Kakšne barve je trava?
Spoznavanje barv in utrjevanje naučenega je ena izmed nalog, ki čaka malčke v predšolskem obdobju. Težko je govoriti o tem, kdaj naj bi otrok poznal in ločil med seboj vse barve, saj to znanje nekateri obvladajo prej, drugi pa malce kasneje. Sledimo otrokovemu razvoju in njegovemu zanimanju.
Otroku pomagamo pri razlikovanju barv predvsem z igro in z vsakdanjim ponavljanjem. Na voljo imamo veliko igrač in pripomočkov, ki spodbujajo otroka, da se uči barv. Nobene potrebe ni, da malčka zasujemo s tovrstnimi igračami in igrami, dovolj jih je nekaj in še te je potrebno uporabljati. Spomin, domine in druge družabne igre so odlične tako za učenje barv (če so narejene za ta namen) kot za pridobivanje vztrajnosti, večanje pozornosti in sodelovanja pri igri. Veliko pripomoremo, če pri vsakodnevnih aktivnostih na nevsiljiv način govorimo o barvah, npr. tale sok je pa rumene barve, kako lepe modre čevlje imaš, avto je rdeče barve in podobno. Pomembno je, da otrok velikokrat sliši besede in jih poveže s predmeti, ki jih vidi.
Poleg tega je prav predšolski čas eno izmed najbolj ustvarjalnih obdobij, kar se tiče uporabe barv. Otrok ima na voljo prstne barve, krede, suhe barvice, voščenke, flomastre, vodene in tempera barve in še in še. Barve lahko zmešamo v plastenke z vodo, v brivsko peno (za risanje po ogledalu) in v hrano, če uporabimo barve za živila. Mazanje in packanje z barvami sta veliko bolj zabavna, kot si predstavljamo odrasli. Barvni odtisi dlani ali stopal pa so tudi lepo darilo ali osnova za voščilnico, sliko …
Spoznavanje barv povežemo tudi z gibanjem – narežemo nekaj barvnih trakov in ko dvignemo trak določene barve, damo navodila za izvajanje gibanja. Na primer: ko dvignem zelen trak, tečeš do zelenega drevesa. Ko dvignem črn trak, tečeš do črnega smetnjaka. Otroci lahko tekmujejo med seboj, kdo bo našel več predmetov rdeče barve. Ena izmed zabavnih in miselnih iger pa je igra iskanja, primerna za mešane družbe in piknike. Na večji karton narišemo mrežo, v katero vpišemo ali narišemo določene lastnosti. Navpično narišemo barve, vodoravno pa druge lastnosti predmetov, npr. gladko, debelo, kosmato, trdo, mokro, ipd. Ko je mreža narisana, mečemo kamenček, ki prileti na določeno mesto v mreži. Ustavi se npr. v polju oranžno in mehko. Poiskati moramo predmet, ki ima takšni lastnosti (pomaranča). Igro priredimo glede na starost otrok in na prostor, kjer se igramo, lastnosti lahko napišemo v angleškem jeziku.