Merjenje rekordov in jubilejev

Test: Toyota Corolla 2.0 D-4D Sol

Corolla je ime, ki ga poznajo vsi, ki vsaj nekaj vedo o japonski Toyoti. In to ime je dolgo vrsto let označevalo najbolj množično proizvajani avtomobil na tem svetu, kajti največja japonska avtomobilska tovarna je že pred časom zabeležila komaj verjetno številko 35 milijonov. Avtomobil s tem imenom izdelujejo v šestnajstih državah, poznajo pa ga povsod po svetu. Toda lani so se pri Toyoti odločili, da bo že skoraj legendarno Corollo zamenjal avtomobil z imenom Auris, deseta generacijska podoba z imenom Corolla pa od takrat obstaja samo še za limuzinsko izvedbo.

Za zunanjost lani nove limuzine so poskrbeli v Toyotinem oblikovalskem centru na Japonskem, kjer so skušali »ujeti« tudi evropski okus. Ali se jim je to posrečilo ali ne, lahko sodijo predvsem tisti, ki so se pri Toyoti že navadili nekoliko konzervativnosti in zadržanosti in niso naklonjeni eksperimentiranju, vsekakor pa je nova Corolla v oblikovnem smislu precej zrelejša od svoje predhodnice. Ne nazadnje oblikovalcem niti ni preostalo veliko svobode, če so želeli oblikovati klasično limuzino s sorazmerno prostorno notranjostjo. Prav prostornost potniškega prostora je namreč pri tem avtomobilu najbolj izpostavljena. Sedi se dobro in udobno, ne glede na to ali je potniško mesto spredaj ali zadaj, prostora za noge in glave je namreč že skoraj toliko kot v limuzinah srednjega razreda, po zunanjih merah pa je Corolla kljub vsemu še skoraj pol številke krajša. Ob vsem skupaj ne gre prezreti, da je za potniško kabino še prostoren 450-litrski prtljažnik, ki ga zaradi limuzinske zasnove ovira le sorazmerno majhna odprtina.

Za volanom seveda ni kakšnega večjega presenečenja, ampak dokaj umirjeno zasnovana armaturna plošča z optitroničnimi merilniki, ki ob zagonu motorja zasijejo v oranžni svetlobi. Tako kot v drugih Toyotinih novejših modelih se tudi Corollina vrata lahko odpirajo brez uporabe ključa, ki je v obliki elektronske ploščice in ta lahko ostane v hlačnem žepu tudi ob zagonu motorja, ki se opravi s pritiskom na gumb. Funkcijska prednost pred kombilimuzinskim Aurisom se kaže pri zasnovi sredinske konzole, ki je tu bolj običajna in manj omejuje voznikov prostor, hkrati pa ostane v spominu tudi natančna izdelava.

Ob ne preveč široki motorni izbiri se zdi za Corollino dušo še najbolj posrečen 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, kakršen se sicer vrti tudi v Aurisu. Gre za že znan in preizkušen stroj, ki ob hladnem zagonu rabi nekaj časa, da pride k sebi, in se potem začne radodarno vdajati voznikovim željam. Navora je toliko, da vozniku ni treba pogosto posegati po prestavni ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika, in moči je dovolj tudi za hitro potovalno vožnjo. Ob tem gre limuzini zameriti le nekoliko preveč bočnega nagibanja in premalo kultiviranosti pri požiranju cestnih grbin, medtem ko vse drugo deluje prepričljivo tudi pri bolj zahtevnih voznikih.

Na slovenskih tleh naklonjenost limuzinam v tem velikostnem razredu ni posebej izrazita, zato se tudi Toyoti s Corollo verjetno ne obetata med in mleko, ampak dokaj trnova tržna pot.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,540, š. 1,760, v. 1,470 m, medosje 2,600 m

Prostornina prtljažnika: 450 l

Teža (prazno v./dovoljena): 1425/1880 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, dizelski

Gibna prostornina: 1998 ccm

Največja moč pri v/min: 93 kW/126 KM pri 3600

Največji navor pri v/min: 300 pri 2000

Najvišja hitrost: 200 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,3 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,7/4,8/7,0 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 141 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 21.790 EUR

Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / sreda, 6. julij 2016 / 11:24

Pop Design na poletni turneji

Tržič – Poletni meseci predstavljajo idealni čas za turneje glasbenih skupin. Aktivni so tudi člani zasedbe Pop Design, ki so v petek s svojim nastopom osrečili vse v Bistrici pri Tržiču, ob koncu...

Objavljeno na isti dan


Kamnik / torek, 22. september 2015 / 14:29

Mamut v kamniških krajih

Kamnik – V Knjižnici Franceta Balantiča Kamnik bodo danes, 22. septembra, ob 19. uri večer posvetili knjigi z naslovom Mamut v naših krajih. Knjigo, ki govori o naključnem odkritju okostja mamuta l...

Šport / torek, 22. september 2015 / 14:05

Zanesljiva zmaga Triglava

Domžale, Kranj – Nogometaši v prvi SNL Telekom so odigrali tekme 10. kroga. Domžalčani so gostili Luko Koper in zmagali z 1 : 0. S 25 točkami vodi Olimpija, Gorica ima na drugem mestu 21 točk, Domž...

Razvedrilo / torek, 22. september 2015 / 20:43

Lovilci valov

Mlada gorenjska štiričlanska alter-rokovska zasedba Le Serpentine je z izdajo prvega albuma Ujemi val dosegla eno izmed pomembnih prelomnic na svoji glasbeni poti.

Gospodarstvo / torek, 22. september 2015 / 19:48

Konec stečajne grožnje za Elan

Podjetje je vrnilo tako imenovano nedovoljeno državno pomoč v višini dvanajstih milijonov evrov. »Novi lastniki smo družbi Elan izkazali podporo pri vračilu državne pomoči in s tem dejanjem je Elan op...

GG Plus / torek, 22. september 2015 / 13:13

Vse življenje je pisala dnevnik

Zagotovo je prava redkost, da mati in hči napišeta knjigo o svoji materi oziroma babici. Bi lahko govorili o naključju, ko gre za tri generacije žensk, ki so se zapisale književnosti in jeziku in se v...