Ljubezen pride malce kasneje

Test: Mercedes-Benz GLK 320 CDI 1Edition

Avtomobilska trikraka zvezda je že pred leti obljubila svojim oboževalcem, da se bo pojavila tudi v avtomobilskih razredih, kjer še ni bila nikoli. Po zgledu večjega terenca ML so zato spustili na ceste še manjši GLK, ki je na avtomobilskem svetu zato, da »nagaja« bližnjima nemškima tekmecema, uveljavljenemu BMW X3 in še svežemu Audiju Q5.

Če bi sodili zgolj po zunanjosti, je GLK v tej »sveti trojici« pravi grdi raček. Za današnje čase se zdi ta športni terenec smešno oglat, razmerja med posameznimi deli karoserije so videti nekoliko neenakomerna, vetrobransko steklo pa preveč pokončno. Pri oblikovanju zunanjosti so Mercedes-Benzovi krojači avtomobilske pločevine očitno izhajali iz smernic, zastavljenih pri limuzini in kombiju razreda C, kar z drugimi besedami pomeni vrnitev k retro klasiki. Morda se bo prav zato GLK komu zdel pretirano starikav, čeprav gre v resnici za modno interpretacijo oblikovalskega jezika.

Ampak, ker samo zunanjost še ne naredi avtomobila, je treba GLK pogledati tudi v notranjosti in sesti za volan. V potniški kabini sicer ni posebnih presenečenj: linije armaturne plošče so čiste, merilniki so skoraj filigransko natančni in dobro pregledni, stikala na dostopnih mestih in informacije o dogajanju z vozilom dovolj na veliko izpisane na velikem zaslonu nad sredinsko konzolo. Upravljanje s sistemi je s pomočjo okroglega gumba na sredinski konzoli dokaj preprosto, vseeno pa sprva zahteva nekaj privajanja. Tako kot se spodobi za prestižne avtomobile iz Stuttgarta, se tudi GLK v notranjosti lahko pohvali s kakovostnimi materiali, ki so še posebej prestižni pri doplačilnem paketu opreme, poimenovanem edition 1. Pohvale si notranjost zasluži tudi zaradi dobro odmerjenega prostora za potnike spredaj in zadaj, to pa dopolnjuje še ugodno velik prtljažnik, ki ga odpirajo in zapirajo električno podprta vrata.

In to še ni vse. Svojo pravo vrednost GLK dokaže šele med vožnjo, ki je kljub pokončno postavljenemu vetrobranskemu steklu presenetljivo tiha. Nenazadnje ima zasluge za to tudi dobra zvočna zadušenost potniške kabine pred motornim prostorom. Pod motornim pokrovom 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik samozavestno opravlja naloženo mu delo in z njim je GLK lahko uren na odprtih cestah ali pa sposoben na slabše oprijemljivih voznih podlagah. Sedemstopenjski samodejni menjalnik pretika tako mehko, da tega skoraj ni čutiti, voznik si kljub menjalniški avtomatiki lahko privošči športno obarvano pospeševanje ali umirjeno mestno vožnjo in v vsakem primeru motorno-menjalniški tandem poslušno izpolnjuje ukaze. V kombinaciji z elektronsko krmiljenim štirikolesnim pogonom se GLK lahko spopade tudi s terenskimi ovirami, seveda v okviru možnosti te vrste avtomobilov. Cenovno se stuttgartski mali terenec seveda uvršča v višave, ki jih osvaja tudi konkurenca, ljubezensko razmerje z njim pa ni tisto na prvi pogled.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,528, š. 1,840, v. 1,689 m, medosje 2,755 m

Prostornina prtljažnika: 450/1550 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1880/2500 kg

Vrsta motorja: šestvaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2987 ccm

Največja moč pri v/min: 165 kW/224 KM pri 3800

Največji navor pri v/min: 540 pri 1600

Najvišja hitrost: 220 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 7,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 10,7/ 7,0/ 8,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 214 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 49.080 EUR

Uvoznik: AC Intercar, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / torek, 4. avgust 2020 / 23:24

Letos je leto rogača

V zadnjih tednih je v okolici Kranja, predvsem na območju Planine, Huj, Čirč in Hrastja, v gozdovih ali njihovi bližini ob večerih moč opaziti številne velike hrošče z izrazitimi »rogovi«. Gre za zava...

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / torek, 27. maj 2014 / 12:46

Pižo in njegov kombajn

Slovesno je bilo v petek, 16. maja, zvečer v Poženiku v občini Cerklje, saj je svoj 30. rojstni dan praznoval Primož Grošelj, prijatelji pa so mu ob tem pripravili prijetno presenečenje. Ker je Piž...

Kranj / torek, 27. maj 2014 / 12:44

Vojaki predstavili svoje delo in opremo

Kranj – Minulo soboto so v vojašnici Petra Petriča v Kranju pripravili sedaj že tradicionalno prireditev, na kateri so enote slovenske vojske predstavile delovanje, oborožitev in tehniko, ki jo vsa...

Nasveti / torek, 27. maj 2014 / 12:43

Pleskavica in pečen krompir

Pleskavice so nepogrešljiva jed. Večina ljudi jih kupi že narejene, vendar zakaj jih ne bi izdelali sami in si jih začinili po svojem okusu.

Kronika / torek, 27. maj 2014 / 12:40

Tatovi izkoristili neprevidnost

Kranj – V tatvinah, ki so jih prek konca tedna obravnavali gorenjski policisti, so tatovi izkoristil neprevidnost. Tako je v okolici Škofje Loke za sedaj še neznani storilec v petek ponoči vstopil...

Avtomobilizem / torek, 27. maj 2014 / 12:40

Avtomobilske avkcije

Mar nismo že do zdaj vsi imeli možnosti kupovati in prodajati avtomobile? Smo, vendar zdaj lahko to delamo malce drugače. Spletna stran www.avtoweb.si je ponudila nekaj, česar ni še nobena avtomobi...