Gozdna pot na deponiji
Namen in pomen gozdne učne poti in gozdnega parka na sanitarni deponiji komunalnih odpadkov Duplica na Kamniškem polju.Medgeneracijski dialog je uspešen način povezovanja ljudi in znanja, zato lahko prispeva k izobraževanju za razvoj s prenosom znanj z generacije na generacijo, ozaveščanjem in razumevanjem pomena enakomernega razvoja sveta. Prav tako osvetljuje postopke, ki so jih izvajale prejšnje generacije in spaja preteklost s prihodnostjo. Medgeneracijski dialog z vidika različnih generacij pojasnjuje razmere, ki so pripeljale do situacije, kakršni smo priča v sedanjosti.
Mentorji in učenci iz OŠ Marije Vere Kamnik in Društva upokojencev Kamnik so se zbrali na delavnici z namenom vzpostavitve medgeneracijskega dialoga pri obravnavi problematike sanirane deponije odpadkov. Delavnica z naslovom »Namen in pomen gozdne učne poti in gozdnega parka na sanitarni deponiji komunalnih odpadkov Duplica na Kamniškem polju« je potekala v okviru projekta »Tudi ti si delček istega sveta«, ki ga organizira Slovenska filantropija v sodelovanju s Slovensko razvojno platformo nevladnih organizacij – SLOGA.
Namen delavnice je bil, skupen razmislek mlajše in starejše generacije, o možnih aktivnosti in uporabi prostora deponije v Duplici, ki je danes namenjena rekreativnim dejavnostim. Svoj prosti čas tam preživljajo tako mlajša kot tudi starejša generacija. Tako mladi kot stari radi obiskujejo deponijo in tam preživljajo svoj prosti čas.
Sodelujoči so najprej izpostavili probleme, s katerimi so se soočali v preteklosti oziroma predstavljajo oviro tudi danes. Stanje se je po mnenju starejše generacije danes bistveno izboljšalo v primerjavi s preteklostjo, saj je bila prej na tem področju ogromna luknja, iz katere je smrdelo in odnašalo smeti. Ovire, ki se danes pojavljajo na deponiji, pa so naslednje: piroliza gnojnice na tem področju, saj ta povzroča smrad in ogroža čistost podtalnice, in hrup ter onesnaženost, ki ju povzročajo štirikolesniki in druga motorna vozila. Prisoten je tudi splošni problem vandalizma.
V nadaljevanju so sodelujoči razmišljali o novih vsebinah, ki bi jih bilo mogoče dodati prostoru. Razmišljanja dveh generacij je tako ponudilo kar nekaj zanimivih predlogov. Delavnice so ene izmed njih. V okviru le teh bi se udeleženci izobraževali na praktičen način, lahko pa bi potekale tudi v obliki diskusije ali dialoga, v katerih bi se zaradi sodelovanja različnih ljudi z različnimi znanji vsi posamezniki izobrazili in pridobili novo znanje. Morda bi tudi starejši lahko ozavestili mlade o ekološki problematiki, oblike ozaveščanja pa so različne in odvisne od izbranih vsebin. Ena izmed možnih aktivnosti na deponiji so tudi slikarske delavnice ali kolonije, s katerimi bi lahko spodbudili razmišljanje o varovanju narave, ekologiji in pomenu parka. Lahko bi priredili formo viva, vendar se je pri tem treba zavedati problema vandalizma. Knjižnica na prostem je naslednja možna aktivnost znotraj deponije. Vsak bi si lahko izposodil knjigo, posamezniki pa bi tako prišli v stik z naravo in knjigami. Možne so tudi športne igre, kot so odbojka na mivki, nogomet – te lahko potekajo na samem griču ali pa v njegovi neposredni bližini. Športne aktivnosti zanimajo marsikoga in tako bi lahko na deponijo pritegnili veliko ljudi. Zaključek delavnice je bil akcijski plan, h kateremu so prispevali vsi sodelujoči. Sodelujoči so se strinjali, da z ekološko ozaveščenimi dejavnostmi in varovanjem okolja lahko vplivajo na ves svet. Možne dejavnosti znotraj deponije predstavljajo aktivnosti, ki ne ogrožajo okolja in prispevajo k ozaveščanju posameznikov o odgovornem življenju na »istem planetu«.
Petra Založnik
Slovenska filantropija