Jedro predstavlja javna šola
Ravnatelji slovenskih osnovnih šol so se na Bledu zbrali na jubilejnem 20. srečanju, ki nosi naslov Osnovna šola na Slovenskem.
Bled – »V zadnjih nekaj letih se je izgubilo, da bi ljudje javno povedali, kaj si mislijo o šoli. Če za to rabite dober predpražnik, je minister pravi za to,« se je na svoj račun v uvodnem nagovoru pošalil minister za šolstvo in šport Igor Lukšič. S tem je zbrane ravnatelje povabil, naj s svojimi predlogi in prispevki sodelujejo pri pripravi bele knjige na področju šolstva. Napovedal je še, da naj bi do junija sprejeli spremembe zakona o financiranju vzgoje in izobraževanja.
V središče slovenske šole naj bi tako znova postavili pedagoški proces in tako učiteljem vrnili mesto, ki jim pripada. »S tem bomo zagotovili stabilnost, ki jo slovenske šole potrebujejo,« je dejal minister. Izpostavil je še, da javna šola predstavlja jedro šolskega sistema in jo je treba zaščititi pred posegi privatne iniciative. »Podpiramo zasebno šolstvo, ampak ne, če gre pri tem za participacijo pri sredstvih za javno mrežo šol,« je odločen minister. Ravnateljem je tudi obljubil, da naj bi v prihodnje precej zmanjšali število okrožnic, ki jih dobivajo z ministrstva. Državna sekretarka pri šolskem ministrstvu Alenka Kovšca pa je pri navzočih najbolj buren aplavz požela, ko je zagotovila, da bodo poskrbeli za pravičnejši sistem nagrajevanja ravnateljev. Ne zdi se ji namreč sprejemljivo, da včasih ravnatelji dobijo nižje plače kot učitelji. Med pomembnejšimi nalogami, ki šolsko ministrstvo čakajo v prihodnosti, je tudi zagotovitev brezplačnih vrtcev in stoodstotna vključenost otrok vanje. Ocenjuje, da bi za to potrebovali še okrog 35 milijonov evrov na leto. Da to ni tako neizvedljivo, je naredila primerjavo z dijaško prehrano, za katero na leto odštejejo 40 milijonov evrov, pa čeprav je potem po njenih besedah polovico ali še več vržejo stran. Veliko pozornosti bodo namenili tudi zagotavljanju avtonomije učiteljev in več kompetenc učiteljev pri poučevanju, pri čemer je zlasti izpostavila pomen izobraževanja učiteljev na področju informacijske tehnologije.