Začeli so v Struževem
Krajani Struževega so prvi v Mestni občini Kranj, ki ločeno zbirajo tudi biološke odpadke, zato so brezplačno dobili rjave zabojnike in posebne posode za gospodinjstvo.
Kranj – »V Kranju imamo ločeno zbiranje odpadkov že nekaj časa organizirano z ekološkimi otoki. Vendar pa se tam zbirajo papir, steklo in plastika, ne pa tudi biološki odpadki. Sedaj smo se odločili še za ločeno zbiranje teh odpadkov, saj nas k tem sili zakonodaja, hkrati pa bomo prispevali k čistejšemu okolju, saj se ti odpadki ne bodo odlagali na deponijah, ampak bodo šli v predelavo. Ob tem seveda niso zanemarljivi stroški, saj je cena deponiranja visoka, če pa bomo izločili biološke odpadke, bomo veliko prihranili. Računamo, da se bo, ko bo sistem v občini uveden, to poznalo tudi na položnicah,« je ob začetku ločenega zbiranja bioloških odpadkov na območju Struževega poudaril kranjski podžupan Stane Štraus in pojasnil, da bodo v prvi polovici prihodnjega leta v vseh krajevnih skupnostih v Mestni občini Kranj uvedli tak sistem ločenega zbiranja odpadkov. »Da začnemo ločeno zbirati biološke odpadke prav v Struževem, smo se odločili zato, ker gre za manjšo krajevno skupnost, ki ima tako individualne hiše kot tudi večstanovanjske objekte,« je tudi dodal podžupan Štraus, direktor Komunale Kranj Ivan Hočevar pa je pojasnil, da se je količina bioloških odpadkov med vsemi odpadki s 36 odstotkov zmanjšala na 31 odstotkov že po lanskem razdeljevanju pet tisoč kompostnikov. Z novimi ukrepi oziroma z ločenim zbiranjem bioloških odpadkov in še dodatnim spodbujanjem kompostiranja pa naj bi se zmanjšala pod 28 odstotkov.
Ker gre za poskusno polletno obdobje ločenega zbiranja bioloških odpadkov, so krajani Struževega te dni brezplačno dobili nove rjave zabojnike, prav tako so dobili manjšo posodo za zbiranje teh odpadkov v gospodinjstvu, tedenski odvoz bioloških odpadkov pa bo brezplačen. Stroški bodo v tem času na ramenih Mestne občine Kranj, kasneje pa naj bi razliko krila Komunala Kranj iz manjšega stroška odlaganja odpadkov. Skupni stroški zabojnikov in posod za celotno občino bodo predvidoma znašali od šeststo do sedemsto tisoč evrov.