Merjenje rekordov in jubilejev
Test: Toyota Corolla 2.0 D-4D Sol
Corolla je ime, ki ga poznajo vsi, ki vsaj nekaj vedo o japonski Toyoti. In to ime je dolgo vrsto let označevalo najbolj množično proizvajani avtomobil na tem svetu, kajti največja japonska avtomobilska tovarna je že pred časom zabeležila komaj verjetno številko 35 milijonov. Avtomobil s tem imenom izdelujejo v šestnajstih državah, poznajo pa ga povsod po svetu. Toda lani so se pri Toyoti odločili, da bo že skoraj legendarno Corollo zamenjal avtomobil z imenom Auris, deseta generacijska podoba z imenom Corolla pa od takrat obstaja samo še za limuzinsko izvedbo.
Za zunanjost lani nove limuzine so poskrbeli v Toyotinem oblikovalskem centru na Japonskem, kjer so skušali »ujeti« tudi evropski okus. Ali se jim je to posrečilo ali ne, lahko sodijo predvsem tisti, ki so se pri Toyoti že navadili nekoliko konzervativnosti in zadržanosti in niso naklonjeni eksperimentiranju, vsekakor pa je nova Corolla v oblikovnem smislu precej zrelejša od svoje predhodnice. Ne nazadnje oblikovalcem niti ni preostalo veliko svobode, če so želeli oblikovati klasično limuzino s sorazmerno prostorno notranjostjo. Prav prostornost potniškega prostora je namreč pri tem avtomobilu najbolj izpostavljena. Sedi se dobro in udobno, ne glede na to ali je potniško mesto spredaj ali zadaj, prostora za noge in glave je namreč že skoraj toliko kot v limuzinah srednjega razreda, po zunanjih merah pa je Corolla kljub vsemu še skoraj pol številke krajša. Ob vsem skupaj ne gre prezreti, da je za potniško kabino še prostoren 450-litrski prtljažnik, ki ga zaradi limuzinske zasnove ovira le sorazmerno majhna odprtina.
Za volanom seveda ni kakšnega večjega presenečenja, ampak dokaj umirjeno zasnovana armaturna plošča z optitroničnimi merilniki, ki ob zagonu motorja zasijejo v oranžni svetlobi. Tako kot v drugih Toyotinih novejših modelih se tudi Corollina vrata lahko odpirajo brez uporabe ključa, ki je v obliki elektronske ploščice in ta lahko ostane v hlačnem žepu tudi ob zagonu motorja, ki se opravi s pritiskom na gumb. Funkcijska prednost pred kombilimuzinskim Aurisom se kaže pri zasnovi sredinske konzole, ki je tu bolj običajna in manj omejuje voznikov prostor, hkrati pa ostane v spominu tudi natančna izdelava.
Ob ne preveč široki motorni izbiri se zdi za Corollino dušo še najbolj posrečen 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, kakršen se sicer vrti tudi v Aurisu. Gre za že znan in preizkušen stroj, ki ob hladnem zagonu rabi nekaj časa, da pride k sebi, in se potem začne radodarno vdajati voznikovim željam. Navora je toliko, da vozniku ni treba pogosto posegati po prestavni ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika, in moči je dovolj tudi za hitro potovalno vožnjo. Ob tem gre limuzini zameriti le nekoliko preveč bočnega nagibanja in premalo kultiviranosti pri požiranju cestnih grbin, medtem ko vse drugo deluje prepričljivo tudi pri bolj zahtevnih voznikih.
Na slovenskih tleh naklonjenost limuzinam v tem velikostnem razredu ni posebej izrazita, zato se tudi Toyoti s Corollo verjetno ne obetata med in mleko, ampak dokaj trnova tržna pot.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,540, š. 1,760, v. 1,470 m, medosje 2,600 m
Prostornina prtljažnika: 450 l
Teža (prazno v./dovoljena): 1425/1880 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, dizelski
Gibna prostornina: 1998 ccm
Največja moč pri v/min: 93 kW/126 KM pri 3600
Največji navor pri v/min: 300 pri 2000
Najvišja hitrost: 200 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,3 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,7/4,8/7,0 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 141 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 21.790 EUR
Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana