Krožki niso obvezni
V koliko interesnih dejavnosti naj bo vključen otrok in koliko aktivnosti naj ima v popoldanskem času? Kot pravijo psihologi, je pri tem treba upoštevati lastnosti posameznega otroka in ne ambicioznosti staršev.
Ob začetku šolskega leta se otroci odločijo, katere interesne dejavnosti bodo obiskovali v šoli in ali bodo izbrali tudi kakšno izvenšolsko dejavnost. Ob tem se zastavlja vprašanje, koliko dejavnosti je za otroka še priporočljivih, da ne bo preveč obremenjen. Preprostega odgovora pa, kot smo izvedeli, ni. Treba je slediti zmožnostim in željam posameznega otroka.
»Interesne dejavnosti na šoli niso obvezne. Običajno priporočamo eno do dve aktivnosti poleg rednega pouka, vsekakor pa je to odvisno od interesov in sposobnosti učenca,« pojasnjuje Tanja Prašnikar, psihologinja na OŠ Škofja Loka – Mesto. Ponudba interesnih dejavnosti je prilagojena razvojni stopnji otroka, zato se nekatere razlikujejo po posameznih triadah, nekatere pa lahko potekajo skozi vsa leta šolanja. »V devetletni osnovni šoli so v zadnji triadi obvezni izbirni predmeti, in sicer najmanj dve uri tedensko. Lahko pa je učenec oproščen obiskovanja izbirnih predmetov, če je vpisan v glasbeno šolo in zaprosi za oprostitev,« pravi Prašnikarjeva, glede obremenitev učencev v popoldanskem času pa doda: »Pri tem obstajajo velike razlike. Za nekatere že redno deloza šolo predstavlja velik napor in težave, so pa tudi učenci, ki želijo in zmorejo veliko obšolskih dejavnosti in so tudi na tekmovanjih zelo uspešni, vendar teh ni veliko. Vsekakor moramo upoštevati osebnostne lastnosti posameznega otroka in ne ambicioznosti nekaterih staršev.«
In kako osnovnošolci preživljajo prosti čas? Se vključujejo v različne dejavnosti? Na to temo so ponekod naredili raziskave. Predstavljamo jo iz Medvod, kjer je letos spomladi Akcijska skupina za preventivo zlorabe drog Medvode v sodelovanju z medvoškimi osnovnimi šolami izvedla raziskavo o problematiki uživanja drog medtamkajšnjimi osnovnošolci in nekaj vprašanj je bilo vezanih tudi na njihovo preživljanje prostega časa. »Od 428 sodelujočih jih je 53,3 odstotka poročalo, da ganajpogosteje preživljajo ssvojimi prijatelji, 25 odstotka v dejavnostih izven šole, 16,8 odstotka otrok se ukvarja s hobiji doma, samo 4,2 odstotka učencev pa se vključuje v interesne dejavnosti v okviru osnovnih šol,« rezultate pojasni Nataša Pust, psihologinja, predsednica Društva Mladinski kulturni center Medvode.