Aleš Topolšek

Obisk bo presegel lanskega

V Kranjski Gori se izteka uspešna poletna turistična sezona, ki so jo popestrili s številnimi prireditvami. Domači gostje v hotelih Hit Alpineje predstavljajo skoraj polovico vseh gostov.

Kranjska Gora – Prav zadnji vikend je bilo v Kranjski Gori nadvse živahno, saj so kot višek poletne sezone pripravili številne prireditve v okviru Kranjskogorskih dnevov športa in zabave. Kako ocenjujejo letošnjo turistično sezono, smo se pogovarjali z direktorjem Hita Alpineje Alešem Topolškom.

Izteka se poletna turistična sezona in čas je za prve ocene. Kako kaže Hitu Alpineji, nosilcu turistične ponudbe v Kranjski Gori?

»V letošnjem poletju, podobno kot sploh v slovenskem turizmu, beležimo kar precejšnje povečanje števila nočitev. V našem podjetju za julij in avgust pričakujemo približno za 20 odstotkov več prenočitev, pri čemer pa ne smemo pozabiti na aktivnosti na slovenskem trgu in odprtja Hotela Špik. Posebej razveseljivo je, da nam je uspelo povečati tudi zunajpenzionsko porabo - približno za pet odstotkov, pri čemer se je zaradi razmer na trgu in cen posrednikov morala nekoliko zmanjšati cena nočitev.«

Se je kaj spremenila struktura gostov?

»Med gosti prevladujejo domači turisti, ki jih je nekaj več kot štirideset odstotkov, med tujci pa so na prvem mestu Italijani, sledijo Angleži, Nemci in turisti iz Belgije. Sicer pa je letos prišlo v Kranjski Gori do premikov v smeri obiska športnikov na pripravah: naj omenim evropske prvake v košarki Ruse, košarkarske reprezentance Slovenije, Makedonije, Kuvajta in kar nekaj nogometnih ekip iz Slovenije in Hrvaške.«

Kolikšne so sedaj zmogljivosti Hita Alpineje in koliko to predstavlja v celotni ponudbi Kranjske Gore?

»V petih hotelih in apartmajski hiši na Vitrancu je sedaj na razpolago 1300 ležišč, kar v hotelskih kapacitetah Kranjske Gore predstavlja nekaj več kot 85 odstotkov zmogljivosti. V celotnem kraju pa je okoli 3800 ležišč, kar pomeni, da imamo okoli tretjinski delež.«

Domači gostje so letos pomembni rešitelji turistične sezone. Kaj jih je po vašem mnenju pritegnilo v Kranjsko Goro?

»Na domače goste nismo v Hitu Alpineji nikoli pozabili in smo negovali ta segment. Svoje so prispevale razmere na trgu in klimatske razmere, saj so v teh vročih dneh temperature v gorskem svetu zelo prijetne. Pri domačih gostih seveda opažamo krajša obdobja bivanja, v povprečju štiri do pet dni, ugotavljamo pa, da se k nam vračajo tudi po večkrat.«

Iz obvestil o prireditvah v Kranjski Gori je mogoče sklepati, da ste temu namenili posebno pozornost …

»Res je, precej pa smo napravili na področju prireditev. Pripravili smo sejem kulinarike s tremi vrhunskimi kuharji v treh 'slow food' večerih, imeli smo izbor za 'naj' diatoničnega harmonikarja, pripravili smo tržnico slovenskih vinarjev z udeležbo dvajsetih vinarjev iz vse Slovenije, omenim naj tudi dobrodelno prireditev, ko so članice Društva kmečkih žena Idrija skuhale 17 metrov dolg idrijski štrukelj. Konec julija nas je zaznamoval dan ob Ruski kapelici, kar je bil gospodarsko politično pomemben dogodek. Skupaj z Lokalno turistično organizacijo smo namreč pripravili tudi spremljajoče dogodke: predstavo Ruskih Kozakov, ki jo je obiskalo prek tisoč ljudi, dan ruske kulinarike ter glasbeno snežno plažo.«

Kaj pa v avgustu?

