Spogledovanje s prestižem
Test: Hyundai iX55 3.0 V6 CRDi Premium
Azijski avtomobilski tiger Hyundai že lep čas zahaja v zelje evropskim avtomobilskim proizvajalcem, a vsaj na stari celini se ni spuščal v prestižne razrede. No, vsaj do lani ne, ko so na evropske ceste spustili svoj največji terenski model iX55, ki je bil na ameriški strani Atlantika že nekaj časa znan pod imenom Veracruz.
Postavnež je bil torej prvenstveno namenjen ameriškim kupcem, kjer jim do nedavnega ni bilo mar za porabo goriva ali izpuste škodljivih emisij. V Evropi pa ima iX55 opravka z uglednimi imeni, ki se pulijo za najslajše kose tržne pogače med velikimi terenci. Seveda poševnooki možje znajo dobro opazovati in so največjega Hyundaija spretno vrinili med tekmece predvsem z občutno nižjo ceno. A tudi zaradi drugih lastnosti je Hyundai iX55 outsider resen in zrel avtomobil.
Preseneča z všečno obliko, ki se je ne bi sramovali niti pri kakšni bolj ugledni znamki, z mogočnostjo visoko privzdignjenega nosu, napetostjo bočnih linij in nekoliko kupejevsko prirezanega zadka. Velike zunanje mere obetajo prostorno notranjost in vrhunsko udobje in ta predstava ni prav nič zgrešena. V potniški kabini je prostora za sedmerico potnikov, dodatna sedeža v tretji vrsti sta spretno skrita v prtljažnem dnu, ko sta postavljena, ponujata toliko prostora, da sorazmerno udobno sedita dva odrasla potnika. Še bolje se godi tistim, ki zasedajo srednjo vrsto, saj je vzdolžno pomična in ima nastavljiv naklon naslonjala. Seveda je najbolje poskrbljeno za voznika in sopotnika na desnem sedežu, precej manj pa za prtljago, ki so ji sicer namenili dovolj prostora, a iz neznanega razloga v prtljažniku, ki se odpira in zapira s pomočjo elektrike, ni prekrivnega roloja ali police.
To pa je skoraj edini večji notranji greh. Armaturna plošča je lična, merilniki so dobro pregledni, stikala za nastavitev radijskega sistema in klimatske naprave logična in dostopna, nikjer ni nobenega nepotrebnega okrasja, morda le nekaj nekonstantnosti pri materialih. K prijetnosti ambienta pripomoreta svetlo usnje, v katerega so oblečeni sedeži, in kakovostno delovanje radijskega sprejemnika.
Pod motornim pokrovom je največ, kar trenutno zmorejo pri Hyundaiju; 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik mora premikati 2,3 tone težko gmoto in to mu ob pomoči šeststopenjskega samodejnega menjalnika kar dobro uspeva. Motor kljub velikosti deluje precej nežno, menjalnik zna v večini primerov dobro presoditi, kdaj je treba narediti premik in tako kot z nekaterimi prestižnimi tekmeci se je tudi s tem terencem lepše voziti po gladkem asfaltu kot po blatnih brezpotjih. To seveda ne pomeni, da Hyundai iX55 v sebi nima nič terenske krvi in vsaj takrat, ko je cesta mokra, spolzka ali zasnežena, pokaže, čemu je tudi namenjen. Pohvalno je tudi, da se na cestne grbine odziva brez grobega poskakovanja, medtem ko bi si voznik želel za kanček bolj odziven volan.
Ampak vsega za ceno, ki je v skupini tovrstnih avtomobilov med najnižjimi, pač ni mogoče imeti.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,840, š. 1,945, v. 1,807 m, medosje 2,805 m
Prostornina prtljažnika: 598/1746 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 2302/2780 kg
Vrsta motorja: šestvaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2995 ccm
Največja moč pri v/min: 176 kW/240 KM pri 3800
Največji navor pri v/min: 451 pri 1750-3500
Najvišja hitrost: 200 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,4 s
Poraba goriva po EU norm.: 12,4/ 7,6/ 9,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 249 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 46.990 EUR
Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana