Dobri zgledi vedno vlečejo
Test: Citroën C5 2.7 HDi Exclusive
Francozi so bili v avtomobilskem svetu dolga leta zaverovani sami vase in v svoje, velikokrat nenavadne domislice, ki so poudarjale značilni galski šarm in eleganco. A ker odziv kupcev ni bil vedno takšen, kot so ga pričakovali, so se začeli zgledovati tudi po svojih nekdanjih sovražnikih in sedanjih tekmecih Nemcih, ki že vrsto let prevladujejo v srednjem avtomobilskem razredu. Zato je novi Citroën C5 precejšen odmik od tistega, kar so pri tej francoski znamki delali doslej. Skoraj nič skupnih točk ni mogoče najti niti s predhodnikom, ki je večino časa preživel v senci germanskih tekmecev.
Za mnoge ljubitelje Citroënovih avtomobilov je dokaj konvencionalna zunanjost novega C5 majhno razočaranje, saj nima dovolj francoskih začimb, hkrati pa nekatere poteze nakazujejo odkrito spogledovanje z germanskimi avtomobilskimi kreacijami. Limuzina je kljub temu dovolj izrazita, predvsem spredaj, kjer se med velikima žarometoma bohoti velik Citroënov znak. Bočne linije so dinamične, stekla optično skoraj premajhna, zadek pa dokaj neizrazit.
Več posebnosti je v notranjosti, kjer so hoteli snovalci ustvariti podobo sodobnega, če ne kar futurističnega okolja. To dokazuje predvsem armaturna plošča z volanom, ki ima fiksno sredico; ta Citroënova posebnost se morda na prvi pogled zdi imenitna, glede uporabnosti pa vozniku lahko povzroča preglavice, saj je stikal za uravnavanje posameznih sistemov odločno preveč, oziroma zahtevajo preveč privajanja.
Glede prostornosti tej limuzini ni mogoče očitati skoposti, čeprav je avtomobil nižji od predhodnika in tudi prtljažnega prostora je nekaj litrov manj. Voznikov sedež je dobro oprijemljiv in vsestransko nastavljiv, a vendar je težko najti ustrezen položaj, ki ga med vožnjo ne bi bilo treba spreminjati. Uporabljeni materiali in natančnost izdelave so na višjem kakovostnem nivoju, kot je bilo doslej v navadi pri tej znamki, in počutje v potniški kabini je tudi zaradi dobro delujoče samodejne klimatske naprave prijetno.
Sproščujoče deluje tudi 2,7-litrski turbodizelski šestvaljni motor, ki limuzinskemu C5 vdihne dodatno mero prestiža. Pogonski stroj z visokim navorom v spodnjem območju vrtljajev in z izdatno zalogo moči je francosko uglajen in hkrati dovolj energičen, da je zlahka kos tudi zahtevnejšim voznikom, pri čemer je treba upoštevati, da se poraba goriva dvigne do zgornjega roba sprejemljivosti. Šeststopenjski samodejni menjalnik, ki dopušča tudi ročno pretikanje, je dobro uglašen z motorjem, zato skoraj ni čutiti, kdaj menjalniško zobovje opravlja svoje delo. K pogonskemu sklopu se predvsem zaradi udobja odlično poda hidrakativno vzmetenje, ki pri C5 zdaj niti ni več obvezni del opreme, vsekakor pa z najmočnejšim turbodizlom tvori prepričljivo kombinacijo. Novi C5 je torej nakazal pot, ki je bližje germanskim tekmecem, morda pa mu zato utegnejo nekateri pristaši francoske smeri obrniti hrbet.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,779, š. 1,860, v. 1,451 m, medosje 2,540 m
Prostornina prtljažnika: 467
Teža (prazno v./ dovoljena): 1766/2310 kg
Vrsta motorja: šestvaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2720 ccm
Največja moč pri v/min: 150 kW/208 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 440 pri 1900
Najvišja hitrost: 224 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 8,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 11,8/ 6,4/ 8,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 223 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 38.400 EUR
Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper