Rdeči poper
Test: Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 JTDM 20V Ti
Kombinacija prostorske uporabnosti in športnih zmogljivosti pri avtomobilih zanima marsikaterega voznika z aktivnim in uživaškim življenjskim slogom.
Italijanska Alfa 159 Sportwagon z 2,4-litrskim dizelskim petvaljnikom, ki se ponaša s športno zunanjostjo, bi že znala ustrezati takšnim idealom. Apeninsko lepotico spredaj zaznamuje agresiven, k tlom približan nos, nadaljuje pa se s skoraj kupejevsko stransko linijo in nizkim zadkom. Temu avtomobilu se pozna, da so imeli stilisti več besede kot notranji arhitekti, zato prtljažnik sprejme 445 litrov prtljage, s podiranjem zadnje klopi pa 1235, prostora za potnike je spredaj dovolj, zadaj pa je mogoče začutiti utesnjenost.
Voznika za volanom čakajo merilniki z nekoliko slabšo berljivostjo, nekaj težav je tudi z vidnostjo kontrolnih lučk in sprejemom podatkov potovalnega računalnika, vse drugo pa je podrejeno športnosti, in ob tem ni mogoče prezreti športnih dodatkov, kot so na primer naluknjane stopalke plina in zavore.
Tudi z voznimi lastnostmi se zdi športno navdahnjena Italijanka prepričljiva; petvaljni turbodizel se sicer zavrti nekoliko obotavljivo in glasno, vendar kmalu ujame ritem in radodarno vozniku ponudi vso razpoložljivo konjenico. Zoprno nenatančen je le šeststopenjski menjalnik, ki težko sledi motorni energiji, vendar mu k sreči ne uspe v celoti pokvariti voznih užitkov. Te zagotavlja predvsem športno nastavljeno in temu primerno čvrsto podvozje, ki seveda ni naklonjeno potniškemu udobju. A kljub temu, da je v italijanski športnici skopo odmerjen potniški prostor, športni dodatki odločno pripomorejo k samozavestni drži. Poper v nosu pač.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 2387 ccm
Največja moč pri v/min: 154 kW/209 KM
Najvišja hitrost: 229 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 9,2/ 5,5/ 6,9 l/100 km
Maloprodajna cena: 34.590 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana