Navidezno drugačen svet
Test: Lexus IS 250 Sport
Lepota je tisto, kar vsakemu človeku dene dobro, a žal vsem ni dosegljiva. No, vsaj tista, ki jo opazimo na prvi pogled, ne, kajti pod navidezno zunanjo neprivlačnostjo se lahko skriva lepotno jedro. Prav obratna zgodba je pri Lexusovi najmanšji limuzini IS: zunanjost obeta vstop v drugačen svet, ki ga obljublja tudi filozofija te avtomobilske znamke, v notranjosti in pod kožo pa je počutje dokaj običajno.
Prav težko bi bilo verjetno najti dušo, ki bi lahko oporekala lepoti te japonske limuzine, ki se sicer skuša z nekaj potezami spogledovati z nekaterimi evropskimi tekmeci, vendar je treba poševnookim stilistom priznati, da jim je uspelo preseči sicer precej zakoreninjena daljnovzhodna lepotna merila in spraviti skupaj avtomobil, ki presega ustaljene predstave. Lexus je namreč ali naj bi vsaj bil nekaj posebnega, drugačnega, bolj prestižnega, morda tudi še nedoživetega v avtomobilskem svetu, toda besede so običajno bolj visoko leteče kot realnost.
Že ob vstopu v notranjost namreč sledi drobno razočaranje. Lexusu IS se preveč očitno vidi, da za vsem skupaj stoji mogočna in ljudsko naravnana Toyota; zato je armaturna plošča zelo podobna kot v Toyotinih modelih, tudi plastika ni na prav nič višji ravni, celo osrednji komunikacijski sistem skupaj z navigacijo je do zadnjega gumba enak, čeprav je treba priznati, da je preglednost nad merilniki dobra in tudi razmestitve večine stikal ne kaže kritizirati. Res je, da so notranji arhitekti poskrbeli za prijetno in kakovostno oblazinjenje, a pozabili so na primer na bolj kakovosten radijski sistem, ki bi se spodobil v tem cenovnem razredu, in še na nekaj drugih malenkosti.
Spet druga zgodba se piše pod motornim pokrovom, kjer je vsajen 2,5-litrski bencinski šestvaljnik. Ta motor je skoraj izjemen, saj se ga v prostem teku komaj sliši in tudi pri pospeševanju ni slišati nobenega renčanja, kar bi utegnilo ljubitelje adrenalinskih avtomobilov nekoliko razočarati. Slednji bi si želeli tudi bolj natančne informacije, ki jih na volanski obroč prenesejo kolesa in morda tudi bolj odzivno podvozje. Je pa pogonski stroj prepričljiv tam, kjer mora biti, torej s pospeševanjem in najvišjo hitrostjo, pri čemer je treba zapeti hvalnico tudi doplačljivemu samodejnemu šeststopenjskemu menjalniku, ki svoje delo opravlja hitro in učinkovito, tudi če mu pod nadzorom elektronike s prestavno ročico ali gumbi na volanu ukazuje voznik. Manj vzornosti je pri porabi goriva, saj povprečja, ki presežejo 12 litrov na 100 kilometrov, niso redkost.
Kakšen je položaj najmanjše Lexusove limuzine med sebi podobnimi tekmeci, bo najbrž še nekaj časa uganka, saj je ta prestižna znamka na slovenskem trgu šele začela poganjati korenine. Če se vsaj del znamkine filozofije in obljub o drugačnih doživetjih uresničuje, potem je vredno vsaj poskusiti.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,575, š. 1,800, v. 1,425 m, medosje 2,730 m
Prostornina prtljažnika: 300/1163 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1560/2055 kg
Vrsta motorja: šestvaljni, bencinski
Gibna prostornina: 2500 ccm
Največja moč pri v/min: 153 kW/208 KM pri 6400
Največji navor pri v/min: 252 pri 4800
Najvišja hitrost: 225 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 8,4 s
Poraba goriva po EU norm.: 12,7/7,0/9,1 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 214 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 39.700 EUR
Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana