Internet je povsod
Internet in računalniki se vedno bolj uporabljajo. Vse več nas je, ki nam internet predstavlja osnovo za naše delo in omogoča, da je naše življenje lažje in bolj udobno.
Letos ima dostop do interneta že 64 odstotkov slovenskih gospodinjstev, kar nas tudi v evropskem merilu uvršča med bolj pridne glede uporabe sodobnih komunikacijskih poti in storitev. Pri tem je pri delu računalnik skoraj že samo po sebi umeven, doma pa nas k temu običajno prisilijo otroci.
Skoraj 1,1 milijona rednih uporabnikov svetovnega spleta imamo v Sloveniji, kar je 64 odstotkov posameznikov v starosti med 10 in 74 let. Največ internet uporabljajo posamezniki med 10. in 15. letom starosti, najmanj pa ljudje v starostnem obdobju med 55. in 74. letom, saj je takih le 22 odstotkov. Zanimivo je, da se je ravno v najstarejši skupini uporabnikov interneta delež uporabe najbolj povečal, od leta 2007 do danes za več kot polovico. Pri uporabnikih bistvene razlike med spoloma ni, saj tako moški kot ženske enako radi uporabljajo internet. No, vsaj tu smo bolj ali manj enakopravni.
Pri vrsti dostopa je v Sloveniji v ospredju širokopasovna povezava, ki omogoča najvišje hitrosti pretoka. Največ ljudi do interneta dostopa preko xDSL in kabelskega dostopa, pri tem pa je dostopov preko modemskih povezav že izredno malo. Delež širokopasovnih povezav se je od leta 2007 do danes iz 44 odstotkov povzpel na 56 odstotkov. K temu bistveno pripomore dostopnost do multimedijskih vsebin, ki terjajo hitre povezave, in pa širok spekter ponudnikov, ki ponujajo cenovno dosegljive pakete za uporabnike.
Kaj pa ljudje najpogosteje počnemo na internetu? Še vedno najraje internet uporabljamo za pošiljanje in prejemanje elektronske pošte, veliko pa na njem iščemo tudi informacije o blagu in storitvah. Povečuje se delež uporabnikov storitev e-uprave, saj 8 odstotkov uporabnikov preko teh storitev komunicira z državo in tudi izpolnjuje ter pošilja obrazce. Bistveno pa se je povečal delež tistih, ki preko interneta nakupujejo. K temu najbolj pripomore večje zaupanje in vlaganje v varnost ter zasebnost na internetu. Poleg tega pa so običajno nakupi preko interneta cenejši. Se splača, torej.
Letos je preko svetovnega spleta nakupovalo že 28 odstotkov posameznikov. Med temi pa je kar 83 odstotkov takih, ki to počnejo bolj ali manj redno. Internetni nakupovalci so najpogosteje posegali po filmih, glasbi, knjigah, revijah in programski opremi, velikokrat pa so se odločali tudi za obleke ter športno opremo in nakupe vstopnic ter rezervacijo potovanj. Kupce najbolj pritegne praktičnost takega načina nakupovanja, kot najbolj moteče pa kupci opazijo prepočasno dostavo. A to je že področje, ki ga internet ne obvladuje. Za sedaj »teleportacija«, ko bi se naročeno kar preneslo k nam, še ni mogoča, Kdo ve, morda pa kdaj v prihodnosti. Pri nakupih še vedno bolj zaupamo domačim ponudnikom, saj je bilo kar 84 odstotkov nakupov opravljenih doma.
Spletno komuniciranje narašča, saj je forume bralo kar 35 odstotkov uporabnikov, opazen pa je tudi porast pri uporabi telefonskih in video klepetov preko računalnika. Spletne klepetalnice so še vedno zanimive, saj je njihova uporaba še kar v vzponu. Sodelovanje v socialnih omrežjih je za ljudi zanimivo, tako da ima svoj profil v njih kar 22 odstotkov uporabnikov, zlasti v starostni skupini med 16 in 24 let. Zanimivo je, da je tu delež ženskih uporabnic večji od moških uporabnikov.
Računalnik je iz ozkega področja uporabe prešel v naš vsakdan in nam omogoča delo, življenje in aktivnosti, ki so bile še dolgo nazaj nemogoče. Računalnik je naš prijatelj in zaveznik, pa čeprav je včasih muhast, nam vseeno ponuja obilo zadovoljstva.