Navidezno drugačen svet

Test: Lexus IS 250 Sport

Lepota je tisto, kar vsakemu človeku dene dobro, a žal vsem ni dosegljiva. No, vsaj tista, ki jo opazimo na prvi pogled, ne, kajti pod navidezno zunanjo neprivlačnostjo se lahko skriva lepotno jedro. Prav obratna zgodba je pri Lexusovi najmanšji limuzini IS: zunanjost obeta vstop v drugačen svet, ki ga obljublja tudi filozofija te avtomobilske znamke, v notranjosti in pod kožo pa je počutje dokaj običajno.

Prav težko bi bilo verjetno najti dušo, ki bi lahko oporekala lepoti te japonske limuzine, ki se sicer skuša z nekaj potezami spogledovati z nekaterimi evropskimi tekmeci, vendar je treba poševnookim stilistom priznati, da jim je uspelo preseči sicer precej zakoreninjena daljnovzhodna lepotna merila in spraviti skupaj avtomobil, ki presega ustaljene predstave. Lexus je namreč ali naj bi vsaj bil nekaj posebnega, drugačnega, bolj prestižnega, morda tudi še nedoživetega v avtomobilskem svetu, toda besede so običajno bolj visoko leteče kot realnost.

Že ob vstopu v notranjost namreč sledi drobno razočaranje. Lexusu IS se preveč očitno vidi, da za vsem skupaj stoji mogočna in ljudsko naravnana Toyota; zato je armaturna plošča zelo podobna kot v Toyotinih modelih, tudi plastika ni na prav nič višji ravni, celo osrednji komunikacijski sistem skupaj z navigacijo je do zadnjega gumba enak, čeprav je treba priznati, da je preglednost nad merilniki dobra in tudi razmestitve večine stikal ne kaže kritizirati. Res je, da so notranji arhitekti poskrbeli za prijetno in kakovostno oblazinjenje, a pozabili so na primer na bolj kakovosten radijski sistem, ki bi se spodobil v tem cenovnem razredu, in še na nekaj drugih malenkosti.

Spet druga zgodba se piše pod motornim pokrovom, kjer je vsajen 2,5-litrski bencinski šestvaljnik. Ta motor je skoraj izjemen, saj se ga v prostem teku komaj sliši in tudi pri pospeševanju ni slišati nobenega renčanja, kar bi utegnilo ljubitelje adrenalinskih avtomobilov nekoliko razočarati. Slednji bi si želeli tudi bolj natančne informacije, ki jih na volanski obroč prenesejo kolesa in morda tudi bolj odzivno podvozje. Je pa pogonski stroj prepričljiv tam, kjer mora biti, torej s pospeševanjem in najvišjo hitrostjo, pri čemer je treba zapeti hvalnico tudi doplačljivemu samodejnemu šeststopenjskemu menjalniku, ki svoje delo opravlja hitro in učinkovito, tudi če mu pod nadzorom elektronike s prestavno ročico ali gumbi na volanu ukazuje voznik. Manj vzornosti je pri porabi goriva, saj povprečja, ki presežejo 12 litrov na 100 kilometrov, niso redkost.

Kakšen je položaj najmanjše Lexusove limuzine med sebi podobnimi tekmeci, bo najbrž še nekaj časa uganka, saj je ta prestižna znamka na slovenskem trgu šele začela poganjati korenine. Če se vsaj del znamkine filozofije in obljub o drugačnih doživetjih uresničuje, potem je vredno vsaj poskusiti.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,575, š. 1,800, v. 1,425 m, medosje 2,730 m

Prostornina prtljažnika: 300/1163 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1560/2055 kg

Vrsta motorja: šestvaljni, bencinski

Gibna prostornina: 2500 ccm

Največja moč pri v/min: 153 kW/208 KM pri 6400

Največji navor pri v/min: 252 pri 4800

Najvišja hitrost: 225 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 12,7/7,0/9,1 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 214 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 39.700 EUR

Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / torek, 4. november 2008 / 07:00

V Elanu bodo odpustili 180 delavcev

Vodstvo Skimarja je napovedalo, da bodo od skupno osemsto zaposlenih zaradi upada trga v Elanu odpustili osemdeset, v Elanu Marine pa sto delavcev.

Objavljeno na isti dan


Splošno / torek, 30. oktober 2007 / 07:00

Naših sto planinskih let

Planinstvo društvo Škofja Loka praznuje visok jubilej, ki ga bodo sklenili s slovesnostjo 29. novembra.

Splošno / torek, 30. oktober 2007 / 07:00

Ptičja abeceda - freske na lehnjaku

Pred dnevi so v Osnovni šoli Ivana Tavčarja Gorenja vas zaključili projekt Ptičja abeceda – freske na lehnjaku. Freske upodabljajo 25 ptic in prav toliko črk slovenske abecede in so delo akademsk...

Zanimivosti / torek, 30. oktober 2007 / 07:00

Rotarijci pomagali trem družinam

Železniki - Predstavniki Rotary cluba Škofja Loka (RC) so minuli petek trem v neurju prizadetim družinam iz Železnikov in Zalega Loga izročili skupno osem tisoč evrov. Polovico t...

Zanimivosti / torek, 30. oktober 2007 / 07:00

Humanitarna akcija Ekonomske šole Kranj

Kranj - Na Ekonomski šoli v Kranju so dijaki in profesorji sklenili pomagati ljudem, ki jih je prizadela septembrska ujma v Železnikih. Skupaj so zbrali 1740 evrov. Zbrani denar...

Kranj / torek, 30. oktober 2007 / 07:00

Trideset novih stanovanj

Kranj - Kranjski župan Damijan Perne in direktor Gradbinca GIP Zmago Geršak sta v petek v Mestni hiši podpisala pogodbo za gradnjo večstanovanjskega objekta v Struževem. Blok bo...