Kam pelje jeseniški mestni promet
Alpetourju se na Jesenicah maja izteče koncesijska pogodba. Bodo iskali novega koncesionarja?
Jesenice - Mestni promet na Jesenicah je že vrsto let v težavah. Število potnikov se iz leta v leto zmanjšuje, avtobusi mestnega prometa so na nekaterih linijah zelo slabo zasedeni, posledično pa ima tudi koncesionar, Alpetour Potovalna agencija Kranj, v tem delu poslovanja že nekaj let izgubo. Občina Jesenice je samo lani iz naslova subvencij za mestni promet namenila dobrih 83 tisoč evrov, ob tem pa še skoraj 141 tisoč evrov za šolske prevoze. Kljub temu in kljub nekaterih spremembam in racionalizaciji poslovanja je Alpetour v jeseniškem mestnem prometu lani posloval z več kot 56 tisoč evri izgube. Na Občini Jesenice že dalj časa iščejo ustrezno rešitev, dosedanji pogovori z Alpetourjem pa očitno niso prinesli pravega soglasja.
Alpetour je predlagal nov model koncesijske pogodbe, po katerem bi po zgledu nekaterih mestnih občin Občina Jesenice mesečno sofinancirala znesek od prodanih vozovnic, ob koncu leta pa bi koncesionarju priznala petodstotni dobiček. A to bi za Občino Jesenice pomenilo, da bi za mestni promet iz proračuna morala nameniti še več denarja kot doslej. Ker bo dogovor očitno težko doseči in ker se Alpetourju maja izteče koncesijska pogodba, na Občini Jesenice razmišljajo, da bi prek javnega razpisa izbrali novega koncesionarja. Pri tem na Občini vztrajajo, da bo novi koncesionar moral obdržati tudi obe nerentabilni »gorski« liniji, torej v Planino pod Golico in na Pristavo. O usodi jeseniškega mestnega prometa bodo odločali jeseniški občinski svetniki na seji ta teden. V prvi vrsti bodo morali sprejeti odločitev, ali je mestni promet na Jesenicah sploh nujen. Kot gospodarska javna služba je namreč po zakonu obvezen le v mestnih občinah z več kot sto tisoč prebivalci. To pa Jesenice niso.