Franc Novak, lastnik in direktor podjetja Glider Service (Foto: Anka Bulovec)

Servisirajo letala

Družinsko podjetje Glider Service iz Lesc v 90 odstotkih dela za tuje trge. S popravili letal so začeli med prvimi v Evropi.

Glider Service Franca Novaka iz Lesc je bilo eno prvih podjetij v Evropi, ki se je pred več kot dvajsetimi leti začelo ukvarjati s servisiranjem letal, grajenih iz kompozitnih materialov. Njihove stranke prihajajo tako rekoč z vsega sveta; v Lesce pripeljejo letala, na katerih je potrebno opraviti povprečno tristo do petsto ur dela. »Termine za popravila letal smo imeli rezervirane za dve leti naprej,« razloži Franc Novak. »Danes obljubimo, katerega dne bo stranka letalo pripeljala ter na kateri dan ga prevzame nazaj. In natančno takrat mora biti letalo pripravljeno.«

Podjetje se je kar »zgodilo«

Franc Novak, po rodu Ljubljančan, je bil zaposlen kot skupinovodja in kontrolor v begunjskem Elanu, kjer so takrat, pred več kot dvajsetimi leti, naredili kakih osem, devet jadralnih letal na mesec. »Vodjo proizvodnje so v nekem ljubljanskem jadralnem klubu prosili, da jim popravimo neko letalo, ki je bilo narejeno v Nemčiji, a jih je zavrnil, ker smo v Elanu takrat popravljali izključno letala, ki so bila izdelana pri nas. Pa niso odnehali in ker je bil mehkega srca, je prepričal mene. Takrat sem se ravno preselil na Gorenjsko in nisem imel pravih pogojev za delo, a sem se, ko so sami našli prostor, na koncu vdal,« se nasmehne ob spominu, kako si je »zapečatil« usodo. »Letalska srenja se večinoma dobro pozna med seboj, in takoj, ko sem popravil prvo letalo, so prišla naročila za drugo, tretje …«

Več kot tisoč popravljenih letal

V 21 letih je šlo skozi delavnice Glider Service več kot tisoč letal, od tega jih je bilo vsaj 800 na generalnih remontih ali večjih popravilih. »Vedno, kadar v poročilih zasledim novico o tem, da je kje strmoglavilo kakšno letalo, preverim, če je bilo kdaj pri nas … k sreči se v več kot dvajsetih letih to še ni zgodilo. Verjamem, da zato, ker smo odlična ekipa. Zaupamo vase in smo dosledni, drugače v našem poslu ne gre. Če nam stranka pripelje letalo z Japonskega ali ZDA in ga čez nekaj mesecev dobi domov v kontejnerju, nam pač mora zaupati, preden spet sede vanj in vzleti. Poleg tega so v našem poslu številni zares strogi predpisi, ki se jih moramo držati. Imamo licence in dovoljenja, brez katerih ne bi mogli delati.«

Banke ne podpirajo dobrih podjetij

Medtem ko so se na začetku spopadali predvsem s prostorsko stisko – Franc Novak je bil eden od pobudnikov izgradnje poslovne cone v Gorjah, kjer je tudi kupil parcelo, na kateri še danes raste samo trava – zdaj kot enega večjih problemov vidi pomanjkanje dobrih delavcev ter do gospodarstva neprijazne banke. »Dela je bilo pri nas vedno dovolj, tako rekoč nas je samo našlo. Najprej sem bil sam, danes nas je trinajst in v letih, ko smo naraščali, je bilo treba najti tudi več dela, sploh, ko smo se preselili v nove prostore – investicija je bila velika. Banke do gospodarstva še vedno nimajo posluha; niti pri preverjenih podjetnikih – saj vsi res niso goljufi,« je kritičen. K sreči, pravi, pri njih kljub gospodarski krizi še nimajo težav z naročili, prej nasprotno: »Konec lanskega leta me je že zelo skrbelo – naš kolektiv je dokaj velik, imel sem obveznosti do bank. A ko sem analiziral stanje, sem ugotovil, da so ljudje, ki imajo letala, v glavnem premožni, premožni so pa zato, ker za vsak evro dobro razmislijo, kam ga bodo dali. Pa sem si rekel, da zato verjetno v teh časih ne bodo kupovali novih letal, ampak bodo raje obnovili stara. In prav sem imel.«

Posli na podlagi priporočil

Zato ima podjetje tudi v teh dneh dela dovolj, kljub temu da nikoli niso prav veliko vlagali v promocijo. »Predvsem sem skrbel za to, da smo kvalitetno delali. Informacija o nas pa je šla od ust do ust. To se je kot edina prava rešitev posebej pokazalo v času vojne, ko smo naenkrat ostali brez dela: takrat nihče od tujcev niti do Karavank ni upal, kaj šele preko njih … niti peš, da pa bi sem za nekaj mesecev pripeljal letalo na popravilo … nikakor! Pomagala nam je ena naših prvih strank, gospod iz Švice, ki je pripravil izjemen promocijski material, s katerim je najprej prepričal Švicarje in za njimi še vse ostale. Še danes je naš predstavnik v Švici.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / ponedeljek, 1. julij 2019 / 17:02

Spremembe v vodstvu LTH Castings

Škofja Loka – V skupini LTH Castings, ki sodi med največje in najuspešnejše evropske livarne aluminija, zaradi povečanega obsega poslovanja in širitev lokacij spreminjajo sistem vodenja družbe. Del...

Objavljeno na isti dan


Šport / ponedeljek, 5. oktober 2009 / 07:00

Rokomet

Rezultati: 1. MIK liga: Merkur - Slovan 34 - 37 ( 19 - 18 ) 1. B liga - moški: Moškanjci Gorišnica - Alples Železniki 19 - 20 ; 2. liga moški - z...

Šport / ponedeljek, 5. oktober 2009 / 07:00

Kegljanje

Rezultati 3. kroga v slovenskih ligah: 1. A - ženske: Eta : Ljubelj 5:3 (3135:3132). 1. Lanteks, Adria, Eta, vse po 6 točk, 6. Ljubelj, 2 točki. 1. B – ženske:...

Prosti čas / ponedeljek, 5. oktober 2009 / 07:00

Samuel bo pel namesto Tošeja

Za pevcem Samuelom Lucasom je delovno poletje.

Kronika / ponedeljek, 5. oktober 2009 / 07:00

Kriminal

Grozil s pištolo Domžale - V sredo okoli 16.30 so Operativno komunikacijski center Policijske uprave Ljubljana obvestili o grožnjah z orožjem v okolic...

Zanimivosti / ponedeljek, 5. oktober 2009 / 07:00

Priznanje patronažni sestri

Kranj - Bralci revije Zdravje vsako leto izbirajo najsrčnejše medicinske sestre, patronažne sestre in babice v Sloveniji. Na nedavni prireditvi v Festivalni dvorani v Ljubljani s...