Elektrika za boljše okolje
Novi Insight nadaljuje Hondino desetletje razvoja hibridnih pogonov.
Honda je ena tistih avtomobilskih znamk, ki imajo na področju hibridne pogonske tehnologije za seboj največ kilometrov. Prvi hibridni avtomobil Insight so poslali na ceste že pred desetletjem, v tem obdobju so neprestano razvijali tehnologijo in zdaj je nared za uporabo druga generacija do okolja in stroškov uporabe prijaznega vozila.
Novi Insight je petvratna kombilimuzina, s katero želi Honda poleg kombiniranega bencinskega in električnega pogona za dostopno ceno ponuditi tudi prostornost, udobje in varnost. Čeprav je novinec še vedno videti nekoliko »vesoljsko«, kar velja predvsem za armaturno ploščo, zunanjost pa je vsaj v zadnjem delu nekoliko podrejena namestitvi visokonapetostne baterije pod prtljažnim dnom. Tisto, kar poganja Insighta, je že povsem zemeljsko, osnovni 1,3-litrski bencinski motor je dodatno optimiziran tako, da ima boljši izkoristek goriva, kar zahteva njegovih 64 kilovatov (88 KM) in 121 Nm navora. Na novo je zasnovan tudi električni motor, ki razvije 10 kilovatov moči (14 KM) in navor 78 Nm, manjši in lažji je tudi sistem IMA (Inetgrated Motor Assist), ki usklajuje delovanje obeh motorjev. Energija se v baterijo steka tudi tedaj, ko avtomobil zavira, prenos motorne moči pa se na sprednji kolesni par prenaša preko brezstopenjskega samodejnega menjalnika. Nekaj kilometrov je s hitrostjo do 50 kilometrov na uro mogoče prevoziti tudi samo s pomočjo elektrike, če je vključen poseben zelen gumb na armaturni plošči. Po tovarniških obljubah Insight za 100 kilometrov poti v mešanem ciklu porabi le 4,4 litra bencina, pri čemer gre v zrak le 101 gram ogljikovega dioksida na kilometer.
Insight, ki je že na voljo tudi samooklicanim slovenskim varuhom modrega planeta, je naprodaj za 17.990 evrov, za najbogatejšo opremo pa je treba dodati še tri tisočake.