Daj risanko nazaj
Pobudnik spletne peticije Daj risanko nazaj Gašper Mramor se je odzval predlogu direktorja TV Slovenija Jožeta Možine o vzpostavitvi neposrednega dialoga z gledalci, z namenom iskanja zadovoljive rešitve med zahtevo peticije in programskimi prizadevanji nacionalne televizije.
V konstruktivnem pogovoru je Gašper Mramor direktorju TV Slovenija predal peticijo in ga obvestil tudi o pobudi na spletnem portalu Facebook. Ob stališču, da je TV Slovenija z zamikom termina risanke posegla v ustaljene navade in rituale številnih slovenskih družin z majhnimi otroki, je še opozoril, da javnost o načrtovani spremembi ni bila primerno oziroma dovolj nazorno obveščena. S slednjim se je strinjal tudi Jože Možina, ki pa je glede kritik na račun novega termina risanke pojasnil, da je bila sprememba načrtovana z namenom, da bi v programski pas med 18. in 19. uro, kjer TV Slovenija beleži nizko pozornost gledalcev, umestili še eno zvrst – slovensko dnevno nadaljevanko, pod pogojem, da se v tem programskem pasu ohrani risanko v nezmanjšanem obsegu in da ob tem ne izgubimo mladih gledalcev, ki jim je namenjena.
Raziskava neodvisne ustanove AGB Nielsen Media Research je dejansko pokazala, da sprememba ni prizadela otrok, saj primerjava povprečne gledanosti risank dvanajst delovnih dni pred spremembo in dvanajst delovnih dni po njej kaže, da se je povprečna gledanost v ciljni skupiniotrok, starih od štiri do devet let, v novem terminu povečala kar za 1,9 odstotka oziroma za 13-odsotni delež. Risanke v novem terminu predvajanja spremlja povprečno kar 8,9 odstotka otrok omenjene starosti oziroma skoraj polovica (49-odstotni delež) vseh otrok, ki so v tem času pred televizijskimi sprejemniki.
Navedeni podatki kažejo, da je novi termin risanke presenetljivo hitro sprejelo celo več otrok kot prejšnji, ustaljen termin.
Kljub temu, ter ob dejstvu, da je pri spletnih peticijah in iniciativah spletnih skupnosti potrebno upoštevati omejene možnosti avtentifikacije podpisnikov in s tem povezane možnosti zlorab, je direktor TV Slovenija Jože Možina sestanek sklenil z zagotovilom, da bo vodstvo, ob načrtovanju programskih sprememb pred prazniki v čim večji meri upoštevalo argumente staršev in otrok. Slednji so izredno pomembna kategorija gledalcev, ki jim je TV Slovenija v svojih programih posebej naklonjena.