Proti recesiji z novostmi
Kljub hudi krizi avtomobilske industrije se letos obetajo številne novosti.
Finančna kriza, ki je najbolj prizadela avtomobilske proizvajalce na ameriški strani Atlantika, z repom pa je krepko zamahnila tudi po stari celini, je krepko oklestila optimistične napovedi o nadaljnji rasti prodaje in prihodu številnih novih modelov. Kako dolgo bodo temni oblaki vztrajali nad avtomobilskimi trgi, ne ve nihče, so pa skoraj vse avtomobilske tovarne pripravile ukrepe za turbulentno obdobje, ko bo treba kupce prepričevati predvsem z energetsko manj potratnimi, do okolja prijaznejšimi in nenazadnje tudi cenovno uravnoteženimi modeli. Nekaj novosti, tudi takšnih, ki v celoti ne ustrezajo tem kriterijem, je že razkritih, seveda pa bo bera novih in prenovljenih modelov tudi v prihodnjih mesecih spet precej pestra.
Porsche Panamera
Približno devet mesecev pred uvedbo na trg Porsche predstavlja prve uradne fotografije športne limuzine Panamera v njeni dokončni obliki. Za avtomobil so razvili šest- in osemvaljne motorje z razponom moči od 221 kW (300 KM) do 368 kW (500 KM), nekateri izmed njih s tlačnim polnjenjem. Zaradi direktnega vbrizgavanja bencina dosegajo veliko moč in majhno porabo goriva. Panamera ima pogon na zadnji kolesni par, najzmogljivejša izvedba modela je serijsko opremljena s štirikolesnim pogonom. ki je za druge izvedbe na voljo za doplačilo. Pri Porscheju pripravljajo tudi izjemo s hibridnim pogonom. Prve Panamere bodo na cestah konec poletja.
Mazda3
Japonska Mazda nadaljuje s svojo zoom-zoom ofenzivo z novo Mazdo3, ki v v oblikovnem in tehničnem pogledu odločno prekaša svojo predhodnico, izdelano v milijon primerkih. Nova linija motorjev je prilagojena zahtevam evropskega trga in vključuje tudi novi 2,2-litrski turbodizelski štirivaljni s tehniko skupnega voda, ki bo na voljo v dveh izvedbah s 110 kilovati (150 KM) in 136 kilovati (185 KM). Od znanih motorjev ostajata 1,6- in 2,0-litrski bencinski motor ter 1,6-litrski turbodizelski v dveh različnih izvedbah. Prihod novinke na slovenski trg se bo zgodil spomladi.
Audi A5 in S5 Cabriolet
Audijevi prvi novosti leta 2009 bosta novi A5 in S5 v kabrioletski izvedbi. Pod motornim pokrovom S5 Cabrioleta je tudi novi 3,0-litrski šestvaljni motor s tlačnim polnjenjem in direktnim vbrizgavanjem bencina. Za osnovni model 1.8 TFSI s 118 kW (160 KM) in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom bo v Nemčiji treba odšteti od 37.300 evrov dalje. Kot vsi Audijevi modeli kabrioletov ima tudi novi A5 Cabriolet klasično platneno zložljivo streho, ki se odpre v 15 in zapre v 17 sekundah. A5 Cabriolet bo sprva na voljo s tremi bencinskimi in dvema dizelskima motorjema z zmogljivostjo od 132 kW (180 KM) do 195 kW (265 KM).
Honda Insight
Pri Hondi gledajo v prihodnost, tudi bližnjo skozi oči prijaznosti do okolja. To dokazuje tudi hibridni model Insight, s katerim bodo v času ekološke in ekononomske krize skušali bolj množično ozaveščati kupce avtomobilov. Novi Insight, ki je po obliki kombilimuzina, je zasnovan na novi platformi, za pogon pa bosta družno skrbela 1,3-litrski bencinski in električni motor, čigar navor se bo na pogonska kolesa prenašal s pomočjo brezstopenjskega samodejnega menjalnika. Voznik bo lahko ob nadzoru elektronike sam izbiral način delovanja oziroma pogona. Pri Hondi pričakujejo, da bodo letno prodali 200 tisoč primerkov.
Volvo S60
Čeprav je na ameriškem avtomobilskem salonu v Detroitu novi S60 še koncept, je že jasno, da so pri Volvu spet ubrali novo oblikovno pot in ukrojili sodobno limuzino, ki se slogovno odmika od nekdanje značilne oglatosti in racionalnosti. Seveda je mogoče pričakovati, da bo novi Skandinavec opremljen z vsemi najsodobnejšimi varnostnimi sistemi, ki jih premore Volvo, posebnost pri konceptni različici pa je tudi sistem odpiranja zadnjega para bočnih vrat. V serijski različici bi se novi S60 utegnil pokazati proti koncu prihodnjega leta.