Lažja zamenjava banke
Članice Združenja bank Slovenije so na pobudo Zveze potrošnikov Slovenije sprejele pravila, ki strankam omogočajo hitrejšo in enostavnejšo zamenjavo banke.
Kranj – Če se je stranka odločila, da bo zaradi nezadovoljstva ali iz drugih razlogov zamenjala banko, to je prenesla transakcijski (osebni) račun iz ene banke v drugo, se je doslej pogosto znašla pred zapletenim in dolgotrajnim administrativnim postopkom. Da bi banke te postopke za zamenjavo banke poenotile in poenostavile, so v okviru Združenja bank Slovenije na pobudo Zveze potrošnikov Slovenije pripravile pravila, ki so začela veljati junija in jih je doslej podpisalo osemnajst članic združenja. Pravila določajo postopke za zamenjavo banke, obveznosti stare in nove banke ter stranke in čas trajanja postopkov, veljajo pa samo za zamenjavo računa s poravnanimi obveznostmi. V primeru, da so na račun vezane še druge storitve (plačilne kartice, posojilo itd.), mora banka seznaniti stranko, da se po ukinitvi računa pogoji za te storitve lahko spremenijo (zviša članarina za kartico, zviša obrestna mera za posojilo …). Po teh pravilih večino dela, povezanega z zamenjavo banke, namesto stranke opravita stara in nova banka. To vključuje pripravo informacij za novo banko (obremenitve, nalogi itd.), zahtevo za odstop od pogodbe o vodenju računa, prenos stanja, obveščanje upnikov, delodajalcev in izvajalcev nakazil. Postopki lahko trajajo največ štirideset delovnih dni od odobritve vloge, pri tem pa je pogoj, da so izpolnjeni vsi pogoji za zaprtje računa.