Prepletanje življenjskih vezi

Test: Citroën Nemo 1.4 HDi Airdream Fourgon in Combi

Prepletanje posameznih velikostnih razredov ni samo značilnost osebnih avtomobilov, ampak tudi lahkih gospodarskih vozil. Citroën je že pred leti začel križati dostavnike s potniškimi avtomobili, najprej z Berlingom in potem še s številko manjšim Nemom. Najmanjši član družine sicer še ni na voljo v pravi družinski različici, zato pa v zaprti izvedbi lahko prepelje zajetno količino tovora, s poltovorno pa pet potnikov.

Z dolžino, ki je precej pod štirimi metri, se najmanjši član Citroënove družine lahkih dostavnih vozi uvršča med tipične mestne avtomobile, kakršne za svoje delo uporabljajo manjši obrtniki, cvetličarji, komunalci, kurirji, razdeljevalci hitre prehrane in drugi. Zunanjost s tekočimi karoserijskimi linijami, privzdignjenim nosom in poudarjenimi boki se zna hitro prikupiti, enako velja tudi za prostorno notranjost. Zanimivo je, da so se pri Citroënu odločili za karoserijsko izvedbo, ki ni ne tič ne miš. V potniški kabini je namreč pet mest, za zadnjimi drsnimi vrati ni dodatnega stekla in vrata, ki zapirajo tovorni prostor, so dvojna. Če bi hoteli Francozi zlesti pod kožo družinam, ki bi si dostavnega malčka izbrale za osnovno prevozno sredstvo, bi se lahko poigrali z okroglim ali trikotnim dodatnim steklom in zadaj namestili dvižna vrata ter odstranili predelno steno, ki loči prostor za potnike in prtljago, oziroma tovor. A to menda že (kmalu) pride na vrsto.

V mali dostavnik gre le 365 litrov oziroma 884 litrov tovora, če je naložen do strehe, v tovorno različico še občutno več. Drsna vrata za vstop do zadnjega dela so logično na obeh bokih in vsaj dva odrasla s sedenjem na klopi nimata večjih prostorskih težav, pri popolni tovorni različici je treba za bočna vrata odšteti še nekaj dodatnega denarja.

Za Nemovim volanom je počutje povsem enako kot v potniških avtomobilih. Vzdolžnih centimetrov v kabini sicer ni v izobilju, vendar je voznikov sedež mogoče potisniti dovolj nazaj. Instrumentna plošča, volanski obroč, stikala in vse drugo je povsem podobno kot v običajnih potniških avtomobilih, plastične obloge so iz nekoliko nižjega cenovnega razreda, v celoti pa notranjost zapušča pozitiven vtis. Tudi 1,4-litrskemu turbodizelskemu štirivaljniku ni mogoče očitati podhranjenosti, le hrup, ki prodira v kabino, je za udobno družinsko potovanje preveč moteč. Ne gre spregledati, da je motor zaradi majhnosti varčen in ne povzroča visokih vzdrževalnih stroškov.

Nemo je lahkotno vodljiv in se zaradi majhnega obračalnega kroga odlično znajde v mestnih središčih. Občutna razlika se zazna med vožnjo praznega in natovorjenega vozila, kajti brez obtežitve je poskakovanja na cestnih grbinah odločno preveč, kar pri potnikih zbuja nelagodje, včasih tudi slabo počutje.

Nemo torej predstavlja dopolnitev na dnu Citroënove palete dostavnikov, kjer se križajo življenjske vezi za poslovno in družinsko uporabo. Čisto prava potniška različica pa še prihaja.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,960, š. 1,720, v. 1,720 m, medosje 2,513 m

Prostornina prtljažnika: 365/884/1886 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1185/1700 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1398 ccm

Največja moč pri v/min: 50 kW/70 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 160 pri 1750

Najvišja hitrost: 152

Pospešek 0-100 km/h: 16,9

Poraba goriva po EU norm.: 3,9/ 5,9/ 4,6 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 123 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 11.772/13.140 EUR

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / ponedeljek, 14. maj 2007 / 07:00

Obnove cest in podružnične šole

Pod tem naslovom so bili v torek, 8. maja, v Gorenjskem glasu na 2. strani objavljeni rezultati ankete, ki jo je pred kratkim opravila neka institucija med vaščani Besnice. Glede nato, da sem v Bes...

Objavljeno na isti dan


Nasveti / sreda, 31. avgust 2011 / 07:00

Hruške, jabuke, slive ...

´Hruške, jabuke, slive, mene voli Ive, a ja Ive neču za drugim umreču ...´ Ste tudi vi na poti v šolo kdaj prepevali to ljudsko pesem in grizljali kakšnega od teh slastnih poznopoletnih sadežev? Otroc...

Kronika / sreda, 31. avgust 2011 / 07:00

Kriminal

Porezala ga je po rami Kranj - V petek nekaj po 1. uri zjutraj so policiste obvestili, da je 21-letna ženska v stanovanju v Kranju z nožem porezala dv...

Avtomobilizem / sreda, 31. avgust 2011 / 07:00

Na kratko

Mazda: Mazdin radarski sistem za nadzor dogajanja za vozilom za varno menjavo voznega pasu (RVM – Rear Vehicle Monitoring) je prejel priznanje za napredno varnostno tehnologijo Euro NCAP*...

Šport / sreda, 31. avgust 2011 / 07:00

Najmlajši član dvojnega četverca

Aleš Zupan je tik pred svetovnim prvenstvom v dvojnem četvercu zamenjal Žiga Piriha. Veslač iz Zasipa pri Bledu je letos že veslal na svetovnem prvenstvu, a mlajših članov, in osvojil bron.

Šport / sreda, 31. avgust 2011 / 07:00

Malešič in Cvet brez polfinala

Bled - Na Bledu sta četrti tekmovalni dan iz boja za polfinale izpadla tudi Ljubljančana Jure Cvet in Matevž Malešič, ki sta v četrtfinalu lahkih dvojnih dvojcev zasedla zadnje m...