Odprto pismo Alpdomu
Z zamenjavo vodstva Alpdoma inženiring, d. d., Radovljica smo mnogi pričakovali, da se bo odnos upravnika do uporabnikov spremenil in sicer v pozitivno smer.Žal pa so zadnji dogodki pokazali, da to žal ne bo tako. Sodu je izbilo dno oktobrska položnica Alpdoma, iz katere smo stanovalci Cankarjevega naselja ugotovili, da so bila brez soglasja uporabnikov porabljena sredstva iz rezervnega sklada, in sicer za vgradnjo kalorimetrov. Pogodba o upravljanju storitev za večstanovanjska stavbo jasno opredeljuje način koriščenja rezervnega sklada. 22. člen 1. alineja te pogodbe določa: »Upravnik izvaja sklepe etažnih lastnikov.« Zadnja alineja istega člena je prav tako jasna in obvezujoča: »Za sklenitev poslov prejšnjega odstavka mora upravnik pridobiti posebno pooblastilo naročnikov, ki ga sprejmejo soglasno.« Ker Alpdom tega soglasja ni pridobil, pomeni, da si je brez naše vednosti na nezakonit način prilastil naša privarčevana sredstva. Alpdom je imel več kot dovolj časa, da bi nas o posegu celovito informiral in se z nami uporabniki dogovoril o vseh postopkih in načinu izvedbe vgradnje kalorimetrov, pa tega ni storil. V temu primeru ni šlo za »izredne razmere«, na katere bi se upravnik lahko skliceval in opravičeval. Sprašujemo se tudi, ali je v temu poslu Alpdom ravnal kot dober gospodar (izbor najugodnejše oz. najcenejše ponudbe). Ker gre za zelo velika sredstva, samo za Cankarjevo naselje lahko govorimo o sredstvih v višini 100 tisoč evrov, nas upravičeno zanima, na kakšen način oz. s kakšnimi kriteriji so izbrali izvajalca.
Navedeni primer samovoljnega ravnanja in odločanja mimo uporabnikov, ni osamljen. Nekaj podobnega se dogaja tudi pri vzdrževanju zelenic. Izvajalec, ki ga je izbral Alpdom brez vednosti in dogovora s plačniki, opravlja dela nestrokovno, predvsem pa zelo drago. Primerjave z drugimi mesti kažejo, da stanovalci Cankarjevega naselja plačujemo izredno visoke zneske. Omalovažujoč odnos do naročnikov se kaže tudi v kršitvi omenjene pogodbe, po kateri bi moral upravnik enkrat letno sklicati sestanek s predstavniki HS, vendar, v kolikor mi je znano, le-teh ni bilo prav veliko. O tem, da se na zapisnike čaka kar nekaj mesecev, pa sploh ne bi omenjal. Večinoma se nekaj postori šele na urgence.
Takemu načinu poslovanja ostro nasprotujemo in zahtevamo konkretne, pravno utemeljene odgovore Alpdoma, v nasprotnem primeru bomo zahtevali ukrepanje pristojnih inšpekcijskih služb. Žal menim, da bomo takemu načinu dela napravili konec šele, ko se bomo odločili in si poiskali drugega upravnika. Ker se bliža konec leta, bo prekinitev pogodbe, če Alpdom svojega dela ne bo zastavil na drugačen, korekten način do nas uporabnikov in konec koncev plačnikov storitev, kot naročena priložnost, da to naredimo, saj se pogovori s predstavniki hišnih svetov vse bolj tudi nagibajo v to smer.
Zvone Prezelj,
stanovalec Cankarjevega naselja