Javni potniški promet ne bo obstal
Poslanci so z novelo zakona o prevozih v cestnem prometu omogočili nadaljnje izvajanje javnih linijskih prevozov.
Kranj – Na torkovi izredni seji je državni zbor med drugim sprejel novelo zakona o prevozih v cestnem prometu. Po mnenju večine poslancev je šlo za gasilski ukrep, saj bi sicer po besedah ministra za promet Patricka Vlačiča po 31. decembru ostali brez pravnih podlag za izvajanje gospodarske javne službe javnega linijskega prevoza. Tako bi, so ugotavljali poslanci, več kot sto tisoč ljudi, ki so vezani na javni promet, po 1. januarju ostali brez rednega avtobusnega prevoza.
Prevoze na podlagi koncesijskih pogodb pri nas izvaja 45 avtobusnih prevoznikov. Brez sprememb zakona ti po 1. januarju ne bi imeli ne pravice niti dolžnosti izvajati prevozov v okviru te javne službe, je pojasnil Vlačič. Z novelo zakona so zato omogočili začasno podelitev koncesije za izvajanje javnih linijskih prevozov potnikov tudi brez javnega razpisa, in sicer v primerih, ko ni mogoče opraviti javnega razpisa ali pa izvajanja gospodarske javne službe ni mogoče zagotoviti iz katerih drugih razlogov. Veljavne koncesije se podaljšajo do izvedbe javnega razpisa, vendar najdlje za dve leti. Opozicija je ob tem menila, da je podaljšanje za dve leti preveč, zato so se z vloženim dopolnilom zavzeli, da bi veljavne koncesije podaljšali največ za eno leto in da bi k takšnemu izjemnemu podaljšanju dal soglasje državni zbor. Večina poslancev je te predloge zavrnila.
Minister je poslance še obvestil, da 45 avtobusnih prevoznikov, ki izvajajo prevoze na podlagi koncesijskih pogodb, od države zahteva povečanje sredstev za nadomestila za opravljanje prevozov z 12,5 milijona evrov na približno 29 milijonov evrov, s čimer bi torej proračun za prihodnje leto dodatno obremenili za 16,5 milijona evrov.