Gozdar v večerni obleki

Test: Subaru Forester 2.0

Ker so športni terenci že nekaj časa ne samo modna muha, ampak kar modna stalnica in ker se veliko bolje znajdejo na asfaltu kot v globokem blatu ali na brezpotjih, so postali univerzalni avtomobili, uporabni za vsakdanje poslovne in družinske vožnje, zaradi uglajenosti tudi za obisk večernega koncerta. Japonski Subaru je doslej nekoliko odstopal, z novo generacijo Foresterja pa ustreza tudi tem kriterijem. Iz nekakšnega polovičnega terenca, ki so ga mnogi imeli zgolj za povišan terenski kombi, se je namreč prelevil v povsem resnega tekmeca obstoječim daljnovzhodnim in tudi evropskim avtomobilom tega razreda.

Forester je ob povečanih zunanjih merah, pri čemer je opazen zlasti napredek v višino, dobil tudi povsem nove oblikovne poteze, ki so ukrojene v skladu z osveženo Subarujevo celostno podobo. Že prvi pogled razkrije, da na karoseriji ni več grobe oglatosti in aziatske nedomiselnosti ali dolgočasnosti. Namesto tega sta sprednji in zadnji del skupaj z bolj dinamičnimi bočnimi linijami postala všečna tudi evropskemu okusu.

Notranjost je predvsem udobnejša, kot je bila pri predhodniku, prostorska izkoriščenost je občutno boljša, sprednja sedeža nudita nekoliko prešibek bočen oprijem, na zadnji klopi se lahko udobno namestijo tudi trije odrasli. Prtljažnik je prostorsko na ravni pričakovanega povprečja, pomagati si je mogoče s podiranjem zadnje klopi, zaradi visokega spodnjega roba je za natovarjanje pač treba uporabiti nekaj več moči. Spremenjeni zunanjosti sledi tudi povsem predelana notranjost, ki je z armaturno ploščo na las podobna tisti v modelu Impreza; merilniki so pregledni, osvetljeni z zoprno rdečkasto barvo, večina stikal je na dostopnih mestih, plastika je na nižji kakovostni ravni, kot bi se smelo pričakovati v tem cenovnem razredu.

Subarujeva in Foresterjeva posebnost ostaja bencinski bokserski motor; za novo generacijo avtomobilov so 2,0-litrski štirivaljnik temeljito posodobili, zato je njegov tek mirnejši in tišji, glavni ugodni posledici pa sta nižja poraba goriva in manj škodljivih snovi v izpuhu. Motorju bi sicer prijalo nekaj dodatne zaloge navora, zlasti, ko se terenec spopada s preprekami na brezpotjih. A hkrati mu je treba priznati, da je s simetričnim štirikolesnim pogonom in reduktorjem motorne moči še vedno eden najbolj prepričljivih v tem razredu, kar bodo znali ceniti predvsem tisti, ki se bodo izven urejenih cest zapeljali bolj pogosto.

Tudi na gladkih voznih podlagah Forester nima težav z obnašanjem. Vzmetenje je precej bolj »mehkužno« kot pri predhodniku, zato udobja za potnike ni nič manj kot v kakšni limuzini, hkrati pa je podvozje še vedno dovolj čvrsto, da se kolesa v ovinkih zanesljivo (tudi spet zahvaljujoč stalnemu štirikolesnemu pogonu) držijo ceste. Pravzaprav je Subaru s Foresterjem naredil velik korak proti zahodu in se s tem približal evropskemu okusu.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,560, š. 1,780, v. 1,700 m, medosje 2,615 m

Prostornina prtljažnika: 450

Teža (prazno v./ dovoljena): 1495/2015 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1994 ccm

Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 196 pri 3200

Najvišja hitrost: 184 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 11,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 10,9/ 7,0/ 8,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 198 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 28.990 EUR

Uvoznik: Interservice, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / nedelja, 1. julij 2012 / 07:00

Več glodavcev, več mišje mrzlice

Inštitut za varovanje zdravja je do petnajstega junija prejel prijavo o 76 primerih mišje mrzlice. Največ bolnikov je bilo starih od 20 do 44 let, vsi so se zdravili v bolnišnici. Bolezen se ne prenaš...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / ponedeljek, 25. junij 2012 / 07:00

Teh naših šestdeset let

Pred dnevi smo se v hotelu Drnča pri Dvorski vasi zbrali maturantje četrte generacije jeseniških maturantov iz leta 1952, do mature nas je modro prikrmaril naš nepozabni razrednik in profesor zgodovin...

Zanimivosti / ponedeljek, 25. junij 2012 / 07:00

Kozlička našla nadomestno "mamo"

Ukanc - Ob zgornji postaji nihalke na Voglu sta v minulih dneh pozornost obiskovalcev pritegnila dva mlada kozlička, ki ju je trop zapustil in sta žalostno postopala okoli. Njuno...

GG Plus / ponedeljek, 25. junij 2012 / 07:00

Zgodbe muzejskih predmetov: Kampl za borovnice

Zrele so že prve borovnice in najbrž jih bomo mnogi nabrali vsaj nekaj za posladkat. Slovenci smo bili vedno navezani na gozd in na vse, kar nam daje. Tudi borovnice so v preteklosti...

GG Plus / ponedeljek, 25. junij 2012 / 07:00

Moški na položajih, ženske v strahu, otroci na češnjah

»Mi je prav žal, ta fant je mrtev.« To so bile besede reševalca iz rešilnega avtomobila, ki jih je po radijski zvezi zaslišala mama, ko je 28. junija 1991 popoldne v dežurni sobi Zdravstvenega do...

Kronika / ponedeljek, 25. junij 2012 / 07:00

Ko reševalci obtičijo v zastoju

Globa za nepravilno vožnjo po avtocesti znaša 150 evrov, za nepravilno ustavljanje oziroma onemogočanje poti reševalnim vozilom pa dvesto evrov.