Demokracija je tudi pravica do nasprotovanja

Zdi se, da je bil župan J. S. Stušek pri pisanju prispevka z naslovom: Demokracija ni samo pravica do nasprotovanja za 9. številko Deželnih novic z mislimi v nekih drugih časih in na nekem drugem položaju.

Takrat so sekretarji komitejev določali, kaj se sme misliti, govoriti in pisati. Ob tem, da se obregne skoraj v vse, ki se ne strinjajo z likom in delom radovljiškega župana, jih še istočasno obtoži kot izključne krivce za vtis, da je v občini diktatura in vse narobe. Pri tem Društvo obtožuje iracionalnega nasprotovanja in upornosti legalnemu občinskemu projektu asfaltiranja letališča, ki bo na zdajšnje zelene površine položil skoraj petdeset tisoč kv. metrov asfalta. Ob njegovi manipulaciji narediti Društvo kot edinega krivca za do zdaj še nerealiziran projekt tudi zapiše: "... ki skupaj z vsemi drugimi težavami, proceduralnimi zapleti in nasprotniki že več kot leto dni preprečuje pridobiti gradbeno dovoljenje".

 

Ta njegova trditev nam daje pravico, da namesto njega vsem občanom posredujemo pošten in pravi odgovor, zakaj ta politični in za redke posameznike donosni projekt do danes še ni realiziran.

 

Neizpodbitno dejstvo je, da Društvo do danes ni naredilo niti enega nezakonitega dejanja v svojih prizadevanjih, med drugim tudi ne pri nasprotovanju asfaltni vzletni stezi letališča. Torej je nujno odgovoriti, zakaj župan Stušek še nima gradbenega dovoljenja. Odgovor je zelo preprost. Občina je postopek za izdajo gradbenega dovoljenja želela izpeljati nestrokovno in netransparentno, z obupno slabim vodenjem projekta, s številnimi spremembami že vložene dokumentacije, brez lastništva ustreznih zemljišč, brez soglasij prizadetih strank v postopku in tudi konsenza širšega kroga prebivalcev tega območja. Zadnji poizkus izigravanja pravne države in lastnih občanov si je občina privoščila z dvofaznim projektom gradnje vzletne steze. Probleme s tem pometa pod preprogo in nas slepi, da bodo rešeni pri pridobivanju obratovalnega dovoljenja. Vse to so preverljiva in dokazljiva dejstva, ki so izključni razlog za županove težave. V Društvu se čutimo dolžne, da zavoljo zaščite pravne države in prebivalcev tega okolja taka izigravanja preprečimo.

 

Do zdaj Društvo niti za en dan ni zavrlo realizacije projekta, je pa v legalnih postopkih upravnih organov vseskozi opozarjalo na prej navedene pomanjkljivosti. Kdo potem preprečuje pridobiti gradbeno dovoljenje? Je to res Društvo kot trdi župan, ali morda nič krivi občinski uradniki, ki pač morajo delati tako, kot jim nadrejeni ukazujejo? Glede lastnice 36 kv. metrov zemljišča pa županu postavljamo provokativno vprašanje: Bi zamenjal to zemljišče s svojim vrtom?

 

Gospod župan Stušek med drugim tudi zapiše, citiramo: Pri tem pa stroka dokazuje, da ob enaki frekvenci uporabe letal asfaltna steza zmanjšuje hrup letal pri vzletu in da bi se z zamikom steze vzleti letal odklonili od Vrbenj. Tej trditvi pravzaprav niti ne bi nasprotovali, če ne bi bila v njej skrita ponovna manipulacija. Zakaj? Društvo se bori tudi proti celodnevnemu hrupu letal v zraku in ne samo proti hrupu vzletajočih letal. Občinski uradniki, vključno s predstavniki letalcev, so javno povedali, da bo v Lescah bistveno večja frekvenca letenja po realizaciji projekta - 1130 m dolge in 30 m široke asfaltne steze. Pri tem pa se vsi odgovorni spretno izmikajo vnaprejšnjim omejitvam dnevnega števila vzletov in pristankov ter omejitvam letenja ob sobotah, nedeljah in praznikih. To in pričakovana večja dnevna frekvenca vzletov oziroma hrupa letal nad našimi glavami so tudi glavni razlogi našega nasprotovanja asfaltu.

 

V svojem prispevku se nam g. Stušek želi prikazati kot varuh in zagovornik demokracije v občini. Če bi namesto buldožerskega vsiljevanja projekta 5 ha asfalta na letališču in nedeljene podpore letalskemu lobiju, isto količino napora vložil v demokratično dogovarjanje s civilno družbo, ki ni zasvojena z letali in hrupom, bi se z letališčem lahko tudi marsikaj pozitivnega zgodilo. Ker pa se raje skrije za komisijami in si nad njihovim delom umije roke, bo demokracija v Radovljici še nekaj časa živela ob pravici nasprotovanja.

 

V imenu Upravnega odbora in drugih organov

Društva gibanja proti širitvi in hrupu letališča Lesce:

M. Zalokar, M. Mertelj, F. Čufer, M. Jamšek, A. Rezar,

M. T. Ravnik, M. Klinar, R. Bajt, I. Avšič

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / petek, 17. avgust 2012 / 07:00

Predsednika vlade povabil v Bohinj

Bohinjska Bistrica - V zvezi s problematiko rušenja črnih gradenj v Bohinju se je bohinjski župan Franc Kramar zdaj po pomoč obrnil še neposredno na predsednika vlade Janeza Janšo....

Objavljeno na isti dan


Jesenice / sreda, 17. november 2021 / 16:57

Živa knjižnica o (pre)izkušnji raka

»Žive knjige« so bili ljudje, ki so se soočili z rakom, v pogovoru pa so osvetlili svoje izkušnje.

Jezersko / sreda, 17. november 2021 / 16:53

Sprejeli rebalans proračuna

Na 19. redni seji so se svetniki na Jezerskem ukvarjali s predlogom rebalansa aktualnega proračuna.

Zanimivosti / sreda, 17. november 2021 / 16:52

Zvočna knjiga Nitke življenja: Martinčkovi iz Tržiča

Ljubljana – Založba kaset in plošč RTV Slovenija je v sodelovanju z Radiem Slovenija izdala zvočno knjigo romana Nitke življenja: Martinčkovi iz Tržiča avtorice Marije Ahačič Pollak, ki je v petdes...

Kamnik / sreda, 17. november 2021 / 16:52

Štiriletna strategija za kamniško mladino

Kamnik – Občina Kamnik je skupaj z Mladinskim svetom Kamnik, Mladinskim centrom Kotlovnica, Centrom za socialno delo Osrednja Slovenija – vzhod, enota Kamnik, ter ostalimi deležniki, ki delujejo na...

Kultura / sreda, 17. november 2021 / 16:50

Schubert, Borodin, Ipavec in Rossini

Na tretjem koncertu Glasbenega abonmaja v Kropi bo ob komorni zasedbi priznanih slovenskih godalcev nastopil tenorist Klemen Torkar.