Podobe obljubljenih sanj

Test: Opel GT

Čeprav domnevno najmočnejšo svetovno velesilo najedajo posledice največje povojne finančne krize, čeprav nad avtomobilsko industrijo na drugi strani Atlantika visijo težki oblaki in kljub temu, da je konec zlate naftne dobe, je težko verjeti, da bi se Američani odrekli vsemu, kar jih dela drugačne od ostalega sveta.

In ker je drugačen od večine avtomobilov na evropskih cestah, je tudi Oplov odprti dvosed GT moral precej dolgo čakati na zeleno luč vodilnih pri koncernu General Motors, da so ga spravili tudi na evropske ceste. Ker gre za posebneža, kupci zanj seveda ne stojijo v vrstah, redko pa je oko, ki se ne ozre za drzno oblikovanim športnikom, ko z žvižgajočim motornim zvokom švigne mimo.

Opel GT zna navdušiti že na prvi pogled s svojim dolgim sprednjim delom, v katerem bi se po domnevah občudovalcev verjetno moral skrivati pravi peklenski stroj. Dolg motorni pokrov se nadaljuje v sorazmerno majhnem, z aluminijastim robom obdanim vetrobranskim steklom, nadaljuje v kratkem kabinskem delu in konča v rahlo privzdignjenem zadku, na katerem manjkajo samo še krilca, kakršna so imeli avtomobili v zgodnjih šestdesetih.

Sedi se utesnjeno in kaj drugega tudi ni pričakovati. Kdor ima bolečine v hrbtu in križu, naj se raje ne spušča v kabino, kajti vstajanje izza volanskega obroča je še težje kot nameščanje, tudi sopotnik sedi precej utesnjeno in v prtljažniku ni kaj dosti več prostora kot za kopalke in kreditno kartico. Pogled na armaturno ploščo lahko kaj kmalu postane zdolgočasen, saj v trdo plastiko stisnjeni merilniki pač ne morejo vzbujati kakšnih posebnih čustev, lahko pa komu s slabšimi živci stanje poslabša pomanjkanje pripravnih polic in predalov za odlaganje drobnarij. »Slačenje« oziroma zlaganje platnene strehe zahteva več dela, kot se spodobi za elektrificirane čase: najprej je treba odpreti prtljažnik, nato sprostiti zatiča in slednjič platno zložiti v predviden prostor. Vetrni piš je že pri ne preveč hitri vožnji tako močan, da se potnika težko slišita med seboj, zato pa se lahko toliko lažje prehladita; tudi, ko je streha razprostrta nad kabino, je šumov odločno preveč, kar dokazuje, da si razvojniki s platnom niso pretirano belili las. Več veselja je, če voznik zna začutiti energijo, ki jo ponuja motor. Ta »peklenski stroj«, ki to še zdaleč ni, namreč zna pričarati nekaj adrenalinskih užitkov. Bencinski štirivaljnik z žvižgajočim turbinskim polnilnikom je precej navit, zaradi visokega navora pri nizkih vrtljajih skozi vse delovno območje ohranja dovolj volje za delo, tudi njegov zvok napeljuje, da se mu po ceveh pretaka »športna kri«. Motorna moč je, tako kot se spodobi za klasični dvosed, speljana k zadnjim kolesom, nad vsem skupaj pa bedi asistenčna elektronika proti zdrsu in nestabilnosti, ki jo je mogoče tudi izklopiti in si v ovinkih pričarati skoraj prvinske vozniške užitke; to seveda velja za tiste, ki znajo in si upajo.

Za večino drugih voznikov je Opel GT lahko le del zgodbe o sanjah iz nekoč obljubljene dežele.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,100, š. 1,810, v. 1,642 m, medosje 2,462 m

Prostornina prtljažnika: 66/157 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1306/1625 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1998 ccm

Največja moč pri v/min: 194 kW/264 KM pri 5300

Največji navor pri v/min: 353 pri 2500

Najvišja hitrost: 225 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 5,7 s

Poraba goriva po EU norm.: 13,0/ 6,9/ 9,2 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 218 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 35.500 EUR

Uvoznik: GM SEE, podr. Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Jesenice / torek, 4. julij 2017 / 10:31

Brez ministrice na platoju Karavanke

Hrušica – Na platoju Karavanke na Hrušici je v petek potekalo 26. spominsko srečanje, s katerim se vsako leto spomnijo umika pripadnikov JLA in Zvezne milice s platoja. S slovesnostjo pa počastijo...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 23. avgust 2012 / 07:00

Praznik pri krvavški kapelici

V kapeli Marije Snežne, ki na Krvavcu stoji že triinosemdeset let, so minulo nedeljo pripravili tradicionalno žegnanjsko mašo.

Humor / četrtek, 23. avgust 2012 / 07:00

Akcija osmih pic

Od semnja sivke in mesteca Valensole, latinska izraza »vallis« in »solis« nam njegovo ime razložita kot dolino sonca, smo se poslovili, ker je začelo rahlo rositi. Zapremo strehe naših spačkov in...

Nasveti / četrtek, 23. avgust 2012 / 07:00

Z ožepom v žep

Ožep je tako silno lepo dišeča rastlinica, da bi jo človek dal kar v žep, če jo sreča na kakšni okrasni gredici ali zeliščnem vrtu. No, ne ravno v žep, odnesel bi jo s sabo in vonjal in vonjal in vonj...

Zanimivosti / četrtek, 23. avgust 2012 / 07:00

Vrtičkarstvo - prijetno s koristnim

Obdelovanje zelenjavnih gredic predstavlja za večino Gorenjcev vir dragocene, v trgovinah predrage zelenjave, zlasti za stanovalce utesnjenih urbanih blokovskih naselij pa vrtičkarstvo pomeni predvsem...

Gorenjska / četrtek, 23. avgust 2012 / 07:00

Anketa: Najbolj pogrešajo cesto

Davča ni le po površini največja slovenska vas, temveč je tudi slikovita vas s prijaznimi prebivalci, ki imajo radi naravo. Zato smo jih vprašali, kaj trenutno najbolj pogrešajo in zaradi česa radi ži...