Novi Prius je kljub navidezni podobnosti vsestransko nadgradil svojega predhodnika.

Zgodovina se ne ponavlja

Test: Toyota Prius 1.8 VVTi Sol

Časi, ko so prvi hibridni avtomobili orali ledino energetsko učinkovitejši in okoljsko prijaznejši prihodnosti, so že postali del polpretekle zgodovine. Japonska Toyota je s svojim Priusom vedno vozila v prvi vrsti, zato ne preseneča, da so tudi pri tretji generaciji tega daleč najbolje prodajanega križanca na plan izvlekli nove tehnološke adute.

Novi Prius torej ni nosilec zgodovinskega spomina, ampak predvsem znanilec prihodnosti, ki v otipljivi prihodnosti čaka vse, ali pa vsaj večino avtomobilskih proizvajalcev. Hibridni novinec je napredoval v vseh pogledih, začenši s posodobljeno zunanjostjo, ki sicer še vedno deluje nekoliko »vesoljsko«, vendar s pomembnim razlogom, namreč v prid čim ugodnejši aerodinamiki. Po karoserijski zgradbi Prius ostaja petvratna kombilimuzina s klinastim sprednjim delom, ovalnim strešnim lokom in visokim zadkom, ki ga v največji meri zaznamuje z zračnim stabilizatorjem zalomljeno steklo. K vsestranski sodobnosti sodi tudi brezkontaktno odklepanje, kjer ključavnica škrtne zgolj s potegom kljuke sprednjih levih vrat, če je v voznikovem žepu kontaktna ploščica, ki ima sicer tudi gumba za odklepanje in zaklepanje. Notranjost je odeta v svetle barve, kar povečuje občutek prostornosti in zračnosti, sicer pa je avtomobil v primerjavi s predhodnikom napredoval tudi pri udobju za potnike spredaj in zadaj. Prtljažnik je prostorsko dokaj izdaten, dodatna prostornost za tovor se pridobi s podiranjem naslonjal zadnjih sedežev in Prius je lahko tudi povsem običajen družinski avtomobil.

Vsaj za tiste, ki še niso sedeli v nobenem avtomobilu z digitalno armaturno ploščo, je voznikovo delovno mesto nekoliko nenavadno. Podatki o hitrosti, motornih vrtljajih, napolnjenosti baterije in delovanju hibridnega sistema so razprostrti na dobro zasenčenem zaslonu pod vetrobranskim steklom, sredinska konzola je kot nekakšen most in volan s stikali za upravljanje radijskega sistema, tempomata in telefona je v obliki nepravilnega kroga.

Ko pritisnete na startni gumb, se običajno razen osvetlitve ne zgodi nič. Če je v baterijah, ki so varno spravljene pod prtljažnim dnom, dovolj električne energije, se avtomobil premakne brez zagona bencinskega motorja, ki se vključi šele po nekaj metrih in potem skupaj z dvema elektromotorjema s pomočjo nadzorne elektronike usklajuje delovanje in medsebojno delovanje. S samodejnim menjalnikom ni skoraj nobenega dela, vozniku preostane le, da določi, ali bo 1,8-litrski bencinski motor tudi zaviral, in v križiščih prestavi v nevtralni oziroma parkirni položaj. S pritiskom na gumb z oznako EV se Prius lahko poganja tudi samo z akumulirano elektriko, če hitrost ne preseže 50 kilometrov na uro ali če ukaz s stopalko za plin ni preveč grob, gumb z oznako eco omogoča vožnjo brez nepotrebnega pritiskanja na plin, vozniku pa se lahko zahoče tudi bolj dinamične vožnje, ki seveda pomeni višjo porabo bencina. Tiho vožnjo občasno zmotijo le piski, ki naznanjajo prehod k bencinskemu pogonu, zoprno nadležno je piskanje med vzvratno vožnjo, ki jo voznik lahko spremlja na komunikacijskem zaslonu in sem in tja se vozniku zdi, da mu je kaj ušlo iz nadzora. Ob vsem tem sončne celice na strehi oskrbujejo avtomobil z energijo za delovanje klimatske naprave in ogrevanja, kar pri Toyoti štejejo še za en pomemben dosežek.

Seveda novi Prius ni spreobrnil vseh skeptikov, ki so prepričani, da kljub vsej napredni tehnologiji še ni pravi ekološki avtomobil. A to ne izbriše dejstva, da pri hibridih še vedno vozi v prvi vrsti.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,460, š. 1,745, v. 1,505 m, medosje 2,700 m

Prostornina prtljažnika: 446/1120 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1420/1805 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski in električni

Gibna prostornina: 1998 ccm

Največja moč pri v/min: 72 kW/98 KM + 27 kW/38 KM

Največji navor pri v/min: 142/207 pri 2000

Najvišja hitrost: 180 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 4,0/ 4,0/ 3,8 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 92 (Euro V)

Maloprodajna cena: 27.800 EUR

Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana

     

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / petek, 27. junij 2014 / 07:00

Špela & Gregor, št. 3

Špela & Gregor, 27. junij 2014, št. 3

Objavljeno na isti dan


Železniki / četrtek, 5. februar 2015 / 15:11

Kodeksa ne potrebujejo

Železnikarski občinski svetniki so znova obravnavali Kodeks ravnanja izvoljenih predstavnikov na lokalni ravni, a ga tudi tokrat niso sprejeli, češ da ga ne potrebujejo.

GG Plus / četrtek, 5. februar 2015 / 15:11

Od Puharja do Marenčiča

Damir Globočnik je avtor dveh odličnih monografij, ki sta izšli leta 2014; prva je o Janezu Puharju, druga je katalog razstave o zgodovini fotografije v Kranju od Puharja do Marenčiča. Pogovor z avtor...

Kultura / četrtek, 5. februar 2015 / 15:06

Mandragola za vse čase

V Dvorani DPD Svoboda v Žireh so v soboto premierno uprizorili gledališko klasiko Niccola Macchiavellija Mandragola v režiji Matije Milčinskega. Polna dvorana obeta odličen obisk tudi na prvi ponovitv...

Gorenja vas-Poljane / četrtek, 5. februar 2015 / 14:47

Državnim cestam slabo kaže

Za sanacijo dotrajanih državnih cest v občini Gorenja vas - Poljane ta čas ni predvidenih nobenih sredstev, po sestanku na republiški direkciji za infrastrukturo ugotavlja župan Milan Čadež, ki med dr...

Rekreacija / četrtek, 5. februar 2015 / 14:46

Skupni imenovalec je rekreacija

Gospodarstveniki, diplomati in politiki so vsaj za en dan fotelje zamenjali s smučmi.