Ljubezen pride malce kasneje
Test: Mercedes-Benz GLK 320 CDI 1Edition
Avtomobilska trikraka zvezda je že pred leti obljubila svojim oboževalcem, da se bo pojavila tudi v avtomobilskih razredih, kjer še ni bila nikoli. Po zgledu večjega terenca ML so zato spustili na ceste še manjši GLK, ki je na avtomobilskem svetu zato, da »nagaja« bližnjima nemškima tekmecema, uveljavljenemu BMW X3 in še svežemu Audiju Q5.
Če bi sodili zgolj po zunanjosti, je GLK v tej »sveti trojici« pravi grdi raček. Za današnje čase se zdi ta športni terenec smešno oglat, razmerja med posameznimi deli karoserije so videti nekoliko neenakomerna, vetrobransko steklo pa preveč pokončno. Pri oblikovanju zunanjosti so Mercedes-Benzovi krojači avtomobilske pločevine očitno izhajali iz smernic, zastavljenih pri limuzini in kombiju razreda C, kar z drugimi besedami pomeni vrnitev k retro klasiki. Morda se bo prav zato GLK komu zdel pretirano starikav, čeprav gre v resnici za modno interpretacijo oblikovalskega jezika.
Ampak, ker samo zunanjost še ne naredi avtomobila, je treba GLK pogledati tudi v notranjosti in sesti za volan. V potniški kabini sicer ni posebnih presenečenj: linije armaturne plošče so čiste, merilniki so skoraj filigransko natančni in dobro pregledni, stikala na dostopnih mestih in informacije o dogajanju z vozilom dovolj na veliko izpisane na velikem zaslonu nad sredinsko konzolo. Upravljanje s sistemi je s pomočjo okroglega gumba na sredinski konzoli dokaj preprosto, vseeno pa sprva zahteva nekaj privajanja. Tako kot se spodobi za prestižne avtomobile iz Stuttgarta, se tudi GLK v notranjosti lahko pohvali s kakovostnimi materiali, ki so še posebej prestižni pri doplačilnem paketu opreme, poimenovanem edition 1. Pohvale si notranjost zasluži tudi zaradi dobro odmerjenega prostora za potnike spredaj in zadaj, to pa dopolnjuje še ugodno velik prtljažnik, ki ga odpirajo in zapirajo električno podprta vrata.
In to še ni vse. Svojo pravo vrednost GLK dokaže šele med vožnjo, ki je kljub pokončno postavljenemu vetrobranskemu steklu presenetljivo tiha. Nenazadnje ima zasluge za to tudi dobra zvočna zadušenost potniške kabine pred motornim prostorom. Pod motornim pokrovom 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik samozavestno opravlja naloženo mu delo in z njim je GLK lahko uren na odprtih cestah ali pa sposoben na slabše oprijemljivih voznih podlagah. Sedemstopenjski samodejni menjalnik pretika tako mehko, da tega skoraj ni čutiti, voznik si kljub menjalniški avtomatiki lahko privošči športno obarvano pospeševanje ali umirjeno mestno vožnjo in v vsakem primeru motorno-menjalniški tandem poslušno izpolnjuje ukaze. V kombinaciji z elektronsko krmiljenim štirikolesnim pogonom se GLK lahko spopade tudi s terenskimi ovirami, seveda v okviru možnosti te vrste avtomobilov. Cenovno se stuttgartski mali terenec seveda uvršča v višave, ki jih osvaja tudi konkurenca, ljubezensko razmerje z njim pa ni tisto na prvi pogled.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,528, š. 1,840, v. 1,689 m, medosje 2,755 m
Prostornina prtljažnika: 450/1550 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1880/2500 kg
Vrsta motorja: šestvaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2987 ccm
Največja moč pri v/min: 165 kW/224 KM pri 3800
Največji navor pri v/min: 540 pri 1600
Najvišja hitrost: 220 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 7,5 s
Poraba goriva po EU norm.: 10,7/ 7,0/ 8,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 214 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 49.080 EUR
Uvoznik: AC Intercar, Ljubljana