Zdaj je pravi čas za nakup
Prodaja novih avtomobilov se je skrčila za dobro petino, nadaljnjega nižanja cen verjetno ne bo.
Slovenski avtomobilski uvozniki ter prodajalci novih in rabljenih avtomobilov letos krepko občutijo recesijo in posledično zmanjšanje prodaje novih avtomobilov. Prodajne krivulje so se upognile navzdol že lani oktobra, že v začetku letošnjega leta pa je bil prodajni primanjkljaj kar četrtinski, komaj kaj rahlo bolje je bilo tudi do konca poletja, medtem ko podatki za prve septembrske dni, predvsem pa napovedi za prihodnje mesece, vlivajo nekaj optimizma. V letošnjih osmih mesecih je bilo v Sloveniji registriranih 38.412, v enakem lanskem obdobju pa 49.934 novih osebnih avtomobilov.
Sekcija za osebna motorna vozila je v začetku leta vladi posredovala predlog za subvencioniranje nakupov novih avtomobilov v višini tisoč, nato za 2.500 evrov, spodbude pa bi bili deležni tisti, ki bi se svojega starega štirikolesnika znebili z oddajo v ekološko razgradnjo. A kot že tolikokrat doslej, je tudi tokrat država ostala gluha za predloge avtomobilskih uvoznikov, ki imajo z državnimi organi še nekaj »neporavnanih računov«. Sprejet pa je bil predlog za nov način obračunavanja davka na motorna vozila, ki bo vezan na količino izpustov škodljivih emisij. Med drugim že več kot leto dni star predlog o načinu obračunavanja davka na motorna vozila, ki je v obstoječi ureditvi do nedavnega omogočal številne davčne utaje pri uvozu rabljenih in skoraj novih avtomobilov. Potem ko ni bilo odziva na prvi predlog, so prejšnji teden na vlado znova naslovili predlog za državno podporo, tokrat v obliki predloga za uvedbo premije za čisto okolje v višini 2.500 evrov.
Ker ni bilo pričakovanih subvencij, so prodajalci morali ukrepati sami, kajti zaloge neprodanih avtomobilov so se začele kopičiti. Kot ocenjujejo poznavalci, so se redne cene novih avtomobilov v preteklih mesecih znižale od pet do deset odstotkov, seveda pa je k temu treba dodati še različne akcijske popuste. Še večji pretres se je zgodil na trgu rabljenih avtomobilov. Ob skoraj za tretjino zdesetkani prodaji so se precej spremenile tržne razmere, kar se odraža pri padcu cen tudi do 30 odstotkov, predvsem pri rabljenih avtomobilih višjega cenovnega razreda, medtem ko so cene najbolj iskanih, torej manjših in energijsko manj potratnih rabljenih avtomobilov ostale stabilne ali so se znižale do desetine. Prodajalci rabljenih avtomobilov si z dobro razdelanim Eurotaxovim sistemom, ki je bil najpogostejša podatkovna baza za določanje cen, skoraj ne morejo več pomagati. Zato tistemu, ki se odloči, da bo svoj rabljeni avtomobil dal v odkup ali kupil novega po sistemu staro za novo, ponudijo ceno, ki je odvisna predvsem od tržne zanimivosti modela oziroma možnosti za sorazmerno hitro prodajo. Rabljeni avtomobili, ki na dvoriščih prodajalcev stojijo več mesecev ali celo več kot eno leto, namreč predstavljajo mrtvi kapital in imajo tudi sicer slab psihološki učinek na kupce avtomobilov.
Seveda se postavlja vprašanje, ali se bodo cene novih avtomobilov še zniževale, oziroma ali je zdaj pravi čas za nakup. Ker so zaloge večinoma razprodane, nadaljnjega občutnega padca cen ni pričakovati in tudi avtomobilske tovarne ne napovedujejo znižanja tovarniških cen. Ob številnih akcijskih popustih in ugodnih načinih financiranja je zdaj čas za nakup novega avtomobila najbrž pravi. Koliko bo dejanska cena nižja od tiste na ceniku, pa je nenazadnje odvisno tudi od pogajalske spretnosti kupca; ko ga ima prodajalec »ujetega« v avtosalonu, ga bo le nerad spustil in bo ponudil marsikaj, da bo nakup realiziran.
Prodaja novih avtomobilov na slovenskem trgu
Znamka |
I-VIII 2008 |
I-VIII 2009 |
razlika |
RENAULT |
8062 |
6335 |
-1.727 |
VOLKSWAGEN |
5622 |
3755 |
-1.867 |
OPEL |
4906 |
3235 |
-1.671 |
FIAT |
2845 |
2941 |
96 |
PEUGEOT |
3412 |
2215 |
-1.197 |
CITROËN |
3606 |
2863 |
-743 |
FORD |
3045 |
2592 |
-453 |
SKODA |
1992 |
1519 |
-473 |
KIA |
1660 |
2375 |
715 |
TOYOTA |
2153 |
1463 |
-690 |
AUDI |
1515 |
811 |
-704 |
HYUNDAI |
2168 |
1658 |
-510 |
SEAT |
1054 |
787 |
-267 |
NISSAN |
1033 |
845 |
-188 |
MAZDA |
1190 |
964 |
-226 |
HONDA |
977 |
592 |
-385 |
CHEVROLET |
850 |
769 |
-81 |
MERCEDES |
891 |
476 |
-415 |
BMW |
798 |
717 |
-81 |
SUZUKI |
539 |
305 |
-234 |