Legenda ima novo šminko

Test: Jeep Wrangler Limited Sport 2.8 CRDi

Naslanjanje na 65 let staro legendo v avtomobilski industriji ne more biti preveč zmotno početje, posebej, če je to Jeepova terenska ikona Wrangler. Njegove korenine so tako globoke, da ima po vsem svetu še vedno veliko privržencev, zato Američanom ne pride na misel, da bi ga spravili v pokoj. Prav nasprotno: s svojo najnovejšo generacijo je Wrangler doživel svojo drugo mladost. Vmes so mu delno spreminjali karoserijske poteze, mu vsajali nove motorje, ga naredili udobnejšega in manj grobega, a nikoli ga niso ranili v dušo in še vedno ohranja podobo klenega in zmogljivega terenca.

Tudi v petvratni karoserijski izvedbi se Wrangler ni izneveril svojemu poslanstvu. Karoserija je še vedno zelo oglata, vetrobransko steklo majhno in pokončno, žarometi okrogli in preprosti kot pred šestimi desetletji, maska s pokončnimi režami skoraj enaka kot v prvi generaciji in blatniki vseh štirih koles bahavo izbočeni. Raztegnjena petvratna izvedba potnikom, ki se morajo prebiti do zadnje klopi, olajšuje vstop, a še vedno se je v ta avtomobil treba povzpeti dokaj visoko in daljše žensko krilo pri tem težko ostane čisto. Za volanom se še vedno sedi skoraj kot pred šestdesetimi leti, čeprav je armaturna plošča vsaj približno sodobna in čeprav trikraki volanski obroč ne štrli iz nje tako kot takrat, ko so Wranglerja še uporabljali v vojaške namene. Sedeža sta kajpak udobnejša, a kljub temu brez izdatnejše bočne opore, na zadnji klopi pa je prostora manj kot ga obeta zunanja velikost. Prtljažni prostor zahteva poseben način odpiranja, najprej zgornjega dvižnega steklenega dela, nato krilnega pločevinastih vrat. Vse skupaj je nekako nerodno, tako kot še marsikaj v tem avtomobilu, na primer tridelna plastična streha, ki jo je s precej truda mogoče tudi odstraniti in Wranglerja spremeniti v terenski kabriolet.

Novejšega datuma je 2,8-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki ima v sebi precej evropske (nemške) genetike, sicer pa ob dokaj glasnem in grobem delovanju zadovoljivo opravlja svoje delo. Menjalnik je šeststopenjski ročni, gibi prestavne ročice so prečvrsti za nežne ženske roke, ampak morda je tudi v tem spominska vez z ameriško legendo. Motor, ki ni vzor ekonomičnosti, v osnovi poganja zadnji kolesni par, zato petvratni Wrangler pri silovitejšem priganjanju skozi ovinke rad zapleše. Štirikolesni pogon je treba priključiti s pomikom ročice, ki služi tudi vključitvi reduktorja in potem se Wrangler spremeni v zmogljivega in zabavnega terenca, ki se ne ustraši blata, kamenja ali snega in je sposoben premagati tudi kakšno zahtevnejšo prepreko kot številni moderni športni terenci. Legenda ima torej svoje čare in tudi nekaj pomanjkljivosti, vse skupaj pa je mogoče strniti v misel, da je Wrangler pač posebnež za posebneže, ki so, če ne drugega, na cesti vedno opazni.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,751, š. 1,877, v. 1,801 m, medosje 2,947 m

Prostornina prtljažnika: ni podatka

Teža (prazno v./ dovoljena): 1955/- kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2777 ccm

Največja moč pri v/min: 130 kW/177 KM pri 3800

Največji navor pri v/min: 410 pri 2000

Najvišja hitrost: 170 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 13,0/ 8,3/ 9,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 255 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 31.090 EUR

Uvoznik: C.J.I., Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / / 11:46

Zaslišati želijo tudi nekdanjo mis

Na kranjskem okrožnem sodišču je prejšnji teden stekel kazenski postopek zoper Marka Gajića in Danijela Utješanovića, organizatorja propadlega Blejskega filmskega festivala.

Objavljeno na isti dan


Kranj / sobota, 12. september 2015 / 14:32

Urejajo pot Savskega drevoreda

Kranj – Mestna občina Kranj je v Savskem drevoredu v Struževem že uredila zaščitno ograjo na podpornem zidu v dolžini 268 metrov. Vrednost opravljenih del je 7400 evrov brez DDV. Na občini sicer že...

Slovenija / sobota, 12. september 2015 / 14:32

Prihaja teden mobilnosti

Ljubljana – Prihodnji teden bo po vsej Evropi potekal Evropski teden mobilnosti. Od 16. do 22. septembra se bo tudi 54 slovenskih občin vključilo v teden mobilnosti, ki se letos povezuje z zelo usp...

Jezersko / sobota, 12. september 2015 / 14:31

Delali bodo kljukice

Jezersko – Avgusta je občinski svet na Jezerskem brez razprave v drugi obravnavi sprejel Strategijo občine Jezersko 2020+. Strategija postavlja okvire prihodnjega (gospodarskega in družbenega) razv...

Slovenija / sobota, 12. september 2015 / 14:31

Konzorcij županov eObčine brez meja

Kranj – Ta teden je v Murski Soboti potekalo delovno srečanje konzorcija slovenskih županov, na katerem so županom partnerskih madžarskih občin predstavili prototip nove spletne strani »eObčina bre...

Kamnik / sobota, 12. september 2015 / 14:30

Veseli nove pridobitve

Kamnik – Pri Gimnaziji in srednji šoli Rudolfa Maistra Kamnik je zaživela »pump-track« kolesarska proga. »Gre za krožno progo, po kateri se kolesarji ob zadostnem tehničnem znanju lahko vo...