Čistejša energija

Test: Subaru Outback 2.5 Bi-Fuel

Že nekaj časa je znano, da je utekočinjen naftni plin cenejše in okolju bolj prijazno pogonsko gorivo kot bencin ali plinsko olje. Kljub temu doslej pri nas uporaba tega plina, ki je zmes propana in butana, ni bila posebej množična, za kar je krivo tudi sorazmerno majhno število bencinskih črpalk, kjer ga je mogoče natočiti.

Subaru je tako ena redkih znamk na slovenskem trgu, ki ima v svoji paleti tudi model na plinski, oziroma kombinirano plinsko bencinski pogon. Kombijevski Outback z 2,5-litrskim bokserskim štirivaljnikom na zunaj prav nič ne kaže drugačnosti, zato je treba pogledati pod motorni pokrov in v prtljažnik. Plinsko napeljavo skupaj z ustrezno posodo in dodatnim grlom za točenje vgrajujejo v italijanskem podjetju BRC, zadeva pa je tudi ustrezno preizkušena, saj je bilo s tako predelanimi avtomobili opravljenih več kot 400 tisoč testnih kilometrov. Outback ima v zadku, kjer je sicer prostor za nadomestno kolo, vgrajeno posodo za plin, ob običajni odprtini za točenje bencina pa je še grlo s posebnim nastavkom za polnjenje plina. Ob zagonu motor vedno steče s pomočjo bencina, nato pa se sistem samodejno preklopi na plin, ko so doseženi minimalni pogoji. Tega voznik in potniki pravzaprav ne čutijo, morda le droben stres ob preklopu sistema. Poraba oziroma količina plina se meri z majhnimi, naknadno vgrajenimi zelenimi svetlečimi diodami ob prestavni ročici, ni pa jasno, zakaj se, potem ko je posoda za plin prazna, začne zoprno piskanje. Tudi razlike v zmogljivostih so tako neznatne (2- do 3-odstotna izguba moči), da jih je le stežka zaznati, vsekakor pa je poraba plina zaradi nižje specifične energije od 10 do 15 odstotkov višja. Pozitiven učinek na okolje se odraža v občutno manjšem onesnaževanju z dušikovimi oksidi in trdimi delci.

Subaru Outback Bi-Fuel bi bil torej lahko dober znanilec plinskih časov na slovenskih cestah, a za zdaj je premalo črpalk, kjer bi bilo to gorivo na voljo, in tudi cena ni več tako privlačna, kot je bila še pred letom.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 2457 ccm

Največja moč pri v/min: 121 kW/165 KM

Najvišja hitrost: 198 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 11,6/ 6,7/ 8,5 l/100 km

Maloprodajna cena: 38.960 EUR

Uvoznik: Interservice, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Medvode / petek, 16. avgust 2013 / 12:41

Dovolili prireditve pred Lipo

Upravna enota Ljubljana je dovolila prireditve na prostem pred pirniško Lipo, ki so jih za ta konec tedna prijavili Zavašnikovi.

Objavljeno na isti dan


Splošno / torek, 14. avgust 2007 / 07:00

Okusne vegetarjanske jedi iz restavracije Papala Kranj

Hokkaido krema Za 4 do 6 oseb 1 kg buč hokkaido 1 l vode, 1 žlička cimeta,100 g sladkorja, kivi ali drugo sadje za garniranje

Naklo / torek, 14. avgust 2007 / 07:00

Vežice v Dupljah novembra

Pokopališče v Spodnjih Dupljah bodo razširili. Tam so že začeli graditi poslovilne vežice, kar je stara želja krajanov.

Medvode / torek, 14. avgust 2007 / 07:00

Vesela harmonika v Gunclje

Harmonikarji, največ je bilo mladih, so tekmovali na Veseli harmoniki na Senici. Prevladovali so Gorenjci, zmagi pa sta šli na Dolenjsko in v Ljubljano.

Gospodarstvo / torek, 14. avgust 2007 / 07:00

Kačasta in stebrasta smreka

Gozdar Martin Umek je v revirju Nemilje odkril gozdna posebneža - v bližini Jamnika kačasto smreko, v Zgornji Besnici pa še stebrasto.

Zanimivosti / torek, 14. avgust 2007 / 07:00

Mesto jekla in - turizma

Pomočnik direktorja Slovenske turistične organizacije Dejan Podgoršek: "Okolica Jesenic me je fascinirala, Jesenice imajo izjemen turistični potencial."