sopotnika na desnem sedežu, precej manj pa za prtljago, ki so ji sicer namenili dovolj prostora, a iz neznanega razloga v prtljažniku, ki se odpira in zapira s pomočjo elektrike, ni prekrivnega roloja ali police.

To pa je skoraj edini večji notranji greh. Armaturna plošča je lična, merilniki so dobro pregledni, stikala za nastavitev radijskega sistema in klimatske naprave logična in dostopna, nikjer ni nobenega nepotrebnega okrasja, morda le nekaj nekonstantnosti pri materialih. K prijetnosti ambienta pripomoreta svetlo usnje, v katerega so oblečeni sedeži, in kakovostno delovanje radijskega sprejemnika.

Pod motornim pokrovom je največ, kar trenutno zmorejo pri Hyundaiju; 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik mora premikati 2,3 tone težko gmoto in to mu ob pomoči šeststopenjskega samodejnega menjalnika kar dobro uspeva. Motor kljub velikosti deluje precej nežno, menjalnik zna v večini primerov dobro presoditi, kdaj je treba narediti premik in tako kot z nekaterimi prestižnimi tekmeci se je tudi s tem terencem lepše voziti po gladkem asfaltu kot po blatnih brezpotjih. To seveda ne pomeni, da Hyundai iX55 v sebi nima nič terenske krvi in vsaj takrat, ko je cesta mokra, spolzka ali zasnežena, pokaže, čemu je tudi namenjen. Pohvalno je tudi, da se na cestne grbine odziva brez grobega poskakovanja, medtem ko bi si voznik želel za kanček bolj odziven volan.

Ampak vsega za ceno, ki je v skupini tovrstnih avtomobilov med najnižjimi, pač ni mogoče imeti.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,840, š. 1,945, v. 1,807 m, medosje 2,805 m

Prostornina prtljažnika: 598/1746 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 2302/2780 kg

Vrsta motorja: šestvaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2995 ccm

Največja moč pri v/min: 176 kW/240 KM pri 3800

Največji navor pri v/min: 451 pri 1750-3500

Najvišja hitrost: 200 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 12,4/ 7,6/ 9,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 249 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 46.990 EUR

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / četrtek, 1. julij 2010 / 07:00

Pozitiven trend v turizmu

Maja letos je bilo evidentiranih več turistov kot maja lani, več je bilo tudi prenočitev.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / sobota, 28. julij 2007 / 07:00

Čezmejno sodelovanje gasilcev

Podnart - Na nedavnem prevzemu novega gasilskega vozila v Podnartu so sodelovali tudi gasilci iz Sel-Borovnice na Koroškem, ki so prišli v Podnart skupaj z županom Sel Engelberto...

Prosti čas / sobota, 28. julij 2007 / 07:00

Le še streljaj od albuma

Ansambel Veseli Gorenjci je tudi minulo nedeljo, ko je razveseljeval obiskovalce na zaključku Čipkarskih dni v Železnikih, dokazal, da si je nadel pravo ime.

Splošno / sobota, 28. julij 2007 / 07:00

Prvi častni občan je Stanko Košir

Najvišje občinsko priznanje - naziv častni občan bo prejel Stanko Košir iz Gozd-Martuljka za ohranjanje izročila Rut.

Splošno / sobota, 28. julij 2007 / 07:00

Je edina možnost zdravnik iz tujine?

Vodja zdravstvenega doma Janko Kersnik dvomi, da bodo v Kranjski Gori dobili tretjega zdravnika.

Splošno / sobota, 28. julij 2007 / 07:00

Na olimpijadi pred skoraj 60 leti

Karel Klančnik, rojen Mojstrančan, je eden tistih, ki je močno zaznamoval zgodovino razvoja skakalnega športa v Gornjesavski dolini.