Čistejša energija
Test: Subaru Outback 2.5 Bi-Fuel
Že nekaj časa je znano, da je utekočinjen naftni plin cenejše in okolju bolj prijazno pogonsko gorivo kot bencin ali plinsko olje. Kljub temu doslej pri nas uporaba tega plina, ki je zmes propana in butana, ni bila posebej množična, za kar je krivo tudi sorazmerno majhno število bencinskih črpalk, kjer ga je mogoče natočiti.
Subaru je tako ena redkih znamk na slovenskem trgu, ki ima v svoji paleti tudi model na plinski, oziroma kombinirano plinsko bencinski pogon. Kombijevski Outback z 2,5-litrskim bokserskim štirivaljnikom na zunaj prav nič ne kaže drugačnosti, zato je treba pogledati pod motorni pokrov in v prtljažnik. Plinsko napeljavo skupaj z ustrezno posodo in dodatnim grlom za točenje vgrajujejo v italijanskem podjetju BRC, zadeva pa je tudi ustrezno preizkušena, saj je bilo s tako predelanimi avtomobili opravljenih več kot 400 tisoč testnih kilometrov. Outback ima v zadku, kjer je sicer prostor za nadomestno kolo, vgrajeno posodo za plin, ob običajni odprtini za točenje bencina pa je še grlo s posebnim nastavkom za polnjenje plina. Ob zagonu motor vedno steče s pomočjo bencina, nato pa se sistem samodejno preklopi na plin, ko so doseženi minimalni pogoji. Tega voznik in potniki pravzaprav ne čutijo, morda le droben stres ob preklopu sistema. Poraba oziroma količina plina se meri z majhnimi, naknadno vgrajenimi zelenimi svetlečimi diodami ob prestavni ročici, ni pa jasno, zakaj se, potem ko je posoda za plin prazna, začne zoprno piskanje. Tudi razlike v zmogljivostih so tako neznatne (2- do 3-odstotna izguba moči), da jih je le stežka zaznati, vsekakor pa je poraba plina zaradi nižje specifične energije od 10 do 15 odstotkov višja. Pozitiven učinek na okolje se odraža v občutno manjšem onesnaževanju z dušikovimi oksidi in trdimi delci.
Subaru Outback Bi-Fuel bi bil torej lahko dober znanilec plinskih časov na slovenskih cestah, a za zdaj je premalo črpalk, kjer bi bilo to gorivo na voljo, in tudi cena ni več tako privlačna, kot je bila še pred letom.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 2457 ccm
Največja moč pri v/min: 121 kW/165 KM
Najvišja hitrost: 198 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 11,6/ 6,7/ 8,5 l/100 km
Maloprodajna cena: 38.960 EUR
Uvoznik: Interservice, Ljubljana