Pribitek energije
Test: Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion
Italijanski Fiat se je v svoji zgodovini že dodobra preizkusil v avtomobilskem športu, čeprav gre predvsem za slavo že kar precej oddaljenih let. Italijani se dobro znajdejo tudi z avtomobili, ki imajo ravno toliko športne duše, da še spadajo pod običajna prevozna sredstva. Pri Fiatu so pod motorni pokrov dokaj uspešnega Brava vsadili še na novo razviti bencinski štirivaljnik, ki s pomočjo neposrednega vbrizga goriva in turbinskega polnilnika iz avtomobila želi narediti pritajeno zverinico. Vozniki, ki nekoliko bolje obvladajo volan so lahko navdušeni: motor z zamolklim, vendar ne hrupnim zvokom kaže, da ga je veliko »v hlačah«, nagla odzivnost turbinskega polnilnika pripomore k prepričljivemu pospeševanju, najvišja hitrost je daleč nad potrebno za slovenske avtoceste in povprečna poraba goriva je s skoraj 10,5 litra na 100 kilometrov višja kot jo obljublja tovarna. Vsa »konjenica« je seveda usmerjena k prednjemu kolesnemu paru, zato v ovinkih prihaja do rahlega podkrmarjenja, s katerim zlahka opravi asistenčna elektronika in z Bravom je pravzaprav uživaško drveti skozi ovinke, podvozje utegnejo zmesti le zaporedne cestne grbine.
Bravo je na pogled všečen in nergačev je občutno manj kot tistih, ki mu ploskajo. V notranjosti za športno vzdušje skrbijo posebne sedežne prevleke, v usnje oblečen volanski obroč in naluknjane stopalke. Ob tem zmore biti tudi družinski avtomobil, saj se kombilimuzinska karoserijska zgradba izkaže tudi s solidno prostornostjo in udobjem, v zadku pa je skoraj nadpovprečen 400-litrski prtljažnik, ki ga je mogoče povečati na 1175 litrov.
Takšnemu Bravu torej ne gre kaj dosti gledati v zobe, nenazadnje niti zaradi dokaj uravnotežene cenovne umeščenosti, seveda pa mu nekaterih manjših slabosti ni mogoče odpustiti.
Tehnični podatki
Gibna prostornina: 1368 ccm
Največja moč pri v/min: 88 kW/120 KM
Najvišja hitrost: 197 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 8,7/5,6/6,7 l/100 km
Maloprodajna cena: 16.020 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana