Na živilih koristne informacije za potrošnike
Ljubljana - Živilska industrija v Evropski uniji je pod okriljem Evropske konfederacije proizvajalcev hrane in pijač razvila enotno shemo prostovoljnega označevanja živil z vrednostmi GDA, ki se hitro širi po vseh državah članicah, tudi po Sloveniji. Pri nas so na prodajnih policah že izdelki dvanajstih podjetij, evropskih proizvajalcev hrane in pijače (Coca-Cola HBC Slovenija, Danone Slovenija, Droga Kolinska, Jata Emona, Ljubljanske mlekarne, Mars Overseas Holdings, Meja Šentjur, Mercator-Emba, Mlekarna Celeia, Perutnina Ptuj, Unilever Slovenija in Žito), ki so označeni z vrednostmi GDA. Kot so povedali na nedavni novinarski konferenci Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij, vrednosti GDA ponujajo potrošniku informacijo o tem, koliko posamezno živilo (porcija) oz. pijača prispeva k njegovim dnevnim prehranskim potrebam. Vrednosti GDA vključujejo podatke o količini energije (kilokalorijah) in štirih glavnih hranilih - maščobah, nasičenih maščobnih kislinah, sladkorju in natriju oz. soli, ki zvišujejo tveganje za razvoj prehranskih bolezni. »Na podlagi vrednosti GDA pridobi potrošnik vrsto za zdravo prehranjevanje koristnih informacij, na drugi strani pa si proizvajalec na podlagi teh informacij prizadeva narediti prehransko boljši izdelek,« pravi Andreja Širca Čampa s Pediatrične klinike v Ljubljani.