Prepletanje življenjskih vezi

Test: Citroën Nemo 1.4 HDi Airdream Fourgon in Combi

Prepletanje posameznih velikostnih razredov ni samo značilnost osebnih avtomobilov, ampak tudi lahkih gospodarskih vozil. Citroën je že pred leti začel križati dostavnike s potniškimi avtomobili, najprej z Berlingom in potem še s številko manjšim Nemom. Najmanjši član družine sicer še ni na voljo v pravi družinski različici, zato pa v zaprti izvedbi lahko prepelje zajetno količino tovora, s poltovorno pa pet potnikov.

Z dolžino, ki je precej pod štirimi metri, se najmanjši član Citroënove družine lahkih dostavnih vozi uvršča med tipične mestne avtomobile, kakršne za svoje delo uporabljajo manjši obrtniki, cvetličarji, komunalci, kurirji, razdeljevalci hitre prehrane in drugi. Zunanjost s tekočimi karoserijskimi linijami, privzdignjenim nosom in poudarjenimi boki se zna hitro prikupiti, enako velja tudi za prostorno notranjost. Zanimivo je, da so se pri Citroënu odločili za karoserijsko izvedbo, ki ni ne tič ne miš. V potniški kabini je namreč pet mest, za zadnjimi drsnimi vrati ni dodatnega stekla in vrata, ki zapirajo tovorni prostor, so dvojna. Če bi hoteli Francozi zlesti pod kožo družinam, ki bi si dostavnega malčka izbrale za osnovno prevozno sredstvo, bi se lahko poigrali z okroglim ali trikotnim dodatnim steklom in zadaj namestili dvižna vrata ter odstranili predelno steno, ki loči prostor za potnike in prtljago, oziroma tovor. A to menda že (kmalu) pride na vrsto.

V mali dostavnik gre le 365 litrov oziroma 884 litrov tovora, če je naložen do strehe, v tovorno različico še občutno več. Drsna vrata za vstop do zadnjega dela so logično na obeh bokih in vsaj dva odrasla s sedenjem na klopi nimata večjih prostorskih težav, pri popolni tovorni različici je treba za bočna vrata odšteti še nekaj dodatnega denarja.

Za Nemovim volanom je počutje povsem enako kot v potniških avtomobilih. Vzdolžnih centimetrov v kabini sicer ni v izobilju, vendar je voznikov sedež mogoče potisniti dovolj nazaj. Instrumentna plošča, volanski obroč, stikala in vse drugo je povsem podobno kot v običajnih potniških avtomobilih, plastične obloge so iz nekoliko nižjega cenovnega razreda, v celoti pa notranjost zapušča pozitiven vtis. Tudi 1,4-litrskemu turbodizelskemu štirivaljniku ni mogoče očitati podhranjenosti, le hrup, ki prodira v kabino, je za udobno družinsko potovanje preveč moteč. Ne gre spregledati, da je motor zaradi majhnosti varčen in ne povzroča visokih vzdrževalnih stroškov.

Nemo je lahkotno vodljiv in se zaradi majhnega obračalnega kroga odlično znajde v mestnih središčih. Občutna razlika se zazna med vožnjo praznega in natovorjenega vozila, kajti brez obtežitve je poskakovanja na cestnih grbinah odločno preveč, kar pri potnikih zbuja nelagodje, včasih tudi slabo počutje.

Nemo torej predstavlja dopolnitev na dnu Citroënove palete dostavnikov, kjer se križajo življenjske vezi za poslovno in družinsko uporabo. Čisto prava potniška različica pa še prihaja.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,960, š. 1,720, v. 1,720 m, medosje 2,513 m

Prostornina prtljažnika: 365/884/1886 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1185/1700 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1398 ccm

Največja moč pri v/min: 50 kW/70 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 160 pri 1750

Najvišja hitrost: 152

Pospešek 0-100 km/h: 16,9

Poraba goriva po EU norm.: 3,9/ 5,9/ 4,6 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 123 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 11.772/13.140 EUR

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / sobota, 21. julij 2007 / 07:00

Pobuda za pokrajino severno od Ljubljane

Ljubljana - Predstavniki lokalnih odborov Nove Slovenije so prejšnji teden na novinarski konferenci predstavili pobudo za ustanovitev t.i. Severnoljubljanske pokrajine, ki bi obs...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / ponedeljek, 25. oktober 2010 / 07:00

V petek znova Naj pridelek

Cerklje - Občina Cerklje na Gorenjskem ter Družinski in mladinski center Cerklje vabita na 21. kulturno zabavno prireditev A prideš … na Naj pridelek 2010?, ki bo v petek,...

Kronika / ponedeljek, 25. oktober 2010 / 07:00

Preventivni gasilski dan v Cerkljah

Cerklje - V mesecu požarne varnosti je prejšnjo soboto pred gasilskim domom v Cerkljah v organizaciji domače gasilske zveze potekal preventivni dan. Prostovoljni gasilci so za ob...

Kronika / ponedeljek, 25. oktober 2010 / 07:00

Kako ob nesreči na avtocesti

Ob nedavni smrtni nesreči na gorenjski avtocesti se je znova pokazalo, da večina voznikov ne ve, kako ravnati ob nesrečah ali zastojih na avtocesti.

Šport / ponedeljek, 25. oktober 2010 / 07:00

Kranjski kegljači zadovoljni iz Splita

Kranj - Moška ekipa kegljačev Triglava se je udeležila pokala NBC v Splitu, kjer se je odlično odrezala. V konkurenci enaindvajsetih moštev iz vse Evrope se je s 3. rezultatom uv...

Šport / ponedeljek, 25. oktober 2010 / 07:00

Četrtfinale brez Gorenjcev

Škofja Loka - V sredo so rokometaši odigrali tekme osmine finala pokalnega tekmovanja. Ekipa Loke je bila s 26 : 31 slabša od Cimos Kopra, ekipa Alplesa Železnikov pa je kar s 15...