Je že pravi čas za elektriko?
Avtomobilski proizvajalci predstavljajo vse več novih modelov, ki jih ženejo hibridni pogoni ali električni motorji.
Nobenega dvoma ni več, da se bomo v prihodnosti vozili z avtomobili, ki jih bodo namesto motorjev na fosilna goriva poganjali energijsko učinkovitejši in do okolja prijaznejši sistemi. Vprašanje je le, kdaj se bo začela električna doba, ko bo pogonska tehnologija zrela do te mere, da bo lahko v celoti zamenjala motorje z notranjim izgorevanjem, predvsem pa, kako hitro se bo novim razmeram prilagajala infrastruktura.
Na minulem avtomobilskem salonu v Frankfurtu skoraj ni bilo avtomobilskega proizvajalca, ki ne bi predstavil vsaj enega hibridnega ali električnega modela, opazna pa so bila tudi nadaljnja prizadevanja za zmanjšanje porabe goriva in nižje izpuste škodljivih emisij. Preden pa se bo mogoče množično voziti z električnimi avtomobili, bo treba najti še nekaj rešitev, predvsem povečati doseg z enim polnjenjem baterij in razviti mrežo polnilnih mest. Poleg tega so električni in hibridni avtomobili, ki so večinoma šele v prototipnih in konceptnih fazah, za zdaj še predragi, da bi bili dostopni vsem, ki se odločajo za menjavo avtomobilov. In tako kaže, da je električna prihodnost še vseeno precej odmaknjena.
NISSAN LEAF - Japonski proizvajalec namerava prihodnje leto postaviti na cesto »čistokrvni« električni avtomobil z imenom Leaf. Novinca bo poganjal električni motor z največjo močjo 80 kW (109 KM). S polnimi litij-ionskimi baterijami, ki so spravljene v dnu vozila, bo mogoče prevoziti do 160 kilometrov poti. Nissan je za električno vozilo razvil tudi napreden in učinkovit informacijski sistem, ki povezuje osrednjo elektronsko krmilno enoto vozila z globalno podatkovno bazo v informacijskem centru.
CITROËN REVOLTE – Francoska avtomobilska znamka s konceptnim avtomobilom, ki po zunanjosti z malce domišljije lahko spominja tudi na legendarnega spačka, razvija idejo za nov mestni avtomobil s hibridnim pogonom, ki je zasnovan tako, da običajnemu motorju pomaga elektrika, ki bi na določeni razdalji lahko zagotavljala energijo tudi samo za vožnjo brez goriva. Pri Citroënu so se inovativno lotili tudi notranje zasnove trisedežne kabine z vrtljivimi sedeži in futuristično zasnovano armaturno ploščo.
RENAULT FLUENCE ZE - Renault in podjetje Better Place sta podpisala sporazum o snovanju prvega vozila brez emisij, z zamenljivim akumulatorjem, ki bo namenjeno množični prodaji. V skladu z določili sporazuma bo Better Place začel z uvozom in distribucijo za zdaj še konceptnega vozila Fluence ZE, limuzine s petimi sedeži, v prvem polletju 2011 v Izraelu, kupci pa se bodo za nakup tega vozila dogovorili z Renaultovimi koncesionarji na Danskem. Obe podjetji se zavezujeta, da bosta do leta 2016 v obe državi dobavili najmanj sto tisoč vozil.
VOLKSWAGEN L1 - Volkswagnova študija futuristično oblikovanega avtomobila je namenjena ponazoritvi najmanjše možne porabe goriva. Pogonu je namenjen 0,8-litrski turbodizelski motor, ki razvije 20 kilovatov v ekološkem in nekaj več v dinamičnem režimu. L1 doseže najvišjo hitrost 160 kilometrov na uro, do 100 kilometrov na uro pospeši v 14,3 sekunde. Hibridna povezava z 10-kilovatnim elektromotorjem deluje le med pospeševanjem, poraba naj bi znašala le 1,38 litra plinskega olja na 100 kilometrov.
AUDI E-TRON – Tudi športni avtomobili in električni pogon naj bi šli skupaj. Tako vsaj menijo pri Audiju, kjer je študija E-Tron utelešenje mišičastega okolju prijaznega športnika, ki ga z energijo oskrbujejo litij-ionske baterije. Z njimi lahko pospeši do 100 kilometrov na uro v zgolj petih sekundah in lahko prevozi do 248 kilometrov poti. Ko se baterije spraznijo, jih je mogoče napolniti iz običajnega električnega omrežja. V razvoju je tudi brezžični sistem polnjenja, kakšna bo nadaljnja usoda avtomobila, pa ni znano.