Zajemanje z veliko žlico
Test: Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D
Japonska Toyota je s svojim čistokrvnim terencem Land Cruiserjem dosegla že skoraj vse, kar se je dalo: zavidanja vredne prodajne številke, kontinuiteto razvoja in proizvodnje skozi več generacij in že skoraj status legendarnega vozila. Vrhunec vsega pa predstavlja največji, najmočnejši in najimenitnejši Land Cruiser z osemvaljnim turbodizelskim motorjem.
S skoraj petimi metri dolžine, dvema metroma širine in skoraj toliko višine je takšen Land Cruiser res videti orjaški in čeprav so energetsko, okoljsko in finančno krizni časi bolj naklonjeni manjšim in varčnejšim avtomobilom, na cesti še vedno naredi močan vtis. Ta avtomobil pravzaprav niha nekje med pripadnostjo čistokrvnemu terenskemu razredu in luksuznimi športnimi terenci. Zunanjost zaznamujejo dokaj oglate, a na več mestih »zmehčane« karoserijske linije, spredaj je skoraj orjaška maska hladilnika, ki jo obdajata velika žarometa, nos je samozavestno visok, boka nekoliko nabuhla, monotonost zadka pa med lučmi razbija zajetna kromirana letev.
V notranjosti se robustna zunanja podoba hitro razblini, saj je potniška kabina naravnana predvsem na vrhunsko udobje. Sedeži so oblečeni v svetlo usnje, v enakih barvnih tonih so tudi ostale obloge in to še povečuje občutek prostornosti. Prtljažnik je prostorsko nadpovprečen, toda kovčke ali tovor je treba dvigniti precej visoko; drugače pri takšnem avtomobilu niti ne gre, pohvalno pa je ločeno odpiranje prtljažnih vrat.
Voznika čaka delovni prostor, ki se sicer ne more pohvaliti s kakšnimi posebnimi stilističnimi dosežki, vendar je tam vse, kar je potrebno za enostaven nadzor nad vsemi informacijami o delovanju avtomobila. Na osrednjem zaslonu se prikazujejo podatki o delovanju radijskega sistema, klimatske naprave in brezžične komunikacijske naprave, nastavitev zahteva nekaj privajanja, potem gre gladko.
Gladko in nič tovornjaško robato steče tudi 4,5-litrski turbodizelski osemvaljnik. Motor je ob veliki delovni prostornini in z orjaškim navorom, skupaj s samodejnim šeststopenjskim menjalnikom, ki dovoljuje tudi elektronsko nadzorovano ročno prestavljanje, bolj prepričljiv, kot obeta moč, zapisana na papirju. Kljub poltretji toni, kolikor tehta prazen avtomobil, je vožnja po asfaltiranih površinah presenetljivo udobna, velika kolesa uspešno požirajo cestne grbine, karoserijsko nihanje niti ni pretirano zaznavno in zavore so dobro kos teži. Tudi na brezpotjih je Land Cruiser s hidravlično in elektronsko nadgrajenim podvozjem brez težav kos zahtevnejšim oviram, vselej pa ostaja dilema, ali je ta avtomobil bolje prilagojen cestni ali terenski uporabi. V vsakem primeru je poraba goriva opazno nad tovarniško obljubljenimi podatki, a to je treba pri tako težkem in zmogljivem avtomobilu vzeti v zakup.
O tem, da sodi med prestižne terenske avtomobile, ni prav nobenega dvoma, to nenazadnje dokazuje tudi cena, ki je v višavah bolj prestižno zvenečih imen.
Osnovni tehnični podatki:
Mere: d. 4,950, š. 1,970, v. 1,910 m, medosje 2,850 m
Prostornina prtljažnika: 909/1431 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 2580/3300 kg
Vrsta motorja: osemvaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 4461 ccm
Največja moč pri v/min: 210 kW/286 KM pri 3600
Največji navor pri v/min: 650 pri 1600
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 8,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 12,0/ 9,1/ 10,2 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 270 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 79.000 EUR
Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana