Merjenje rekordov in jubilejev

Test: Toyota Corolla 2.0 D-4D Sol

Corolla je ime, ki ga poznajo vsi, ki vsaj nekaj vedo o japonski Toyoti. In to ime je dolgo vrsto let označevalo najbolj množično proizvajani avtomobil na tem svetu, kajti največja japonska avtomobilska tovarna je že pred časom zabeležila komaj verjetno številko 35 milijonov. Avtomobil s tem imenom izdelujejo v šestnajstih državah, poznajo pa ga povsod po svetu. Toda lani so se pri Toyoti odločili, da bo že skoraj legendarno Corollo zamenjal avtomobil z imenom Auris, deseta generacijska podoba z imenom Corolla pa od takrat obstaja samo še za limuzinsko izvedbo.

Za zunanjost lani nove limuzine so poskrbeli v Toyotinem oblikovalskem centru na Japonskem, kjer so skušali »ujeti« tudi evropski okus. Ali se jim je to posrečilo ali ne, lahko sodijo predvsem tisti, ki so se pri Toyoti že navadili nekoliko konzervativnosti in zadržanosti in niso naklonjeni eksperimentiranju, vsekakor pa je nova Corolla v oblikovnem smislu precej zrelejša od svoje predhodnice. Ne nazadnje oblikovalcem niti ni preostalo veliko svobode, če so želeli oblikovati klasično limuzino s sorazmerno prostorno notranjostjo. Prav prostornost potniškega prostora je namreč pri tem avtomobilu najbolj izpostavljena. Sedi se dobro in udobno, ne glede na to ali je potniško mesto spredaj ali zadaj, prostora za noge in glave je namreč že skoraj toliko kot v limuzinah srednjega razreda, po zunanjih merah pa je Corolla kljub vsemu še skoraj pol številke krajša. Ob vsem skupaj ne gre prezreti, da je za potniško kabino še prostoren 450-litrski prtljažnik, ki ga zaradi limuzinske zasnove ovira le sorazmerno majhna odprtina.

Za volanom seveda ni kakšnega večjega presenečenja, ampak dokaj umirjeno zasnovana armaturna plošča z optitroničnimi merilniki, ki ob zagonu motorja zasijejo v oranžni svetlobi. Tako kot v drugih Toyotinih novejših modelih se tudi Corollina vrata lahko odpirajo brez uporabe ključa, ki je v obliki elektronske ploščice in ta lahko ostane v hlačnem žepu tudi ob zagonu motorja, ki se opravi s pritiskom na gumb. Funkcijska prednost pred kombilimuzinskim Aurisom se kaže pri zasnovi sredinske konzole, ki je tu bolj običajna in manj omejuje voznikov prostor, hkrati pa ostane v spominu tudi natančna izdelava.

Ob ne preveč široki motorni izbiri se zdi za Corollino dušo še najbolj posrečen 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, kakršen se sicer vrti tudi v Aurisu. Gre za že znan in preizkušen stroj, ki ob hladnem zagonu rabi nekaj časa, da pride k sebi, in se potem začne radodarno vdajati voznikovim željam. Navora je toliko, da vozniku ni treba pogosto posegati po prestavni ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika, in moči je dovolj tudi za hitro potovalno vožnjo. Ob tem gre limuzini zameriti le nekoliko preveč bočnega nagibanja in premalo kultiviranosti pri požiranju cestnih grbin, medtem ko vse drugo deluje prepričljivo tudi pri bolj zahtevnih voznikih.

Na slovenskih tleh naklonjenost limuzinam v tem velikostnem razredu ni posebej izrazita, zato se tudi Toyoti s Corollo verjetno ne obetata med in mleko, ampak dokaj trnova tržna pot.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,540, š. 1,760, v. 1,470 m, medosje 2,600 m

Prostornina prtljažnika: 450 l

Teža (prazno v./dovoljena): 1425/1880 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, dizelski

Gibna prostornina: 1998 ccm

Največja moč pri v/min: 93 kW/126 KM pri 3600

Največji navor pri v/min: 300 pri 2000

Najvišja hitrost: 200 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,3 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,7/4,8/7,0 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 141 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 21.790 EUR

Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Bohinj / petek, 12. september 2014 / 10:39

Osem let komune Žarek

Komuna Skupnosti Žarek na Bitnjah v Bohinju je v soboto odprla svoja vrata in predstavila dejavnosti, s katerimi nekdanjim zasvojencem pomagajo pri vrnitvi v normalno življenje.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / ponedeljek, 14. oktober 2013 / 14:13

Izkoriščamo priložnosti in delamo drugače

»Vsako povišanje cen zelo vpliva na končno ceno. Žal je v Sloveniji veliko takšnih in drugačnih obremenitev, edino, kar nam ostane, je prilagoditev. Dokler lahko dodajamo vrednost na zaposlenega in zr...

GG Plus / ponedeljek, 14. oktober 2013 / 14:13

Stara mežnarija spet diha

Besničani so s spominsko mašo v cerkvi sv. Tilna v Zgornji Besnici počastili stoto obletnico rojstva kulturnih zanesenjakov Janeza in Ivane Kozjek, kulturi in druženju pa bodo namenili tudi prenovljen...

GG Plus / ponedeljek, 14. oktober 2013 / 14:12

Bili smo nič, bodimo vse

Je besedilo iz pesmi Internacionala. Pesem, ki je vzpodbujala in povezovala delavstvo v času, ko je nastala. Pa tudi kasneje, zlasti delavstvo evropskih narodov. Razumljivo je, da je pesem izraz ta...

GG Plus / ponedeljek, 14. oktober 2013 / 14:11

Petdeset let nazaj (2)

»Učiteljica Marija si je kljub temu vzela čas zame, po pouku sva kar nekaj ur neuspešno vadili, vendar ni in ni šlo. V sedmem razredu smo se neprostovoljno srečali s podaljšanim bivanjem v...

GG Plus / ponedeljek, 14. oktober 2013 / 14:10

Raubarski cesar

»V Poljanah so se mu (Igorju Torkarju) zelo priljubila domača imena, narečje, ljudje. Ob prebiranju Tavčarja je naletel na zgodbe, ki so bile iz mesa in krvi še vedno žive. Prizorišča in d...