Poškodbe vozišča na viaduktu
Na viaduktu Tržiška Bistrica so zaradi nevarnih poškodb na vozišču omejili hitrost vožnje in zaprli prehitevalna pasova.
Naklo - Promet čez 420 metrov dolgi viadukt Tržiška Bistrica, zgrajen šele pred petimi leti, že nekaj časa poteka po polžje in samo po voznem pasu, občasno pa zaradi tega prihaja tudi do večjih zastojev. Konec junija so namreč delavci Darsa odkrili poškodbe dilatacije, t.j. presledka na obeh straneh mosta, ki se naredi zaradi predvidenega raztezanja ali posedanja. Gre za kovinske plošče, oblečene z gumo, ki je začela odstopati, s tem pa tudi cele plošče, velike približno 1 m x 30 cm. »Ker gre po pojasnilu SCT za nabavo materiala iz tujine in za izdelek, ki ni serijski, v tem trenutku težko napovemo trajanje omejitve, ocenjujemo pa, da bo trajala do tri mesece oziroma dokler SCT ne bo saniral viadukta,« je pojasnil Marjan Koler z Darsa.
Poškodbe na viaduktu si je včeraj ogledal tudi minister za promet Radovan Žerjav. »Ali je za odstopanja dilatacijskih plošč krivo pluženje ali je krivda pri proizvajalcu, ki je izvedel slabo gumiranje kovinskih plošč, bomo še preverili. Trenutno bolj kaže na slabo gumiranje, kar je identično s težavami v šentviškem predoru. Dobro bi bilo, da si SCT čim prej ogleda stanje oziroma da pokliče proizvajalca plošč, da sami ugotovijo, kaj je vzrok za težave. SCT se na problematiko še ni odzval, jaz pa upam, da bodo problem vsaj začasno rešili in tako omogočili promet tudi na prehitevalnih pasovih, seveda pod določeno omejitvijo hitrosti. Ta začasna rešitev naj bi bila narejena v prihodnjih dneh,« je napovedal minister. Na vprašanje, ali bo zahteval pojasnila projektanta viadukta (to je Ponting inženirski biro Maribor), če se izkaže, da dilatantske plošče niso primerne za območja, kjer sneži, torej da so poškodbe povzročili snežni plug, je Žerjav odgovoril, da bo treba preveriti, ali so se odločili za prave materiale.
Ker se garancija za viadukt še ni iztekla, naj bi stroške sanacije nosil izvajalec SCT, ki pa se na reklamacijo sploh še ni odzval, čeprav jo je prejel že pred približno mesecem dni. Dilatacijo tako sedaj na zahtevo Darsa začasno sanirajo delavci nekega drugega podjetja. »Računamo, da bo začasna sanacija končana morda že do srede, kar je naš ključni cilj, da promet omogočimo pod normalnimi omejitvami. V nadaljevanju bo treba vzpostaviti tudi pravno formalno relacijo z SCT, ki se zaenkrat še ni odzval na nastali problem,« je ob tem dejal predsednik uprave Darsa Tomislav Nemec.
Po pojasnilu Darsa je na viaduktu še pred omejitvijo hitrosti osebno vozilo prevozilo poškodovano dilatacijo, pri tem pa je nastala na avtomobilu materialna škoda, do sedaj pa so poškodbe menda nastale že na šestih vozilih. Vzdrževalci Darsa so v začetku julija omejili hitrost vožnje prek viadukta na 80 kilometrov na uro, zaradi poslabšanja stanja in nevarnosti ponovitve dogodka pa pred dnevi na 60 kilometrov na uro. V noči na prejšnji četrtek so zaprli še prehitevalna pasova.
Minister Žerjav je ob tej priložnosti tudi napovedal možnost, da šentviški predor odprejo tudi brez nove protipožarne zaščite: »Odprtje predora je odvisno od odgovora stroke na vprašanje, ali je predor lahko v skladu z našo zakonodajo odprt brez te protipožarne zaščite, ki naj bi bila nadstandard in zato ta trenutek ni nujna, po evropski direktivi pa bo potrebna šele od leta 2012 naprej. V tem primeru, bi lahko predor dali v promet relativno hitro, morda še ta teden. A kaj takega ne upam več napovedovati, saj se je v primeru šentviškega predora že marsikaj izjalovilo.«