Rekreacija za vse in vsakogar
Test: Mazda3 Sport 1.6 TX Plus
Fizkulturniki bi dali vse, da bi lahko vsaj nekaj minut na dan posvetili športnim aktivnostim. Morda bi se tudi pri novi Mazdi3 Sport glede na karoserijsko oznako lahko sklepalo, da gre za športni avtomobil. Pa ni čisto tako, kajti nova trojka bi bila lahko kvečjemu zmerno zagrizena rekreativka.
Pri krojenju zunanjosti so se Mazdini oblikovalci v precejšnji meri zgledovali po predhodnici, a so jo vseeno predelali tako, da je avtomobil videti dovolj sveže. Predvsem spredaj, kjer so mu povečali agresivnost z veliko in v zagoneten nasmeh razpotegnjeno masko hladilnika, novimi žarometi in bolj izbuljenimi blatniki; manj na bokih, kjer se razkazuje že znana kombilimuzinska silhueta; in najmanj zadaj, kjer bi bila brez novih luči nova Mazda3 skoraj povsem podobna svoji uspešni predhodnici. Očitno so se krojači avtomobilske pločevine ustrašili narediti kakšen bolj radikalen rez s preteklostjo in se podati v neznano.
Precej več drugačnosti ponuja nova Mazda3 v notranjosti, kjer voznika pričaka razgibana armaturna plošča z dvema osrednjima okroglima merilnikoma, sredinsko konzolo s kopico stikal in nekoliko ponesrečenim zaslonom potovalnega računalnika. Na obilje stikal, predvsem tistih na volanu, se je treba privaditi in nekaterim to ne uspe tudi po več poskusih. Komu na čast v območju radijskega sprejemnika utripajo in gorijo številne lučke, morda ne znajo povedati niti tisti, ki so si jih izmislili, med minuse pa gre šteti tudi dokaj ceneno plastiko na nekaterih delih armaturne plošče. A ob tem ne gre prezreti, da je ta kombilimuzina z nekaj manj kot štirimi metri in pol dolžine prostorna in udobna tudi za potnike na zadnji klopi, ki imajo za seboj še prostorsko dokaj radodaren prtljažnik.
Čeprav Mazda3 Sport ni športen avtomobil, je podvozje nastavljeno tako, da zna ugajati tudi nekoliko zahtevnejšim voznikom. To se kaže skozi odlično lego v ovinkih brez pretiranega nagibanja, preko prijetno neposrednega volana, ki vozniku ponuja dovolj povratnih informacij s ceste, in z dobro vodljivostjo ter zanesljivimi zavorami. Žal temu v celoti ne sledi 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki je za dinamično vožnjo premalo energičen, na trenutke tudi zmogljivostno podhranjen. Voznik si mora zato pomagati s priganjanjem in občasnim prestavljanjem navzdol, pri potovalni vožnji pa bi se še kako prilegla šesta prestava. Kot se na primer prileže sistem za opozarjanje na vozila v mrtvih kotih, ki voznika opozori z lučko v vzvratnem ogledalu. Seveda pa se odločnejše obremenjevanje stopalke za plin pozna tudi pri bencinski žeji, ki se povzpne občutno nad tovarniško obljubljeno porabo.
Mazda3 Sport ima v svojem razredu seveda lepo število močnih tekmecev, kar pomeni, da je njena rekreacija kar resen šport. Vsekakor pa gre kljub navidezno prenapihnjeni ceni za vsestransko soliden avtomobil.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,460, š. 1,760, v. 1,470 m, medosje 2,640 m
Prostornina prtljažnika: 340
Teža (prazno v./ dovoljena): 1155/1670 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 145 pri 4000
Najvišja hitrost: 184 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 8,3/ 5,2/ 6,3 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 149 (Euro V)
Maloprodajna cena: 19.990 EUR
Uvoznik: MMS, Ljubljana