Za razvoj po zaključku krize
Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana te dni obnavljajo vzletno-pristajalno stezo in širijo letališko ploščad. Pred dnevi sta si dela ogledala prva moža družb investitorja in izvajalca.
Zg. Brnik – »Investicija v vzletno-pristajalno stezo je za letališče pomembna s treh vidikov: najpomembnejša je varnost, uresničujemo strategijo posodobitve osnovne infrastrukture, hkrati pa nas veseli, da smo pridobili partnerja, ki mu v kratkem roku in brez zapletov uspe izvesti investicijo,« pravi Zmago Skobir, predsednik uprave Aerodrom Ljubljana. Celotna obnova steze, ki so jo v celoti asfaltirali leta 1978, obnovili pa leta 1992, znaša devet milijonov evrov. Razdeljena je na tri faze, prva je že opravljena, začetek druge faze bo na vrsti prihodnji teden, tretji, najzahtevnejši (srednji) del pa bo na vrsti čez leto dni. Logistično gre za zelo zahteven projekt, saj delajo, ko promet teče naprej, kako bodo obnovili srednji del, danes še ne vedo.
»S tem projektom, z natančnostjo in prehitevanjem rokov dokazujemo, da znamo zelo dobro delati,« pravi Ivan Zidar, predsednik upravnega odbora izvajalca del SCT, na vprašanje, zakaj tako hitro ne gradijo tudi avtocest, pa: »Gradnji se povsem razlikujeta, materiali so različni, v tem primeru je bil zelo dobro pripravljen tudi projekt, sicer pa tudi avtoceste gradimo v roku.« Gradbena dela obsegajo obnovo asfaltnih površin na celotni širini steze v dolžini približno treh kilometrov, obnovo svetlobnega sistema in postavitev dodatnih kabelskih jaškov. V času del je vzletanje in pristajanje omogočeno na krajši stezi.
Nekoliko v senci obnove vzletno-pristajalne steze, kjer nad glavami delavcem neprestano rohnijo letala, je tudi zaključevanje širitve parkirne ploščadi za letala, ki je pomembna tudi zaradi širitve novega potniškega terminala. Ta investicija bo na vrsti prihodnje leto, za katero bo družba Aerodrom Ljubljana prvič v zgodovini morala najeti posojilo. Poleg petih dodatnih parkirnih mest za letala na 38.500 kvadratnih metrih bo letališče pridobilo še intervencijsko cesto, interni bencinski servis in posodobljeno črpališče za požarno vodo. Ta del investicije je vreden pet milijonov evrov. »Vse investicije so predpogoj za naš razvoj po zaključku krize, ki ji vedno sledi konjunktura,« pravi Skobir in priznava, da je letošnji promet padel za petino, vendar tudi konec tega leta pričakujejo črne številke. Pričakuje: »Čez petnajst let naj bi šlo skozi naše letališče prek 2,5 milijona potnikov na leto, tu bo stalo Letališko mesto, postali bomo pomembno središče za prevoz tovora.«



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
