Veter v (laseh) čeladi

Pravijo, da je veter največji kolesarjev sovražnik. Jaz pa pravim, da kolesar sploh ne more imeti sovražnika.

Današnja tura: Prodajalna Aha-Besnica-Podblica-Dražgoše-Železniki-Škofja Loka-Kranj

Pri naši organizirani vadbi se vetra ne branimo, ker se vozimo še tako, kot bi nas ga ne bilo niti malo strah. V tem mesecu sem se udeležil treh maratonov in sem opazil, da večina rekrativnih kolesarjev ne ve, da kolesar lahko v nasprotnem vetru celo uživa, le na čelu kolone ne sme biti. Ali pa tudi ... V nadaljevanju vam bom skušal pojasniti nekaj osnovnih zakonitosti pri »vetrovnem« kolesarjenju.

Našel bom veter

Priključili smo se večji skupini, ki se vozi v dvojni koloni (seveda, če ti prometni pas dopušča), in ugotovili, da kolesarju veter ne piha vedno le v čelo. Opazili smo, da obstajajo tudi vetrovi, ki nas motijo z leve ali desne strani. Da bi ugotovili, s katere strani nas moti, ni dovolj, da obliznemo kazalec in ga dvignemo nad čelado. Nalogo ugotovitve smeri vetra ponavadi prevzame vodilni par v skupini. Če sta npr. ugotovila, da veter piha z leve strani, se bo vodilni par postavil skoraj do sredine cestišča ter s tem zavetrje priskrbel parom za seboj. Kolesarji za njima potemtakem ne vozijo za njima v isti liniji, temveč si poiščejo pozicijo, kjer je najboljše zavetrje. Če piha z leve, bo linija zavetrja nekoliko desno od linije vodilnega in tako se vsi zadaj držijo malo bolj desno glede na kolesarja pred sabo. Koliko desno bo linija zavetrja kolesarja za vodilnim, je seveda odvisna od moči vetra, ki piha z leve. Naše priporočilo je, da v tako vetrovni vožnji vodilni par ne vztraja v vodstvu tako dolgo, kot bi v brezvetrju. Izmenjave na čelu morajo biti hitrejše in zato še toliko previdnejše. V dvojnih kolonah je izmenjava natanko taka kot pri vožnji brez vetra. Če ste se razporedili v eno kolono drug za drugim in če piha z leve, potem se vodilni nikoli ne sme umakniti desno, temveč samo in vedno levo. Postopek je na las podoben kot pri vožnji v brezvetrju. Najprej se mora s pogledom levo nazaj prepričati o morebitnem vozilu, ki prehiteva kolono, če je varno, pa pritisne en obrat malo bolj in se umakne v levo. Pomembno za oba primera je to, da tisti, ki nasledi vodilnega, nadaljuje v njegovem tempu, seveda če hočemo, da skupina ostane kompaktna.

 

Pozor

Formacija skupine, ki se oblikuje v vetrovnem vremenu, večinoma zavzame ves prometni pas, zato je nevarnost toliko večja. Po naših izkušnjah so na naših cestah dvojne kolone bistveno bolj varne kot enojne. Pri enojni koloni voznik avtomobila misli, da je dovolj prostora, in prehiteva, tudi če nam nasproti vozijo vozila. Tako se prehitevajoči avtomobil lahko nevarno približa kolesarjem. Če je kolona dvojna, jo avtomobilist lahko prehiti šele takrat, ko je nasproti prometni pas prost in ima tako dovolj prostora za prehitevanje. Dvojne kolone so za polovico krajše in se zato tudi prehitevanje avtomobila konča hitreje. Nikoli ne prevozite črte, ki ločuje vozna pasova ceste! Če je kolesarjev več in tisti zadnji ne najdejo zavetrja, formirajte še eno tako skupino, kot je prva, ne pa da se razširite čez celotno cestišče. V prihodnje še nekaj o »jadranju«.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / sreda, 5. november 2014 / 14:01

Poti ni mogel nadaljevati

Bohinj – Na poti na Komno si je v petek popoldne planinec poškodoval gleženj. Ponj je poletel helikopter Slovenske vojske z reševalcem letalcem postaje Gorske reševalne službe Bohinj in zdravnikom...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / torek, 9. oktober 2012 / 07:00

V Porabju in na Lisci

Kranj - Člani Društva upokojencev Elektra Gorenjske so bili dejavni tudi poleti. Junija so bili v Porabju, avgusta pa so se odpravili na Lisco. V Porabju so si ogledali Gornji Senik, zname...

Avtomobilizem / torek, 9. oktober 2012 / 07:00

Kia Optima tudi s hibridnim pogonom

Južnokorejska Kia v svoji paradni limuzini Optimi ponuja tudi hibridni pogonski sklop. Sestavljata ga 2,0-litrski štirivaljni bencinski motor s 110 (150) kilovati in električni motor s 30 kilovat...

Zanimivosti / torek, 9. oktober 2012 / 07:00

Dan nogometa za najmlajše

Kranj - To soboto, 13. oktobra, vse otroke, tako dečke kot deklice, stare med štiri in šest let, vabijo na prvi dan nogometa, ki bo potekal na Osnovni šoli Franceta Prešerna v Kr...

Zanimivosti / torek, 9. oktober 2012 / 07:00

Odlični mesti za dve tematski poti

Preddvor - Preddvorski tematski poti Bašelj-Sv. Lovrenc in Mala gozdna učna pot sta na tekmovanju Turistične zveze Slovenije zasedli 2. in 3. mesto. Tematska pot Bašelj-Sv. Lovrenc ali Gam...

Šport / torek, 9. oktober 2012 / 07:00

Kranjski vaterpolisti še drugič izgubili

Zagreb - Po porazu na prvi tekmi, ko so Kranjčani gostovali v Zagrebu pri Mladosti, so v 2. Krogu Triglav Jadranske vaterpolske lige morali priznati premoč še Medveščaku. Tokrat so slabše...