Brez stresa v šolo
Na prvi šolski dan naj si starši vzamejo čas in otroka pospremijo v šolo brez nervoze.
Zlasti polni pričakovanj, ki jih bodo mogoče pospremili tudi z določenimi strahovi, bodo danes v šolske klopi sedli prvošolci. Tudi odrasli pred prvim delovnim dnem v novi službi doživljamo stres, kako se bomo vklopili v novo delo, kako nas bodo sprejeli prihodnji sodelavci in podobno. Nekaj podobnega verjetno doživljajo prvošolci pred prvim šolskim dnem – čaka jih novo okolje, nova učiteljica, novi prijatelji …
Zato je zelo pomembno, je poudarila socialna pedagoginja iz osnovne šole Franceta Prešerna v Kranju Urška Ude, da starši otrokom ob vstopu v šolo dajo primerno spodbudo. »Pomembno je, da si vzamejo čas in otroka pospremijo v šolo brez nervoze. To je namreč za otroka gotovo lahko stresen dogodek, odvisno tudi od preteklih izkušenj ter kako mu starši predstavijo šolo in kako šola pristopi k sprejemu prvošolcev.« V njihovi šoli bodo prvi šolski dan začeli z igrico, nato pa se bodo učenci odpravili v razrede. Prvi stik s prihodnjimi prvošolčki in njihovimi starši sicer navežejo že na družabno informativnem srečanju, ki ga ponavadi pripravijo v juniju. »Povabimo tako starše kot otroke, prihodnje prvošolce. Za otroke pripravimo poseben program, v okviru katerega spoznajo učiteljico in si ogledajo šolske prostore, starši pa dobijo prve informacije v zvezi s šolo, nakupom učbenikov, šolskih potrebščin in podobno,« je pojasnila Urška Ude. Tako po njenem prepričanju zmanjšajo stres pred vstopom v šolo tako pri starših kot otrocih. »Prvi stik s šolo je zelo pomemben, saj jih razbremeni nelagodja in strahu pred šolo.«
Sicer pa je od otroka do otroka odvisno, kako bo sprejel šolo. »Nekateri rabijo dlje časa, da se prilagodijo novim okoliščinam, drugi to storijo brez težav,« je poudarila Urška Ude. Meni, da je vstop v šolo za malčke težji, odkar imamo devetletko, saj so jih prej že v mali šoli pripravili na ta korak. »Zato je zelo pomembno, da je v prvem razredu še vedno velik poudarek na igri, preko katere se potem počasi navadijo na šolsko delo.« Pomaga pa tudi, je še dodala Urška Ude, če starši še pred vstopom v šolo otroka čimbolj navadijo na samostojnost – da se recimo sam obleče, pospravi za sabo in podobno. Ne glede na to, da so otroci različni, eni bolj vedoželjni in v pričakovanju šole, drugi bolj zadržani, pa so po mnenju Urške Ude ob vstopu v prvi razred vsi že dovolj zreli, da se v razred odpravijo sami, in ni potrebe, da bi jih pri tem spremljali starši.