Mercator: več prodaje, toda manjši dobiček
Poslovno leto 2008 v Mercatorju ocenjujejo kot težavno, saj sta ga zaznamovala inflacija in nato kriza, ki sta vplivali na potrošnjo.
Ljubljana - Leto 2008 je bilo z vidika okoliščin poslovanja težavno, so ocenili na četrtkovi mednarodni novinarski konferenci Skupine Mercator, saj sta ga zaznamovala visoka inflacija v prvi polovici leta ter razmere globalne finančne krize v drugi polovici leta. Vse to je imelo negativen vpliv na obseg in strukturo potrošnje, kot tudi na marže, poslovne stroške in stroške financiranja. Lani je Poslovna skupina Mercator ustvarila 2,7 milijarde evrov čistih prihodkov iz prodaje, kar je za skoraj 11 odstotkov več kot leto poprej, čisti dobiček pa se je zmanjšal za sedem odstotkov, na 40,7 milijona evrov. V družbi Mercator so prodajni prihodki z 1,74 milijarde evri praktično ostali enaki predlanskim, čisti dobiček pa je bil z 32,1 milijona evrov za desetino nižji.
Kljub temu je uprava poslovanje skupine, ki zaposluje nekaj nad 21.600 ljudi, ocenila kot uspešno, s čimer se je po besedah predsednika uprave Žige Debeljaka strinjal tudi nadzorni odbor. Ustvarjeni prihodki Mercator postavljajo na prvo mesto med živilskimi trgovci v jugovzhodni Evropi. Lani so za investicije namenili rekordnih 3131 milijonov evrov, od tega 132 milijonov evrov v tujini, težjim razmeram pa so se prilagajali z ukrepi za povečanje konkurenčnosti ponudbe in poslovno racionalizacijo, zlasti pri stroških. Letošnje leto bo po besedah Debeljaka še zahtevnejše, pri čemer načrtujejo porast prodaje za pet odstotkov, od tega naj bi 35 odstotkov ustvarili v tujini. Zaradi zniževanja cen pričakujejo v letu 2009 za četrtino manjši dobiček. Kljub krizi naj bi letos investirali v 13 novih trgovskih centrov za 159 milijonov evrov, prvega tudi v Bolgariji. Skupščini družbe pa bodo predlagali izplačilo dividend v višini 4,5 evra bruto na delnico.