»Vrhunec poletne sezone so bili Kranjskogorski dnevi športa in zabave prav minuli konec tedna. Začeli smo jih s 'stand up comedy show' na račun Slovencev in Hrvatov v petek, v soboto s tremi športnimi turnirji: v malem nogometu, odbojki na mivki in ulični košarki, festivalom teka in zabavnim programom za vse generacije, v nedeljo pa smo pripravili program za družine, predvsem otroke – Kekčev poletni dan v Kranjski Gori.«

Obnova Hotela Špik je bila velik vložek vašega podjetja. Kako so gostje zadovoljni?

»V prvem mesecu po odprtju smo imeli 85-odstotno zasedenost. Kljub zaradi odprtja znižanim cenam so prihodki na ravni planiranih, v avgustu pričakujemo več kot 90-odstotno zasedenost. Želimo si, da bo ta hotel tudi v jeseni dobil svojo veljavo, saj nam je z možnostmi, ki jih lahko tam ponudimo, resnično uspelo pripraviti pester program za aktiven oddih.«

In kako posluje družba Hit Alpinea?

»Splošno rečeno, poslujemo na lanski ravni. Spomladi smo imeli nekaj slabših mesecev, poleti se poslovanje izboljšuje. Do konca leta pričakujemo, da nam bo uspelo prihodke povečati za od deset do 15 odstotkov nad lanske rezultate. Vse bolj sta izraziti poletna in zimska sezona in naša naloga je, povečati obisk v medsezonah, povečati prihodke in seveda zmanjšati stroške. Nihanja so izredno velika, pri kadru kar za dvajset odstotkov.«

Kako rešujete tako velika nihanja pri delovni sili?

»V družbi je veliko stalno zaposlenih in želimo, da z uvedbo novih standardov v hotelih omogočimo za goste zmogljivejšo in poenoteno storitev, ne glede na to v katerem od naših objektov gostje bivajo. Delno nihanja obvladujemo s prerazporejanjem delovnega časa (dopusti, nadure). Naj omenim, da ukrepi države s sofinanciranjem skrajšanega delovnega časa in čakanja na delo za hotelirstvo niso primerni, zato smo prek gospodarske zbornice dali pobudo, da bi država sofinancirala čakanja delavcev v pred- in posezoni.«

Kakšen je vaš odnos do matične družbe Hit?

»Hit Alpinea je odvisna družba v lasti Hita. Upravljajo nas skozi nadzorni svet, plane in poročila o poslovanju. V Kranjski Gori imamo organiziran tudi destinacijski menedžment, saj imamo tu tri Hitove družbe: Hit s poslovno enoto v Coroni, Hit v Casinoju Life in Hit Alpinea. Tu usklajujemo promocijske in marketinške aktivnosti, poslovanje in iščemo sinergijske učinke, predvsem pri internem povezovanju in marketingu. Gostje namreč precej krožijo med našimi produkti, pri čemer se lahko medsebojno bogatimo - bogatimo ponudbo.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / petek, 24. junij 2016 / 07:00

Gorenjski glas, št. 50

Gorenjski glas, 24. junij 2016, št. 50

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Projekti občin

Obnova Graščine in Ceste svobode Radovljica - Radovljiška Graščina je najmogočnejša zgradba v starem mestnem jedru Radovljice, ki je v celoti razglaše...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Gorenjska hitreje kot Slovenija

Gorenjska razvojna regija je na pomembni razvojni prelomnici. Obdobje nove finančne perspektive 2007-2013 bo pokazalo, ali je regija sposobna preboja iz industrijske v moderno regijo, ki bo soustvarja...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Drugi regionalni razvojni forum o sodelovanju in povezovanju

Pred nami je 2. razvojni forum, čas za obračun dela od pretekle jeseni, ko je Regionalna razvojna agencije Gorenjske skupaj z regionalnim razvojnim svetom in svetom regije pripravila p...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Prednostne usmeritve razvoja Gorenjske

Za uresničevanje ciljev so v Regionalnem razvojnem programu Gorenjske 2007–2013 postavljene štiri razvojne prednostne usmeritve, ki so zelena nit razvoja regije. Zaradi večje prepoznavnosti so poim...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Strateški cilji Gorenjske

Vizijo gorenjske regije do leta 2013 gradijo trije ključni strateški cilji. Vsak bo merjen z najmanj dvema kazalnikoma. Merljivi cilji so postavljeni na osnovi napovedi rasti slovenskega makroekono...